مو

6 ماسک آلوئه ورا برای موهای خشک

یکی از روش‌هایی که با استفاده از آن می‌توانید موهای سالم‌تری داشته باشید استفاده از یک ماسک موی مناسب است. اگر شما موهای خشک و یا وزوزی دارید به‌راحتی می‌توانید بدون اینکه هزینه زیادی خرج کنید در خانه انواع ماسک آلوئه ورا برای موهای خشک را درست کرده و استفاده کنید. البته روش‌های خانگی مانند روش‌های شیمیایی نیستند که خیلی سریع نتیجه را نشان دهند اما به‌مرور نتیجه آن‌ها بهتر از استفاده از مواد شیمیایی یا انواع داروها می‌باشد.

در این مقاله می‌خواهیم طرز تهیه 6 ماسک آلوئه ورا برای موهای خشک را به شما آموزش دهیم تا در کمترین زمان و با کمترین هزینه بهترین ماسک نرم‌کننده را درست کنید.

طرز تهیه انواع ماسک آلوئه ورا برای موهای خشک

ماسک ماست و آلوئه ورا

مواد مورد نیاز:

2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

1 قاشق غذاخوری ماست معمولی

 2 قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه:

برای درست کردن این ماسک همه مواد گفته‌شده را در یک ظرف مناسب مخلوط نمایید. سپس با دست یا برس رنگ، ماسک را از ریشه تا انتهای همه موهای خود بزنید. همچنین بعد از آغشته کردن تمام موها حدود 10 الی 15 دقیقه کف سر را ماساژ دهید و بعد از 30 دقیقه موها را با آب ولرم و یک شامپوی ملایم بشویید. این ماسک علاوه بر نرم کردن موهای خشک آن‌ها را درخشان می‌کند.

ماسک سرکه سیب و آلوئه ورا

مواد مورد نیاز:

1 فنجان ژل آلوئه ورا

2 قاشق غذاخوری سرکه سیب

طرز تهیه:

این دو ماده را با هم مخلوط کرده و با نوک انگشتان روی تمام پوست سرتان بزنید و ماساژ دهید. اجازه دهید این ماسک به مدت 30 دقیقه روی کف سرتان بماند و بعد با یک شامپوی ملایم آن را بشویید. سرکه سیب بوی تندی دارد اما خبر خوب این است که استفاده تنها دو بار از این ماسک در هر ماه می‌تواند شما را از شر شوره سر خلاص کند و موهایتان را نیز نرم می‌کند.

ماسک روغن کرچک و آلوئه ورا

مواد مورد نیاز:

1 فنجان ژل آلوئه ورا

2 قاشق غذاخوری روغن کرچک

2 قاشق غذاخوری پودر شنبلیله

طرز تهیه:

مواد گفته شده را با هم مخلوط کرده و از ریشه تا انتهای ساقه‌های موها را به آن آغشته کنید. این کار را قبل از خواب انجام دهید و بعد موهایتان را با کلاه دوش یا رنگ بپوشانید و با آن بخوابید. صبح روز بعد موهایتان را با شامپو و آب ولرم بشویید. این ماسک رشد موهای شما را افزایش داده و موهایتان را نرم می‌کند.

ماسک تخم‌مرغ و آلوئه ورا

مواد مورد نیاز:

1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

1 قاشق غذاخوری آب سیر

1 زرده تخم‌مرغ

طرز تهیه:

مواد گفته شده را در یک ظرف مخلوط نمایید و با سر انگشتان روی پوست سر بزنید. سپس موها را داخل یک حوله گرم بپیچید تا کمی بخار در پوست سرتان ایجاد شود. بعد از 30 دقیقه موهایتان را با شامپو و آب ولرم بشویید. این ماسک پروتئین زیادی دارد. همان‌طور که در مقاله دلیل ریزش مو در زنان نیز توضیح دادیم یکی از عوامل بسیار مؤثر در رشد موها و سلامت آن پروتئین است. این ماسک به‌صورت فوق‌العاده‌ای موهای شما را قوی می‌کند.

ماسک آلوئه ورا برای موهای خشک و موهای آسیب دیده

ماسک روغن درخت چای و آلوئه ورا

مواد مورد نیاز:

1 فنجان ژل آلوئه ورا

2 قاشق چای‌خوری گلاب

چند قطره روغن درخت چای

طرز تهیه:

همه مواد را با هم به‌خوبی مخلوط کنید و با برس روی ساقه موها و کف سر بزنید. بعد از 30 دقیقه موها را فقط با آب بدون شامپو بشویید. این ماسک شوره سر را برطرف کرده و موهای شما را براق و معطر می‌کند.

 ماسک روغن نارگیل و آلوئه ورا

مواد مورد نیاز:

1 فنجان ژل آلوئه ورا

2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل

2 قاشق غذاخوری عسل خام

طرز تهیه:

مواد را با هم ترکیب کرده و روی کف سر و ساقه‌ها بزنید تا کاملاً آغشته شوند. سپس موها را با حوله گرم بپوشانید. بعد از 30 دقیقه موها را با شامپو بشویید. این ماسک برای نرم کردن موهای خشک بسیار عالی است.

سخن پایانی …

آلوئه ورا یکی از گیاهان قابل دسترس و ارزان است اما خواص شگفت‌انگیزی دارد. آلوئه ورا برای پوست و مو می‌تواند نتایج بسیار عالی تولید کند و شما را نسبت به محصولات گران‌قیمت بی‌نیاز کند. پس حتماً انواع ماسک آلوئه ورا برای موهای خشک را امتحان کنید و نتایج را نیز با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا