تناسب اندام

کاهش وزن سریع سریع با 6 سبزیجات برای لاغری

حتماً تاکنون دیده‌اید که در اکثر رژیم‌های غذایی برای لاغری سریع و حتی رژیم متعادل به شما توصیه می‌شود که بیشتر از سبزیجات استفاده کنید؛ زیرا سبزیجات سرشار از مواد معدنی و انواع ویتامین‌های مورد نیاز بدن هستند و در کنار آن به دلیل فیبر زیاد سیرکننده‌اند اما کالری بسیار کمی دارند؛ بنابراین سبزیجات برای لاغری بسیار مناسب بوده و به‌راحتی می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند و شما را به وزن ایده‌آل برساند.

در این مطلب می‌خواهیم 6 سبزیجات برای لاغری را که باید بیشتر از بقیه سبزیجات مصرف شوند را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

6 مورد از مهم‌ترین سبزیجات برای لاغری

در یک رژیم سبزیجات شما می‌توانید از سبزی‌های مختلف با سلیقه خودتان استفاده کنید؛ اما تحقیقات نشان داده است که 6 سبزی زیر بیشترین کمک را به شما در کاهش وزن و تأمین مواد غذایی ضروری مورد نیاز بدن می‌کند:

1- اسفناج مهم ترین سبزیجات برای لاغری

اسفناج کالری کمی دارد و شما می‌توانید به روش‌های مختلف مانند خام یا آب‌پز و یا حتی در غذاهای دیگر از آن استفاده کنید. این سبزیجات برای لاغری بسیار مناسب است و به‌شدت احتمال بیماری‌های مزمن مانند دیابت نوع 2، بیماری‌های قلبی و برخی از سرطان‌ها را کاهش می‌دهد. می‌توانید از اسفناج در ماست، سالاد و یا اسموتی سبزیجات استفاده کنید و لذت ببرید. این سبزی سرشار از آهن است و بخصوص برای خانم‌هایی که کم‌خونی دارند بسیار توصیه می‌شود.

2- کدو تنبل

کدو تنبل طعم فوق‌العاده‌ای دارد و در عین حال بسیار کم‌کالری است و حتی می‌توانید آن را به ماکارونی اضافه و مصرف کنید. این سبزیجات برای لاغری چربی کمی نیز دارد و فیبر آن اشتهای کاذب را در شما سرکوب می‌کند.

3- کلم بروکلی

کلم بروکلی کاربردهای بسیار متنوعی دارد و با انواع غذاها می‌توان آن را به‌صورت خام یا آب‌پز مصرف کرد. فیبر موجود در کلم بروکلی بسیار زیاد است و همین امر باعث می‌شود مدت طولانی‌تری شما را سیر نگه دارد. می‌توانید کلم بروکلی را با مقداری روغن زیتون و ترشیجاتی مثل آب لیمو تفت‌داده و طعم فوق‌العاده آن را تجربه کنید. علاوه بر استفاده از این سبزیجات برای لاغری به‌صورت تنها می‌توانید آن را همراه با انواع سالادها و پاستا نیز میل نمایید.

سبزیجات برای لاغری که بسیار خوشمزه اند

4- نخود سبز

نخود سبز سرشار از مواد معدنی مورد نیاز بدن مثل آهن است که می‌تواند به‌خوبی انرژی شما را در زمان‌های عادی یا رژیم غذایی تأمین کند. به‌علاوه پر از فیبرهای مفید است که به مدت طولانی شما را سیر نگه می‌دارد و یک ماده ضد سرطان عالی محسوب می‌شود. در تمامی سوپ‌ها و سالادها و یا حتی به‌تنهایی می‌توانید از نخود سبز معروف به نخودفرنگی استفاده کنید. مخلوط پوره نخود سبز به همراه روغن زیتون، لیمو، نمک و فلفل نیز طعم فوق‌العاده‌ای برای شما ایجاد می‌کند.

5- گل کلم خوشمزه ترین سبزیجات برای لاغری

گل کلم در عین اینکه به‌خوبی شما را سیر می‌کند کالری بسیار پایینی دارد. به‌طوری‌که هر فنجان از این سبزیجات برای لاغری تنها 27 کالری دارد. همچنین فاقد چربی، کلسترول و سدیم است که به‌راحتی می‌توانید آن را برای همه رنج‌های سنی و بیماران هم استفاده کنید. البته توصیه می‌شود افرادی که دچار بیماری‌های مزمن هستند قبل از هر تغییر در رژیم غذایی خود با پزشک مشورت کنند.

6- سیب زمینی شیرین

سیب زمینی از سبزیجات ریشه‌ای است که می‌تواند به کاهش وزن کمک کند و حتی رژیمی به نام رژیم سیب ‌زمینی داریم که تک‌بعدی است و با مصرف سیب‌زمینی در زمان کوتاه باعث کاهش وزن شما می‌شود. البته رژیم‌های تک‌بعدی برای طولانی‌مدت مناسب نیستند. به‌هرحال سیب‌زمینی از سبزیجات خوشمزه‌ای است که می‌توانید به‌راحتی آن را در بشقاب خود داشته باشید و علاوه بر سیر شدن از مواد غذایی عالی موجود در ان بهره‌مند شوید.

سخن پایانی …

همان‌طور که ملاحظه کردید انواع سبزیجات برای لاغری می‌توانند علاوه بر سیر کردن شما و تأمین مواد غذایی ضروری مورد نیاز بدن و انرژی کافی به‌راحتی به لاغر شدن شما کمک کنند. خوبی این سبزیجات این است که مانند رژیم‌های کوتاه‌مدت نیستند و می‌توانید همیشه به‌صورت متناوب از آن‌ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا