پوست

فواید لیموترش برای پوست

لیمو به عنوان یک منبع غنی از ویتامین C و اسید سیتریک، به دلیل اثرات سم زدایی معروف است. به خصوص اگر همراه با آب آشامیدنی مصرف شود. به علاوه از فواید لیمو ترش برای پوست برای درمان لکه‌های پیری و آکنه استفاده می‌شود.

در این مقاله می‌خواهیم فواید لیموترش برای پوست و خطرات آن را برایتان توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

فواید لیموترش برای پوست چیست؟
فواید لیموترش برای پوست به اسیدیته طبیعی این مرکبات و همچنین ویتامین C آن مربوط می شود. از لیموترش برای موارد زیر استفاده می شود:

درمان آکنه

آب لیمو به دلیل سطح اسیدی آن قابض منافذ است. موادی با سطح pH بالا مانند لیمو می توانند به کاهش التهاب و بهبود پوست چرب کمک کنند که می‌توانن در ایجاد آکنه نقش داشته باشد.

علاوه بر این، اسید سیتریک، نوعی آلفا هیدروکسی اسید (AHA) که می‌تواند به از بین بردن سلول های مرده پوست منجر شود. این سلول‌های مرده باعث ایجاد انواع غیرالتهابی آکنه مانند جوش های سرسیاه می شود .

اثرات ضد میکروبی

لیموها دارای اثرات ضد میکروبی هستند که می‌توانند به باکتری‌های پروپیونی باکتریوم آکنه که منجر به آکنه های التهابی می شوند حمله کرده و آن‌ها را از بین ببرند.

به علاوه لیموترش دارای اثرات ضد قارچی است ، که می‌تواند  به درمان بثورات کاندیدا و همچنین قارچ پوست سر که گاهی اوقات با درماتیت سبورئیک ایجاد می شود، کمک کند.

روشن شدن پوست یا مو

مرکبات مانند لیمو می‌توانند به خوبی  لکه های پیری یا زخم های آکنه را درمان کرده  و پوست و مو را روشن و شفاف می‌کنند.

درمان لکه‌های ناشی از پسوریازیس و شوره سر

از آنجا که آب لیمو می تواند سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد ،  لکه های پوستی ناشی از پسوریازیس و شوره سر را نیز درمان می‌کند.

افزایش کلاژن پوست

کلاژن پروتئینی است که به طور طبیعی با افزایش سن کاهش می یابد و در نتیجه باعث ایجاد چین و چروک می شود. لیموترش تولید کلاژن را در پوست تحریک می‌کند. همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان ، ویتامین C رادیکال های آزاد که به کلاژن آسیب می رسانند را از بین برده و پوست صاف تری برای شما ایجاد می کند.

عوارض جانبی و موارد احتیاطی برای استفاده از لیموترش

لیموترش علاوه بر فوایدی که دارد یک سری عوارض جانبی هم دارد. اگر پوست حساسی داشته باشید یا پس از استفاده از لیمو صورت خود را در معرض آفتاب قرار دهید ،احتمال افزایش التهاب و قرمزی و ایجاد لکه وجود خواهد داشت.

فواید لیموترش برای پوست

از جمله عوارض ناشی از لیمو ترش عبارتند از:

تحریک پوست:

تحریک پوست شایعترین عارضه جانبی ناشی از استفاده از اسیدهای میوه است. لیمو بسیار اسیدی است و می تواند پوست شما را تحریک کند.

فیتوفوتودرماتیت:

فیتوفوتودرماتیت نیز نوعی واکنش پوستی به مرکبات و همچنین موادی مانندمانند جعفری، کرفس و گیاهان هویج است.

لکودرما:

لوکودرما، که به آن ویتیلیگو نیز گفته می شود ، هنگامی رخ می دهد که پوست شما به دلیل از دست دادن ملانین ، ماده مسئول ایجاد رنگ طبیعی پوست شما ، روشن می شود. استفاده زیاد از لیمو ترش ممکن است لکه‌های بزرگ را بیشتر نمایان کند.

آفتاب سوختگی:

مرکبات که به صورت موضعی استفاده می شوند می توانند خطر آفتاب سوختگی را افزایش دهند. هرگز قبل از بیرون رفتن در معرض تابش مستقیم آفتاب روی پوست آب لیموترش نزنید.

سخن پایانی …

همان طور که مشاهده کردید اگر از لیموترش به درستی برای صورت استفاده کنید می‌توانید از فواید لیموترش برای پوست بهره مند شوید. در غیر این صورت آب لیمو می‌تواند به پوست آسیب بزند. اگر شما نیز از لیموترش در خانه برای پوست استفاده کرده‌اید برای ما در قسمت دیدگاه به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا