تناسب اندام

14 روش فوق العاده برای چربی سوزی سریع !

چربی سوزی سریع از دغدغه‌هایی است که امروزه بسیاری از افراد را درگیر خودکرده است و همه دوست دارند آن را تجربه کنند. درواقع بسیاری از ما برای کاهش وزن و چربی سوزی حوصله رژیم‌های سخت و ورزش‌های طولانی را نداریم و به دنبال راهکارهای سریع هستیم. برخی از روش‌ها به ما کمک می‌کند تا سریع‌تر چربی‌هایمان بسوزد و به وزن ایده آل برسیم.

در این مقاله 14 روش عالی برای چربی سوزی سریع را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

روش‌های چربی سوزی سریع

علاوه بر رژیم و ورزش، عوامل متعدد دیگری نیز می‌توانند بر کاهش وزن و چربی تأثیر بگذارند. خوشبختانه، اقدامات ساده بسیاری وجود دارد که می‌توانید برای افزایش چربی سوزی به‌راحتی آن‌ها را انجام دهید.

در اینجا 14 تا از بهترین روش‌ها برای چربی سوزی سریع و لاغری را به شما معرفی خواهیم کرد:

1.تمرینات قدرتی

تمرین قدرتی نوعی ورزش است که شما را ملزم می‌کند عضلات خود را در برابر مقاومت منقبض کنید. باعث ایجاد توده عضلانی و افزایش قدرت می‌شود. معمولاً، تمرینات قدرتی شامل بلند کردن وزنه‌ها برای به دست آوردن عضلات در طول زمان است. انجام تمرینات با وزن بدن، وزنه‌برداری یا استفاده از وسایل بدن‌سازی چند روش آسان برای شروع تمرینات قدرتی است.

2.رژیم غذایی پروتئینی داشته باشید

گنجاندن مواد غذایی حاوی پروتئین بیشتر در رژیم غذایی راهی مؤثر برای کاهش اشتها و چربی سوزی بیشتر است. این روش بخصوص برای حذف چربی‌های شکمی عالی است. البته لازم نیست کربوهیدرات و خوراکی‌های دوست‌داشتنی را حذف کنید. تنها کافی است کمی مقدار آن‌ها را کم کرده و با پروتئین جایگزین کنید. بعد از مدت کوتاهی خودتان نتیجه را خواهید دید.

چربی سوزی سریع خیلی راحت و آسان

3.به اندازه کافی بخوابید

جالب است بدانید نتایج برخی تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که کمتر از 6 الی 7 ساعت در شبانه‌روز می‌خوابند بیشتر دچار چاقی و اضافه‌وزن می‌شوند. این امر احتمالاً به دلیل استرس ناشی از کم‌خوابی می‌باشد که شما مجبور به خوردن تنقلات و مواد چاق‌کننده می‌کند.

4.به رژیم خود سرکه اضافه کنید

سرکه به دلیل خواص تقویت‌کننده سلامتی به‌خوبی شناخته‌شده است. سرکه علاوه بر تأثیرات مثبتی که بر سلامت قلب، کنترل قند خون و … دارد به چربی سوزی سریع‌تر کمک می‌کند. برای این کار در صورت امکان از سرکه سیب استفاده کنید. مصرف سرکه باید روزانه 1 الی 2 قاشق غذاخوری باشد و بیشتر از آن توصیه نمی‌شود.

5.چربی‌های سالم بیشتری بخورید

اگرچه برای لاغری همیشه شما از مصرف چربی منع می‌کنند اما باید بدانید مصرف چربی‌های سالم از افزایش وزن جلوگیری کرده و به مدت طولانی در شما احساس سیری ایجاد می‌کند. برخی از منابع چربی‌های سالم شامل روغن ‌زیتون و آجیل‌ها می‌باشد.

6.نوشیدنی‌های سالم‌تری بنوشید

جایگزین کردن نوشیدنی‌های سالم مثل آب‌میوه‌های طبیعی، آب سبزیجات، استفاده از عسل به‌عنوان شیرین‌کننده و… به جای نوشیدنی‌های شیرین شده با شکر برای یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای افزایش چربی سوزی است.

7.فیبر بیشتری مصرف کنید

فیبر محلول به‌آرامی در دستگاه گوارش حرکت کرده و دیر هضم می‌شود. درنتیجه با مصرف فیبر شما به مدت طولانی‌تری احساس سیری خواهید داشت.

8.مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده را کاهش دهید

به‌طورکلی کربوهیدرات‌ها سریعاً هضم می‌شوند و به همین دلیل شما بعد مصرف آن‌ها سریع گرسنه می‌شوید؛ بنابراین کاهش کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده مثل برنج بدون سبوس کمک بزرگی در از بین بردن چربی‌های شما می‌کند.

9.ورزش هوازی انجام دهید

ورزش‌های هوازی در عین ساده بودن بسیار چربی سوز هستند و تنوع زیادی هم دارند؛ بنابراین حتی می‌توانید در خانه یکی از فیلم‌های آن را سرچ کرده و روزانه حداقل 20 الی 30 دقیقه حرکات را انجام دهید.

10.قهوه بنوشید

قهوه حاوی مقادیر زیادی کافئین است. اگر به مکمل‌های چربی سوز موجود در بازار نگاه کنید بیشتر آن‌ها حاوی قهوه یا کافئین می‌باشند. کافئین موجود در قهوه به‌عنوان یک محرک سیستم عصبی مرکزی عمل می‌کند، متابولیسم را افزایش می‌دهد و تجزیه اسیدهای چرب را تقویت می‌کند.

11.تمرین‌های با شدت زیاد را امتحان کنید

تمرین با شدت زیاد که به آن HIIT نیز گفته می‌شود، نوعی تمرین است که برای سریع کردن ضربان قلب، در مدت‌زمان کوتاه انجام می‌شود. نتایج مطالعات نشان می‌دهد که HIIT می‌تواند به طرز باورنکردنی در افزایش چربی سوزی و کاهش وزن مؤثر باشد.

12.پروبیوتیک را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

پروبیوتیک ها نوعی باکتری مفید در دستگاه گوارش هستند که به سلامت کلی بدن کمک می‌کنند. افزایش مصرف پروبیوتیک از طریق غذا یا مکمل می‌تواند باعث افزایش چربی سوزی و کنترل وزن شود.

13.غذاهای آهن‌دار استفاده کنید

آهن یک ماده معدنی مهم است که عملکردهای حیاتی بسیاری در بدن دارد. همانند سایر مواد مغذی مانند ید، کمبود آهن نیز ممکن است بر سلامت غده تیروئید تأثیر بگذارد. این غده کوچک در گردن شما هورمون‌هایی ترشح می‌کند که متابولیسم شما را تنظیم می‌کنند. اگر این غده دچار کم‌کاری شود منجر به کاهش چربی سوزی و افزایش وزن خواهد شد.

14.بعضی روزها روزه بگیرید.

روزه برای سلامت بدن بسیار مفید است و بدن را سم‌زدایی می‌کند. روزه‌داری متناوب یک الگوی عالی رژیم غذایی است که به چربی سوزی بیشتر کمک می‌کند؛ مثلاً هفته‌ای دو روز یا هرچقدر که می‌توانید روزه بگیرید. البته نباید هنگام افطار و سحر در خوردن زیاده‌روی کنید.

سخن پایانی …

همان‌طور که ملاحظه کردید راه‌های بسیار زیادی برای افزایش چربی سوزی سریع وجود دارد که به‌راحتی می‌توانید هرکدام را دوست داشتید انتخاب کرده و انجام دهید؛ اما این را بدانید که معجزه‌ای در کار نیست و این روش‌ها تنها نسبت به رژیم گرفتن صرف سریع‌تر هستند و روند چربی سوزی شما را تندتر می‌کنند؛ اما برای گرفتن نتایجِ مطلوب بهتر است آن‌ها را برای مدتی انجام دهید و یا روش‌های ساده را انتخاب کرده و به‌عنوان عادت‌های مثبت همیشه به آن عمل کنید تا اندامی متناسب به دست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا