پوست

مراقبت پوست نرمال با بهترین روش ها

پوست نرمال عارضه ی خاصی ندارد. به همین دلیل با یک مراقبت پوست نرمال به صورت روزانه می توان به سالم نگهداشتن پوست کمک کند. این مراقبت منظم باعث می شود پوست از حالت نرمال به حالت های دیگر مثل چرب یا خشک تبدیل نشود.
مراحلی که باید برای مراقبت این نوع پوست انجام شود در دو مرحله صبح و شب می باشد. این مراحل به ترتیب در زیر توضیح داده شده است:

مراقبت پوست نرمال در صبح:

استفاده از یک پاک کننده مناسب:

در این پوست باید از یک پاک کننده ملایم برای شست و شو استفاده شود. این کار باعث از بین رفتن آلودگی های ناشی از فعالیت شبانه ی پوست، سلول های مرده‌ی پوست، چربی و عرق باقی مانده روی پوست می شود.

در نتیجه ایجاد آکنه نمی کند.

استفاده ازتونر:

استفاده از یک تونر باعث می شود پاکسازی پوست و منافذ آن تکمیل گردد. همچنین دیگر اثری از هیچ گونه آلودگی روی پوست نخواهد بود. لازم به ذکر است بهتر است از تونری استفاده شود که ترکیبات تقویتی و ویتامینه نیز در خود داشته باشد.

استفاده از مرطوب کننده:

برای طول روز بهتر است از یک مرطوب کننده مناسب روز که از مواد ترمیم کننده و التیام بخش تشکیل شده است استفاده شود.

مراقبت در صبح از پوست نرمال

مراقبت دور چشم:

معمولا کرم های مورد استفاده برای صورت برای دور چشم مناسب نیست اند. علت آن حساس، ظریف و مستعد بودن پوست دور چشم نسبت به چین و چروک می باشد.

بهتر است برای دور چشم از یک کرم یا ژل هیدراته مخصوص دور چشم استفاده شود. این دور چشم باید حاوی ترکیبات ضد پیری جهت آبرسانی و پیشگیری از ایجاد چین و چروک نیز باشد.

استفاده از ضد آفتاب:

برخی از مرطوب کننده ها دارای ضدآفتاب نیز هستند. اما میزان SPF آن پایین است و برای محافظت در برابر آفتاب کافی نیست. بنابراین باید از ضد آفتابی که دارای حداقل SPF 30 هست استفاده نمود. بهتر است از ضد آفتاب هایی استفاده شود که دارای ترکیبات آنتی اکسیدان نیز می باشند.

مراقبت پوست نرمال در شب:

استفاده از پاک کننده و تونر:

مانند تمیز کردن پوست در صبح باید ابتدا از پاک کننده و سپس از تونر استفاده شود. اگر در طول روز از مواد آرایشی استفاده می کنید پاک کننده شما باید قابلیت پاک کردن مواد آرایشی را نیز داشته باشد.

استفاده از سرم آنتی اکسیدان:

برای آن که پوستتان احیا شود و یا دچار آسیب های ناشی از عوامل محیطی نشود بهتر است هرشب یک بار از یک سرم آنتی اکسیدان استفاده شود.

نکته: در صورتی که احساس می کنید پوستتان نرمال رو به چرب است از یک آبرسان استفاده کنید. اما اگر احساس می کنید پوستتان نرمال رو به خشک است از یک کرم شب تغذیه کننده استفاده کنید.

مراقبت دور چشم:

در شب نیز یک مرتبه از ژل یا کرم دور چشم استفاده نمایید.

پوست نرمال

مراقبت پوست نرمال در طول هفته:

لایه برداری: برای پوست های نرمال بهتر است هفته ای یک مرتبه لایه برداری انجام شود. اسکراب یا ماسک مناسب این کار را انجام می دهد. با این کار لایه های کراتینه و مرده از روی پوست برداشته می شود. همچنین باعث می شود مواد فعال محصولات به راحتی جذب شوند. اثرات دیگر لایه برداری شفافیت و یکدست شدن پوست و جلوگیری از انسداد منافذ و ایجاد لک می باشد.

ماسک: استفاده از ماسک های تقویت کننده مناسب سن و نیاز پوستی هفته ای 1 الی 2 مرتبه توصیه می شود.

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا