تناسب اندام

شگفت انگیز ترین خواص کرفس برای لاغری

خیلی وقت‌ها افراد سؤال می‌پرسند که آیا واقعاً کرفس برای لاغری مناسب است؟ چیزی که باید بگویم کرفس علاوه بر اینکه به لاغر شدن شما کمک می‌کند برای سلامتی بدن نیز بسیار مفید است. نوشیدن آب کرفس به‌صورت روزانه قبل از صبحانه به کاهش وزن بسیار تا بسیار کمک می‌کند.

در این مقاله قصد داریم به خواص کرفس برای لاغری بپردازیم پس تا پایان با ما همراه باشید.

کرفس برای لاغری و نوشیدن آب آن

آب کرفس دارای فواید مختلفی از جمله کاهش وزن و بهبود عملکرد روده و سلامت پوست است؛ اما در سال‌های اخیر با تبلیغاتی که صورت گرفته است مردم این گیاه را فقط برای لاغری مناسب می‌دانند. افرادی که از آب کرفس برای لاغری استفاده می‌کنند به‌طور روزانه نیم لیتر آب کرفس قبل از صبحانه مصرف می‌کنند.

برای تهیه آب این سبزی ارزشمند ابتدا باید ساقه‌های کرفس را آب بگیرید یا آن‌ها را مخلوط کرده و سپس فیبر گیاه را صاف کنید، حدود 9 ساقه به شما نیم لیتر آب کرفس می‌دهد.

آب کرفس غنی شده از پتاسیم، منگنز و ویتامین‌های A، K،C است این سبزی همچنین دارای ربیبوفلاوین، ویتامین b6، اسید پانتوتنیک، منیزیم و فسفر می‌باشد.

توجه: در حالی که بسیاری از مردم طرفدار این روند هستند، اما تحقیقاتی که صورت گرفته است این فواید را تأیید نمی‌کند.

آب کرفس با سایر نوشیدنی‌ها

آب کرفس می‌تواند به تنهایی مصرف شود یا مانند اسموتی های سبز به نوشیدنی‌های دیگر اضافه شود. این نوشیدنی‌ها می‌تواند آب‌میوه‌های همچون پرتقال، لیمو و غیره باشد.

کرفس برای لاغری و کاهش وزن مناسب است؟

اغلب گفته می‌شود که آب کرفس باعث کاهش وزن می‌شود. طرفداران این روش ادعا می‌کنند که نوشیدن نیم لیتر هر روز صبح سلول‌های چربی ذخیره‌شده در کبد شما را تجزیه و حل می‌کند. با این حال، این ادعا فاقد شواهد علمی است و نیاز به تحقیقات بیشتر دارد.

آب کرفس کالری نسبتاً کمی دارد و در هر نیم لیتر فقط 85 کالری بدن را تأمین می‌کند.

اگر می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید، آب کرفس را جایگزین نوشیدنی‌های با کالری بالا مانند نوشابه یا شیر قهوه کنید. همچنین نوشیدن یک لیوان آب کرفس قبل از غذا به شما کمک می‌کند تا شما احساس سیری داشته باشید و کمتر غذا مِیل کنید.

اگرچه آب کرفس یک نوشیدنی سالم و کم کالری است، اما باید توجه داشته باشید که برای لاغری حتماً باید ورزش کنید تا بتوانید وزن دلخواه خود را داشته باشید.

سایر خواص آب کرفس

آب کرفس می‌تواند چندین فواید دیگر نیز داشته باشد که در زیر به تعدادی از آن‌ها اشاره شده است.

کرفس برای لاغری و التهاب پوستی

کرفس با دارا بودن مقادیر زیادی فلاونوئیدها باعث کاهش بیماری‌های قلبی، دیابتی و بروز سرطان می‌شود. بنابراین آب کرفس می‌تواند به پیشگیری از بیماری‌های خاص کمک کند.

کرفس برای لاغری و فشارخون

آب کرفس علاوه بر اینکه برای لاغری مناسب است، همچنین با داشتن مقدار زیادی نیترات به کنترل فشارخون نیز کمک می‌کند. توجه داشته باشید این‌ها را نباید با نیترات‌ها و نیتریت‌های مورد استفاده در نگهداری مواد غذایی که با اثرات منفی مرتبط هستند اشتباه گرفت.

کنترل کلسترول خون با آب کرفس

کرفس همچنین می‌تواند به کاهش سطح کلسترول خون نیز کمک کند. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف کرفس کلسترول خون را به میزان چشم‌گیری کاهش می‌دهد.

نکات منفی احتمالی کرفس برای لاغری

در حالی که آب کرفس به‌طور کلی بی‌خطر شناخته می‌شود، باید از چند نکته منفی احتمالی آگاه باشید.

خواص کرفس برای لاغری و تناسب اندام

از دست دادن فیبر کرفس

وقتی کرفس را آب می‌گیرید، فیبر غذایی مفید گیاه را از دست می‌دهید. 9 ساقه، حدود 9 گرم فیبر دارد، در حالی که نیم لیتر آب کرفس  فقط حاوی مقدار ناچیزی از فیبر است این در صورتی است که خود فیبر در کاهش وزن تأثیر به سزایی دارد.

جمع شدن مقدار زیادی سدیم در بدن

یکی دیگر از نقاط ضعف آب کرفس، مصرف بیش‌ازحد سدیم است. کرفس به‌طور طبیعی سرشار از سدیم است، این نشان می‌دهد که در هر نیم لیتر آب کرفس بیش از 400 میلی‌گرم سدیم وجود دارد. توجه داشته باشید افرادی که فشارخون بالا دارند و تحت نظر پزشک هستند حتماً قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنند.

سخن پایانی…

اگر آب کرفس را به‌جای نوشیدنی‌های پرکالری می‌نوشید، این می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند. علاوه بر این، می‌تواند به کاهش التهاب و فشارخون کمک کند. با این حال، اگر می‌خواهید لاغر شوید، بهتر است تغییرات بزرگ‌تری در رژیم غذایی و سبک زندگی ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا