تناسب اندام

تاثیرشکلات تلخ برای لاغری

شکلات تلخ برای لاغری به علت دارا بودن فنول‌ها، فلاوانول‌ها و کاتچین‌ها یک ماده غذایی سلام محسوب می‌شود. شکلات برای افرادی که مشکلات قلبی و التهاب پوستی دارند بسیار مفید است همچنین این محصول به بهبود عملکرد مغز نیز کمک می‌کند.

در این مقاله قصد داریم به خواص شکلات تلخ برای لاغری بپردازیم پس تا پایان با ما همراه باشید.

مزایای شکلات تلخ برای لاغری

شکلات تلخ بر خلاف تصور همه تأثیر زیادی در کاهش وزن دارد که در زیر به تعدادی از این خواص می‌پردازیم.

حساسیت به انسولین را بهبود می‌بخشد

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که شکلات تلخ می‌تواند به بهبود حساسیت بدن شما به انسولین را به طرز چشمگیری کاهش دهد. در این تحقیقات مشخص شد که شکلات تلخ با انرژی که در بدن ایجاد می‌کند باعث می‌شود تا هرمونی که مسئول خروج قند خون از جریان خون و سلول‌های شماست به‌صورت منظم این کار را انجام دهد و سطح انسولین خون شما را کنترل می‌کند.

شکلات تلخ برای لاغری و کاهش اشتها

مطالعات نشان می‌دهد که شکلات تلخ می‌تواند احساس سیری را در فرد افزایش دهد و فرد کمتر احساس گرسنگی داشته باشد که این امر کمک می‌کند تا فرد راحت‌تر به کاهش وزن خود ادامه دهد.

در یک مطالعه کوچک بر روی 16 نفر تحقیق صورت گرفت که به تعدادی از آن‌ها شکلات شیر و تعدادی شکلات تلخ داد شد، افرادی که شکلات تلخ خورده بودند احساس گرسنگی کمتری نسبت به افرادی که از شکلات شیری استفاده کرده بودند داشتند. مطلبی که در این تحقیق قابل توجه بود افرادی که از شکلات تلخ استفاده کرده بودند در وعده بعدی خود 17% کالری کمتری را مصرف می‌کردند.

شکلات تلخ برای لاغری و نشاط در افراد

نتایج چندین مطالعه نشان می‌دهد شکلات تلخ می‌تواند بر سلامت روحی و روانی افراد تأثیر مستقیم داشته باشد و این احساس نشاط و شادابی خود به کاهش وزن افراد کمک می‌کند و باعث می‌شود افراد بهتر وزن خود را کم کنند.

در تحقیقی که چنیدن سال پیش بر روی 13،626 نفر انجام شد مشخص شد که افرادی که از شکلات تلخ به‌صورت روزانه استفاده می‌کردند 57% نسبت به افرادی که از شکلات تلخ استفاده نمی‌کردند علائم افسردگی کمتری در آن‌ها قابل مشاهده بوده است.

 در یک مطالعه دیگر مشخص شد که افرادی که به‌صورت روزانه 40 گرم شکلات مصرف می‌کردند استرس کمتری داشتند. همچنین در این تحقیق بر روی 72 نفر که مسن بودند صورت گرفت که در این تحقیق به مدت 30 روز به این افراد نوشیدنی شکلات تلخ داغ داده شد و مشخص شد که این افراد احساس آرامش و رضایت بیشتری دارند.

شکلات تلخ برای لاغری و رژیم غذایی

نکات منفی استفاده از شکلات تلخ برای لاغری

اگرچه شکلات تلخ می‌تواند مزایای بالقوه‌ای برای کاهش وزن داشته باشد، چندین نکته منفی آن را  نیز باید مدنظر قرار داد. شکلات تلخ چربی و کالری نسبتاً بالایی دارد. درواقع 28 گرم شکلات تلخ حاوی 155 کالری و نزدیک به 9 گرم چربی دارد. برخی از برندهای شکلات تلخ حاوی قند اضافی هستند که می‌تواند این قند اضافی به سلامت بدن شما آسیب برساند. پس لطفاً در تعیین برند مناسب دقت کنید.

افرادی که می‌خواهند از این رژیم برای لاغری خود استفاده کنند باید دقت داشته باشند که بیش از حد نباید از شکلات تلخ در طول روز استفاده کنند. برای استفاده از این رژیم سعی کنید روزانه 28 گرم شکلات تلخ مصرف کنید اما دقت داشته باشید که برند باکیفیتی را انتخاب کنید و همچنین محصولی را انتخاب کنید که درصد قند پایینی داشته باشد و حداقل 70% کاکائو داشته باشد

سخن پایانی…

شکلات تلخ کالری و چربی زیادی دارد که در صورت مصرف بیش از حد ممکن است در افزایش وزن نقش داشته باشد. برخی از انواع شکلات تلخ حاوی مقادیر زیادی قند اضافه شده هستند که می‌توانند میزان کالری را افزایش داده و به بیماری‌های مزمن کمک کنند. شکلات تلخ می‌تواند از طریق چندین مکانیسم، مانند بهبود حساسیت نسبت به انسولین، کاهش گرسنگی و اشتها و تقویت روحیه، به کاهش وزن کمک کند.

به همین دلیل، بهترین کار این است که محصولات باکیفیت بالا را انتخاب کنید که دارای قند کم اضافه شده و حداقل 70٪ کاکائو داشته باشند و همچنین به‌عنوان بخشی از یک رژیم غذایی کاملاً مناسب از آن لذت ببرید. توجه داشته باشید شکلات تلخ را می‌توانید به‌صورت لقمه‌ای، تکه‌های بسته‌بندی‌شده و همین‌طور به‌صورت کیلویی به فروش می‌رسد که بهترین نوع آن شکلات بسته‌بندی است که به صورت بهداشتی در اختیار شما عزیزان قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است برای گرفتن رژیم شکلات تلخ حتماً با مشاور یا متخصص تغذیه  مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا