مو

خواص روغن زیتون برای مراقبت از مو

خواص روغن زیتون بر هیچ کس پوشیده نیست. مردم هزاران سال است که روغن زیتون را برای مراقبت از مو استفاده می‌کنند و ادعا می‌کنند که می‌تواند درخشش، نرمی و مقاومت را به وجود آورد. عناصر شیمیایی اصلی روغن زیتون اسید اولئیک، اسید پالمیتیک و اسکوالن است. اینها همه نرم کننده هستند، به این معنی که آنها دارای ویژگی های نرم کننده هستند. در واقع، بسیاری از شامپوها، نرم کننده ها و پومادها حاوی نسخه های آزمایشگاهی از نرم کننده‌ها هستند. در این مقاله قصد داریم به فواید روغن زیتون برای مو بپردازیم.

روغن زیتون به عنوان مرطوب کننده

تحقیقات پزشکان در مورد خواص روغن زیتون نشان می‌دهد که این روغن می‌تواند اثر مرطوب کننده زیادی را بر روی مو داشته باشد. روغن زیتون با نفوذ در شافت مو و حفظ رطوبت می‌تواند نرمی را تقویت کرده و ساقه و ریشه مو را نیز تقویت کند. درخشش گفته شده از روغن زیتون ممکن است به دلیل صاف کردن روغن کوتیکول خارجی مو باشد.

1. اندازه گیری

اگر قبلاً هرگز روغن زیتون را به عنوان یک محصول مو آزمایش نکرده اید، برای بار اول از یک قاشق یا دو قاشق غذاخوری استفاده کنید. چه مقدار روغن زیتون باید استفاده کنید؟ بستگی به این دارد که تا چه حد می‌خواهید موی خود را مرطوب کنید. منتها برای ایستفاده بیش از یک قاشق غذاخوری نیازی نخواهید داشت. اگر قصد داریدکل سر خود را درمان کنید، حداقل به1/4فنجان روغن زیتون احتیاج دارید، به خصوص اگر موهای بلند یا خیلی ضخیمی دارید.

2. ماساژ

چند دقیقه روغن را عمیقاً درون موهای خود ماساژ دهید. در صورت داشتن پوست سر خشک، می‌توانید آن را به پوست سر ماساژ دهید . برای مؤثرترین حالت تهویه، موهای خود را درون کلاه دوش بپیچید و بگذارید موهای آغشته به روغن به مدت 15 دقیقه یا بیشتر استراحت کند.

3. شستشو دهید

قبل ازاستفاده از شامپو، موهای خود را با یک شانه دندانه‌دار شانه کنید. این امر باعث می‌شود که شانه زدن و یک ظاهر طراحی شده پس از آن پدیدار شود. برای دیدن نتایج، با استفاده از شامپو مو های خود را شسته و سپس خشک کنید. بسته به میزان درخواستی شما ممکن است بخواهید دو بار شامپو کنید. در موردنرم کردن مو با روغن زیتون هیچ چیز مضر وجود ندارد. مگر اینکه موهای شما به اندازه کافی خشک باشند که نیاز به درمان با استفاده از مرطوب کننده که هر روز استفاده کنید، در این موارد بهتر است از روغن زیتون یک بار در هفته برای  گرفتن بهترین نتیجه استفاده کنید.

خواص روغن زیتون برای مو

چه کسی باید از روغن زیتون استفاده کند؟

استفاده از روغن به طور کلی ممکن است برای هر نوع مو و بافت مناسب نباشد زیرا برخی از موها روغن را طولانی‌تر از سایرین نگه می‌دارند. بدن شما به طور طبیعی روغن را از طریق غده‌های متصل به فولیکول‌های مو تولید می‌کند، و این روغن تمایل به حرکت سریع تری نسبت به موهای درشت یا فرفری دارد.

مو ضخیم

روغن زیتون برای موهای خشک و ضخیم بیشترین فایده را دارد. پزشکان می‌گویند که این امر می‌تواند مو را مرطوب و قوی نگه دارد. روغن زیتون تمایل به وز کردن موهای نازک تر دارد. موهای چرب نیاز به نرم کننده ندارند.

موهای پردازش شده

موهایی که به شدت پردازش می‌شوندمانند موهایی که با ریلکسیشن، پرمس یا سفید کننده درمان می‌شوند مخصوصاً از رطوبت اضافی سود می‌برند. همیشه قبل از استفاده از روغن زیتون حداقل72ساعت پس از درمان اولیه صبر کنید. اگر از روغن زیتون بر روی موهای سفید شده استفاده می‌کنید، یک رشته را تست کنید تا مطمئن شوید روغن اثری از سایه سبز آن در پشت خود باقی نمی گذارد.

تقسیم به پایان می رسد

روغن زیتون می‌تواند به صاف کردن موهای شکسته یا سوخته کمک کند. روغن زیتون را روی2اینچ آخرین رشته های آسیب دیده بمالید. موهای خود را نگه دارید تا روغن زیتون روی لباس شما نپاشد. برای اینکه موهای خود را به طور کلی حالت دهید، از پوست سر شروع کنید و روغن را تا انتها ماساژ استفاده کنید.

درمان شپش

روغن زیتون می‌تواند به از بین بردن شپش‌های سر کمک کند، استفاده از شانه مناسب بسیار مهم است و مطمئن شوید که تمام شپش‌های زنده و لانه‌های آنها را بیرون می‌آورید.

درمان شوره سر با روغن زیتون

شوره سر

اگر سعی در درمان شوره سر دارید، بخاطر داشته باشید که علل مختلفی از جمله قارچ دارد. استفاده از روغن زیتون باعث کاهش پوسته های  سر شما می‌شود. روغن زیتون را در پوست سر خود ماساژ داده و از پوسته پوسته شدن پوست سر جلوگیری کنید.

سخن پایانی…

استفاده از روغن زیتون برای نرم کردن موی سر بهترین و طبیعی ترین راه می‌باشد. روغن زیتون علاوه بر اینکه برای نرم کردن مو مناسب باشد برای تقویت ساقه و ریشه مو بسیار مفید است و باعث ضخیم تر شدن ساقه مو می‌شود. اگر قصد دارید از روغن زیتون برای ضخیم کردن مو استفاده کنید باید توجه داشته باشد که روغن زیتون مو‌های نازک را وز می‌کند.

[منبع]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا