تناسب اندام

رژیم 3 روزه موز برای لاغری سریع بدون عوارض!

همان‌طور که می‌دانید در تمام رژیم‌های لاغری و حتی به‌عنوان یک رژیم متعادل همیشه از ما خواسته می‌شود به‌وفور از میوه‌ها و سبزیجات استفاده کنیم و میزان کربوهیدرات مصرفی را تا می‌توانیم کاهش دهیم. برخی از میوه‌ها نیز به طور خاص برای کاهش وزن بررسی می‌شوند؛ مثلاً رژیم خیار یک رژیم سریع است. از موز برای لاغری نیز اخیراً استفاده می‌کنند که علاوه بر لاغری ترکیبات غذایی فوق‌العاده‌ای دارد.

در این مقاله می‌خواهیم برایتان توضیح دهیم که چرا موز برای لاغری توصیه می‌شود و آیا می‌تواند در پروسه کاهش وزن به ما کمک کند یا خیر؟

ترکیبات غذایی موجود در موز برای لاغری

موز سرشار از مواد مغذی مورد نیاز برای بدن است. موز حاوی مقدار زیادی فیبر، کربوهیدرات و برخی ویتامین‌ها مانند ویتامین B و C و مواد معدنی ضروری مانند پتاسیم، منیزیم، مس و منگنز می‌باشد. قندهای موجود در موز شامل ساکارز، گلوکز و فروکتوز بصورت طبیعی هستند که به بدن آسیبی نمی‌رسانند و مانند قندهای مصنوعی باعث پیری زودرس نمی‌شوند. از طرف دیگر، موز هم چربی و هم پروتئین کمی دارد.

رژیم 3 روزه موز برای لاغری

یک رژیم خاص 3 روزه برای لاغری وجود دارد که در آن باید 4 الی 5 موز در روز به همراه شیر استفاده کنید؛ یعنی ابتدا یک موز می‌خورید. 2 ساعت بعد یک فنجان شیر می‌نوشید. 2 ساعت بعد یک موز می‌خورید و همین روند را ادامه می‌دهید. البته این رژیم مانند رژیم کانادایی یا رژیم شیر و خرما یک رژیم تجربی است و پشتوانه علمی ندارد؛ اما به دلیل کوتاه‌مدت بودنش هم قابل اجراست و هم عوارض خاصی ایجاد نمی‌کند.

رژیم 3 روزه موز برای لاغری

چگونه موز برای لاغری به ما کمک می‌کند؟

موز خواص مختلفی دارد که می‌تواند برای لاغری بسیار مناسب باشد. این خواص عبارت‌اند از:

1. موز منبعی سرشار از فیبر است.

فیبرهای موجود در رژیم غذایی باعث می‌شوند شما به مدت طولانی‌تری سیر بمانید و به همین دلیل اشتهای کاذب را از بین می‌برند. از طرفی انرژی یک موز متوسط حدود 70 کالری است که نسبت به میزان وعده‌های دیگر بسیار کم کالری است اما شما را سیر کرده و انرژی شما را به‌خوبی افزایش می‌دهد. فیبر موجود در موز علاوه بر لاغری از بیماری‌های قلبی و سرطان نیز جلوگیری می‌کند.

2. موزها سرشار از کربوهیدرات‌های سالم هستند.

موز از مواد نشاسته‌ای طبیعی تشکیل شده است در اثر گذر زمان و رسیدن این نشاسته‌های مقاوم نسبت به هضم به قند تبدیل می‌شوند؛ بنابراین اگر بتوانید موزی که کمی رسیده اما هنوز به‌طور کامل نرسیده است را در رژیم غذایی خود قرار دهید به‌خوبی اشتهای کاذب شما را سرکوب کرده و به کاهش وزن کمک می‌کند.

به‌علاوه نشاسته مقاوم سرعت جذب قند از غذاها را کم می‌کند. درنتیجه سطح قند خون شما ثابت مانده و این موضوع کمک می‌کند تا شما مدت طولانی‌تری احساس سیری داشته باشید. به‌علاوه این نوع نشاسته چربی سوزی را نیز افزایش می‌دهد.

3. شاخص گلیسمی موز برای لاغری مناسب است!

طبق تحقیقات انجام شده شاخص گلیسمی یا GI میزان افزایش سطح قند خون توسط یک ماده غذایی است. اگر این شاخص کمتر از 55 باشد به‌عنوان شاخص گلیسمی پایین در نظر گرفته می‌شود. غذاهایی که قندهای ساده‌تری دارند و قندشان سریعاً جذب می‌شوند دارای گلیسمی بالا هستند که باعث چاقی و اضافه وزن می‌شوند. به دلیل اینکه در طول فرایند رسیدن موز نشاسته مقاوم آن به قند تبدیل می‌شود در هر پروسه شاخص گلیسمی متفاوتی دارد و هرچه کالتر باشد شاخص آن پایین‌تر است.

این غذاها بدون افزودن مقدار زیادی کالری غیرضروری به رژیم غذایی، از احساس گرسنگی و پرخوری بعدی جلوگیری می‌کنند. در حقیقت، موز می‌تواند به مراتب بهتر از سایر میان وعده‌های پرکالری پر شود.

سخن پایانی …

علاوه برای مزایای گفته‌شده در مورد موز برای لاغری به دلیل عطر و طعم مطلوبی که این میوه خوشمزه دارد از آن در بسیاری از دسرها مثل انواع بستنی و … نیز استفاده می‌کنند؛ اما بهترین حالت استفاده از آن به‌صورت تنها یا همراه با اسموتی های طبیعی یا شیر می‌باشد که هم بسیار مقوی است و هم در کاهش ضعف و خستگی در طول رژیم غذایی به شما کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا