تناسب اندام

رژیم لاغری شکم سریع و آسان با 12 مواد غذایی خوشمزه

یکی از مهم‌ترین قسمت‌هایی که همه ما دوست داریم همیشه روی فرم باشد شکم است. به همین دلیل به دنبال یک رژیم لاغری شکم مناسب و مؤثر هستیم. این موضوع در میان خانم‌ها رواج بیشتری دارد و گاهی نیز می‌تواند به یک دغدغه بزرگ تبدیل شود که از نظر روانی تأثیر منفی روی فرد می‌گذارد.

خبر خوب این است که در این مقاله می‌خواهیم 12 ماده غذایی عالی برای رژیم لاغری شکم را به شما معرفی کنیم که تضمین می‌کند بدون بازگشت از شر چربی‌های دور شکم خلاص شوید.

بهترین مواد غذایی برای رژیم لاغری شکم

1. بادام

بادام سرشار از ویتامین E، پروتئین و فیبر است. فیبر باعث می‌شود شما به مدت طولانی‌تری سیر بمانید و به تناسب اندام شما کمک بزرگی خواهد کرد؛ بنابراین بادام یکی از بهترین میان وعده‌ها محسوب می‌شود که در هر رژیم غذایی سریع و متعادلی توصیه شده است. به‌علاوه از ایجاد نفخ جلوگیری می‌کند و می‌تواند یکی از عادت‌های غذایی بسیار عالی برای شما محسوب شود؛ زیرا بهترین روش برای رژیم لاغری شکم و داشتن شکمی صاف آن هم به‌طور پایدار پیروی از عادت‌های غذایی صحیح است.

2. هندوانه

هندوانه به‌قدری برای آب کردن شکم مفید است که حتی رژیم هنداونه برای لاغری را نیز در لیست انواع رژیم لاغری داریم. این میوه خوشمزه سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌باشد. به‌علاوه 82 درصد آن آب است که علاوه بر هیدراته کردن بدن، سدیم اضافه که باعث احتباس مایعات و ورم می‌شود را خارج می‌کند. به‌علاوه سرشار از ویتامین C است که برای سلامت کل بدن و داشتن یک پوست شفاف عالی است.

3. سبزیجات برگ سبز

سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج و کاهو نیز در کنار اینکه بدن را هیدراته نگه داشته و از نظر مواد معدنی و ویتامین غنی هستند به دلیل فیبر فراوانی که دارند باعث ایجاد سیری در شما خواهند شد. در نتیجه کالری مصرفیتان کاهش پیدا کرده و چربی سوزی افزایش می‌یابد.

4. انواع لوبیا

انواع لوبیا و به‌طورکلی حبوبات سرشار مواد پروتئینی مورد نیاز بدن و انواع مواد معدنی ضروری هستند. همچنین باعث بهبود هضم غذا می‌شوند که از ایجاد نفخ و یبوست جلوگیری خواهد کرد. اگر اشتهای شما زیاد است جایگزینی لوبیا و حبوبات به‌جای غذاهای پرچرب حتی به مقدار زیاد می‌تواند به لاغری شکم و کاهش وزن کمک کند.

5. خیار

خیار یک میوه عالی برای کاهش وزن است که هم کالری پایینی دارد و هم بدن را هیدراته می‌کند. به همین دلیل مصرف آن در رژیم لاغری شکم هیچ محدودیتی ندارد. حتی برخی از افراد از رژیم خیار به مدت دو هفته برای کاهش 7 کیلوگرم وزن استفاده می‌کنند. از طرفی خیار یبوست و نفخ را از بین می‌برد.

6. آووکادو

آووکادو از غذاهای غنی از چربی‌های سالم است که به بدن کمک می‌کند به‌راحتی چربی‌های بدن را از بین ببرد. همچنین می‌تواند برای کاهش چربی دور شکم بسیار مؤثر باشد؛ بنابراین در صورت امکان حتماً آن را برای رژیم لاغری شکم در رژیم روزانه خود قرار دهید.

رژیم لاغری شکم با غذاهای ساده

7. جو دو سر

جو دو سر دارای پروتئین فراوان اما کالری کمی است که تأثیر بسیار خوبی برای لاغری شکم دارد و یک شکم صاف و زیبا به شما هدیه می‌دهد. هضم جو دو سر در بدن دیر انجام می‌شود و به همین دلیل به مدت طولانی‌تر شما را سیر نگه می‌دارد. به همین دلیل به کاهش کالری مورد نیاز شما کمک بزرگی خواهد کرد. به‌علاوه انرژی مورد نیاز شما را تأمین کرده و از گرسنگی جلوگیری می‌کند.

8. آب

آب یک چربی سوز عالی و قابل دسترس است. باید روزانه میزان مصرف آب را افزایش دهید تا چربی بیشتری بسوزانید. آب سموم بدن را دفع می‌کند و پتاسیم اضافی را کاهش می‌دهد. به همین دلیل در همه انواع رژیم لاغری برای شکم و کل بدن توصیه می‌شود. برای لاغری شکم روزانه حداقل 2 لیتر آب بنوشید.

9. سیب

یکی دیگر از مواد سرشار از فیبر سیب می‌باشد که شما را بیشتر سیر نگه می‌دارد و باعث ایجاد شکمی صاف خواهد شد. به جای خوردن تنقلات پر کالری و قند مصنوعی در میان وعده‌ها از سیب استفاده کنید. سیب علاوه بر لاغری شکم انواع ویتامین‌های بدن را تأمین کرده و باعث شادابی پوست می‌شود.

10. نعناع

نعناع یکی از سبزیجات مفید برای کاهش چربی‌های شکم است؛ زیرا باعث هضم بهتر غذاها و ایجاد آرامش می‌شود. بهترین روش استفاده از نعناع برای لاغری استفاده از دم‌نوش نعناع به‌صورت روزانه است.

11. تخم‌مرغ

تخم‌مرغ سرشار از پروتئین است و به مدت طولانی‌تر شما را سیر نگه می‌دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود در وعده صبحانه تخم‌مرغ مصرف کنید. به‌علاوه پروتئین‌های موجود در تخم‌مرغ برای معده ضروری هستند و به لاغری سریع‌تر شکم کمک می‌کنند.

12. ماهی

ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و انواع پروتئین‌ها است که هر دو ماده مغذی برای لاغری و شکم صاف بسیار مورد نیاز هستند. مصرف چربی‌های خوب به خلاص شدن از شر چربی‌ها کمک می‌کند و بنابراین به شما بدنی متناسب و زیبا هدیه می‌دهد.

سخن پایانی …

شما با گنجاندن مواد غذایی گفته در رژیم غذایی روزانه خود به‌جای غذاهای پرکالری و دارای قند مصنوعی هم می‌توانید از شر چربی‌های اضافه خلاص شوید و هم به سلامت بدن خود کمک بزرگی کردید؛ زیرا بسیاری از بیماری‌ها و پیری زودرس به دلیل رژیم غذایی نامناسب است. همچنین استفاده از این مواد غذایی یک لاغری و تناسب اندام پایدار برای شما ایجاد می‌کند که نیازی نیست مانند رژیم‌های سخت و محدودکننده مثل رژیم کانادایی سختی و گرسنگی را تحمل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا