تناسب اندام

روغن زیتون برای لاغری با روش های معجزه کننده

امروزه از روغن‌ زیتون برای لاغری در طب سنتی استفاده می‌شود. درواقع این روغن یکی از چربی‌های طبیعی است که علاوه بر استفاده از روغن‌ زیتون برای مو و پوست می‌توان از آن برای لاغر شدن نیز بهره برد. از طرفی به دلیل ترکیبات مفیدی که دارد جز چربی‌های سالم شناخته می‌شود و می‌تواند علاوه بر لاغری باعث افزایش سلامت کلی بدن خواهد شد.

در این مطلب می‌خواهیم در مورد خواص روغن‌ زیتون برای لاغری با شما صحبت کنیم و 7 روش عالی استفاده از روغن ‌زیتون برای لاغری را به شما آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

خواص روغن زیتون برای لاغری و سلامتی

برخی از شناخته شده ترین فواید مصرف روغن ‌زیتون شامل توانایی آن در کاهش التهاب، حمایت از سلامت قلب و کاهش فشارخون است. حتی می‌تواند اثرات ضد سرطانی بالقوه‌ای داشته باشد و از سلامت مغز محافظت کند. از طرفی حاوی ترکیباتی است که باعث کاهش وزن  می‌شود. از روغن زیتون برای لاغری ابتدا در مدیترانه استفاده می‌شده است. آن‌ها برای لاغری انواع غذاها مانند گوست قرمز، ماهی و حتی شیرین‌ها را با روغن‌ زیتون درست می‌کنند.

به‌طور کلی می‌توان گفت روغن‌ زیتون منبع خوبی از اسیدهای چرب اشباع نشده و تری گلیسیریدهای با زنجیره متوسط ​​است که هر دو از مزایای بالقوه در رژیم‌های لاغری محسوب می‌شوند.

نحوه استفاده از روغن زیتون برای لاغری

روغن زیتون برای لاغری به‌طور بالقوه مفید است؛ یعنی حتی در صورتی که به روش معمولی و به‌تنهایی از آن در رژیم غذایی خود استفاده کنید نیز نتایج فوق‌العاده آن را خواهید دید. در برخی دستورالعمل‌ها نیز توصیه شده است از ماساژ موضعی با این روغن برای لاغری استفاده کنید. با این حال زمانی که با دستورالعمل‌های خاص در رژیم غذایی روزانه مصرف شود نتیجه بهتری ایجاد می‌کند. در اینجا می‌خواهیم 7 روش عالی مصرف روغن زیتون برای لاغری را برای شما توضیح دهیم.

روغن‌ زیتون با لیمو

یکی از راه‌های استفاده از روغن زیتون برای لاغری ترکیب آن با لیمو است. این ترکیب به‌شدت بدن را نسبت به سموم تصفیه می‌کند. لیمو علاوه بر ویتامین C، هسپریدین نیز دارد. این ماده یک فلاونوئید است که به بهبود عملکرد تخلیه لنفاوی کمک می‌کند و همراه با آن، مایعات را حفظ می‌کند. برای این کار هنگام صبحانه یک لیوان آب با مقداری روغن ‌زیتون به همراه نصف آب‌لیمو بخورید و خواهید دید که چگونه اندام شما کم‌کم بهبود می‌یابد.

روغن‌ زیتون با زنجبیل

زنجبیل ریشه‌ای است که با خوردن آن، اثر گرمازایی در بدن ایجاد می‌شود. زنجبیل قادر است سیستم عصبی شما را فعال کرده و در نتیجه کلیه فرآیندهای تولید کننده انرژی (که چربی نیز تأمین می کند) را فعال خواهد کرد؛ یعنی زنجبیل یک چربی سوز طبیعی است  و می‌توانید از زنجبیل برای لاغری استفاده کنید. بهتر است از زنجبیل به همراه روغن زیتون برای لاغری بهتر بهره ببرید. برای این کار مقداری زنجبیل و روغن‌ زیتون را به سالادها و غذاهای روزانه خود اضافه کنید و ببینید که چگونه در مدت کوتاهی چربی‌های شما کمتر می‌شود.

روغن زیتون برای لاغری همراه با نمک و خیار

خیار از میوه‌های کم کالری، خوشمزه و بسیار با طراوت است. حتی می‌توانید از رژیم خیار برای لاغری استفاده کنید. مقدار بالای آب موجود در این میوه باعث می‌شود مقدار کمی کالری داشته باشد. علاوه بر این، خیار حاوی مقدار زیادی فیبر است که به دفع سموم از بدن کمک می‌کند. به چند خیار کمی نمک و روغن‌ زیتون اضافه کنید و به‌عنوان سالاد یا میان وعده‌ای عالی میل نمایید تا بعد از مدتی کاهش وزن خود را مشاهده کنید.

روغن ‌زیتون همراه با فلفل قرمز

فلفل یک محرک هضم غذا است. این ادویه باعث تحریک تولید آب و آنزیم‌های معده می‌شود که غذایی را که می‌خورید راحت‌تر هضم می‌کند و سموم تولید شده در بدن را از بین می‌برد. همچنین باعث تسریع در متابولیسم و ​​چربی سوزی می‌شود. می‌توانید ترکیبی از روغن‌ زیتون و فلفل قرمز تهیه‌کرده و به‌عنوان طعم‌دهنده غذا روزانه مقداری از آن را در غذاهای خود استفاده کنید.

روغن زیتونبرای لاغری با اسموتی

اسموتی های تهیه شده با انواع سبزیجات یک منبع عالی چربی سوزی هستند؛ زیرا پر از ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر و سایر مواد مغذی می‌باشند که به شما کمک می‌کند تا وزن شما را پایین بیاورد؛ اما می‌توانید قدرت آن را بسیار بیشتر کنید و به خصوص طعم بهتری به آن‌ها بدهید. برای این کار باید تنها کمی روغن زیتون به آن اضافه نمایید.

روغن زیتون برای لاغری با سرکه بالزامیک

ترکیبی بهتر از روغن زیتون با سرکه بالزامیک وجود ندارد. هر دو محصول طعم‌های بی‌نظیری در غذا ایجاد می‌کنند. با آن‌ها یک اکسیر آشپزی ایجاد خواهید کرد که طعم غذاهای شما را بسیار لذیذ خواهد کرد.

اما علاوه بر همه این‌ها، سرکه بالزامیک همراه با روغن زیتون برای لاغری بسیار مؤثر است.  این نوع سرکه کالری بسیار کمی دارد و از نظر پتاسیم غنی است. در نتیجه علاوه بر لاغری سموم بدن را نیز دفع خواهد کرد.

یک قاشق غذاخوری روغن زیتون برای لاغری (هر وعده غذایی)

پخت و پز با روغن زیتون طعم غذا را بهبود می‌بخشد. طبق تحقیقات انجام شده متخصصان تغذیه و بهداشت توصیه می‌کنند از یک قاشق غذاخوری روغن زیتون در هر وعده غذایی استفاده کنید. به یاد داشته باشید که این یک چربی است و اگرچه سالم ترین نوع چربی  است اما درصد کالری آن نیز بالا است؛ بنابراین، شما باید فقط مقدار مشخصی از آن مصرف کنید و زیاده روی نکنید.

استفاده از روغن زیتون برای لاغری در رژیم غذایی

نکاتی برای استفاده از روغن زیتون برای لاغری شدن در رژیم غذایی

می‌توانید از روغن زیتون در بسیاری از موارد آشپزی دیگر نیز استفاده کنید و به کمک آن‌ها لاغر شوید. با این حال برای کاهش وزن مناسب موارد زیر را نیز در نظر داشته باشید:

  • میزان کالری که باید در روز مصرف کنید بین 2000 تا 2500 کیلوکالری است.
  • مهم است که بیش از دو لیتر آب در روز بنوشید.
  • از غذاهای پخته شده یا سرخ شده استفاده نکنید.
  • سعی کنید مصرف شکر را به حداقل میزان خود برسانید و آن را با عسل جایگزین کنید.
  • تا جایی که می‌توانید مقدار نمک در وعده‌های غذایی خود را کاهش دهید.
  • از روغن زیتون بکر برای سالاد خود استفاده کنید.

سخن پایانی …

همان طور که می‌دانید در همه پخت و پزها می‌توانید از روغن زیتون استفاده کنید. روغن زیتون از چربی‌های سالم است که اگر بتوانید به‌طور کامل در پخت و پز، دسر، شیرینی و … از آن استفاده نمایید برای تناسب‌اندام شما و سلامتی بدن معجزه می‌کند؛ اما از آنجایی که نسبت به روغن آفتابگردان هزینه زیادی ایجاد می‌کند برای مقرون به‌صرفه بودن و بهره بردن از مزایای آن با هر وعده غذایی حداقل یک قاشق روغن زیتون مصرف نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا