تناسب اندام

خواص انگور برای لاغری که شما را شگفت زده می‌کند!

حتماً همه شما انگور را به‌خوبی می‌شناسید چون یکی از میوه‌های بسیار خوش‌طعم، با ظاهری زیبا و پرطرفدار در ایران است و هم به‌صورت تازه و هم به‌صورت خشک‌شده دائماً استفاده می‌شود؛ اما شاید ندانید که می‌توانید از خواص انگور برای لاغری هم استفاده کنید. انگور بسیار خوش‌طعم است و از دیرباز به دلیل مزایای سلامتی زیادی که داشته است استفاده می‌شد. در حال حاضر نیز علاوه بر مصرف آن به‌تنهایی در آب‌میوه‌های طبیعی دیگر به دلیل قند فراوان و طعم مطلوبی که دارد استفاده می‌شود.

در این مقاله می‌خواهیم خواص انگور برای لاغری و سلامتی را برای شما عزیزان توضیح دهیم تا حتماً آن را در رژیم غذایی خود قرار داده و ضمن لذت بردن از طعم بی‌نظیر آن اندام متناسبی هم داشته باشید.

خواص انگور برای لاغری

انگور به دلیل مواد مغذی و آنتی‌اکسیدانی که دارد به‌خوبی می‌تواند به بهبود سلامت کلی و جذاب شدن پوست شما کمک کند. از طرفی به دلیل طعم فوق‌العاده‌ای که دارد اغلب افراد چه بزرگ و چه کوچک آن را دوست دارند. همچنین انواع مختلفی دارد که می‌توانید انتخاب‌های متنوعی داشته باشید و همه آن‌ها به یک اندازه برای کاهش وزن مفید هستند.

از مهم‌ترین خواص انگور برای لاغری کالری پایین و عدم وجود چربی در آن می‌باشد. درنتیجه اضافه کردن آن به رژیم غذایی می‌تواند در کاهش وزن به شما کمک کند. از طرفی دارای مقداری فیبر اشباع‌شده است که برای مدت طولانی‌تر شما را سیر نگه می‌دارد. اگر شما روزانه کالری مصرفی خود را محاسبه می‌کنید تا بهتر لاغر شوید باید بدانید هر 100 گرم انگور تقریباً 70 کالری انرژی دارد؛ بنابراین یک میان وعده عالی محسوب می‌شود.

خواص انگور برای لاغری و تناسب اندام

علاوه بر این، در یک مطالعه منتشرشده در مجله چاقی، مشخص شد که دوز بالایی از رسوراترول که در انگور و پوست آن وجود دارد باعث تحریک تولید چربی‌های خوب می‌شود و از چاقی جلوگیری می‌کند. اگر بتوانید از انگور قرمز استفاده کنید نتایج بهتری خواهید گرفت زیرا ضمن خواص خود انگور اسید الاژیک موجود در انگور قرمز اثرات چربی سوزی خوبی دارد. طبق گفته محققان دانشگاه ایالتی اورگان، اسید الاژیک به کاهش رشد سلول‌های چربی موجود در بدن کمک می‌کند و باعث جلوگیری از تشکیل مجدد سلول‌های چربی می‌شود.

آخرین نکته در مورد استفاده از خواص انگور برای لاغری

در کنار همه موارد و خواصی که از انگور برای لاغری نام بردیم باید بدانید که میزان قند طبیعی انگور بالا است؛ یعنی اگرچه هر 100 گرم آن تنها 70 کالری دارد اما 16 گرم قند نیز در آن وجود دارد که بخصوص برای افراد دیابتی مضر است؛ بنابراین در استفاده از آن تعادل را رعایت کنید. همچنین انگور به‌تنهایی نمی‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند و بهترین روش داشتن یک رژیم کم‌کالری و ورزش منظم است؛ اما می‌توانید از آن به‌عنوان یک میان وعده سالم و مغذی به‌جای قندهای مصنوعی و چربی در رژیم‌های سالم و کم‌کالری استفاده کنید.

سخن پایانی…

همان‌طور که ملاحظه کردید انگور می‌تواند به‌خوبی جایگزین خوراکی‌هایی که ازنظر ارزش غذایی پایین هستند مانند پفک، انواع کیک و بیسکوییت و … شود اما انرژی و مواد مغذی خیلی خوبی را برای بدن شما تأمین می‌کند. به‌علاوه انگور آب فراوانی دارد و از کم‌آبی بدن و چروک‌های پوستی نیز جلوگیری می‌کند. از خود انگور و آب انگور طبیعی برای انواع نوشیدنی‌های بسیار مطلوب و دسرها استفاده می‌شود. همچنین می‌توانید آن را خشک کنید تا در همه فصل‌های سال بتوانید از مزیت‌های عالی آن بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا