مو

لیفت ابرو چیست و چگونه جوانی را به شما برمی گرداند؟

همه ما دوست داریم همیشه جوان و زیبا به نظر برسیم. امروزه روش‌های بسیار زیادی با پیشرفت تکنولوژی برای انجام عمل‌های مختلف زیبایی وجود دارد. با اینکه این عمل ها مانند عمل های جراحی دیگر اعضای بدن چندان هم بی خطر نیستند، اما در سرتاسر جهان طرفداران بسیار زیادی دارد. لیفت ابرو نیز یکی از روش های جوان سازی صورت است که اخیرا طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.

در این مقاله می خواهیم درباره اینکه لیفت ابرو چیست، چگونه انجام می شود و چه مزایا و خطراتی را برای شما دارد، صحبت کنیم.

لیفت ابرو چیست؟

لیفت ابرو، به معنی  بالابر یا جوان سازی ابرو و پیشانی شناخته می شود که یک روش آرایشی و زیبایی برای بالا بردن ابروها است. لیفت ابرو با بالا بردن بافت نرم و پوست پیشانی و ابرو باعث بهبود ظاهر پیشانی، ابرو و ناحیه اطراف چشم می شود. در مواردی که ابروها متقارن نیستند و کم پشت به نظر می‌آیند لیفت ابرو می تواند کمک کننده باشد که اعتماد به نفس شما را نیز افزایش می دهد. لیفت ابرو می تواند به تنهایی یا با سایر جراحی های صورت مانند جراحی پلک (بلفاروپلاستی) یا لیفت صورت انجام شود.

مزایای لیفت ابرو

پیری به طور معمول باعث می شود که ابروها و بافت پیشانی به سمت پایین حرکت کنند. از آنجا که پوست و بافت نرم آن قابلیت ارتجاعی را از دست می دهند، فاصله بین ابرو و مژگان نیز کوتاه تر می شود. پایین بودن ابروها می تواند شما را خسته، عصبانی یا ناراحت جلوه دهد. لیفت ابرو می تواند ابروها را بالا ببرد و ظاهر تازه و دلپذیری را به صورت شما بازگرداند. همچنین در صورتی که ابروهایتان کم پشت باشد یا قسمت هایی از آن خالی شده باشد باعث افتاده به نظر رسیدن چشم ها می شود و در این زمان انجام لیفت ابرو گزینه بسیار مناسبی برای بهتر کردن این وضعیت است.

خطرات انجام لیفت ابرو

علاوه بر مزایایی که این روش زیبایی دارد، خطرهایی نیز به همراه دارد که در زیر به آن ها می پردازیم:

✔ ممکن است بعد از بالابردن ابروها جای زخم مشخص باشد.

✔ لیفت ابرو می تواند باعث بی حسی موقت یا دائمی در پیشانی یا بالای پوست سر شود.

✔ لیفت ابرو می تواند منجر به عدم تقارن شود یا اینکه یک یا هر دو ابرو خیلی زیاد به چشم بیایند. با این حال، عدم تقارن ممکن است در طول روند بهبودی از بین برود. با وجود جراحی های اضافی می توان شکل و حالت پایدار ابرو را نیز درمان کرد.

✔ لیفت ابرو می تواند باعث افزایش مو یا ریزش مو در محل برش لیفت شود. اگر ریزش موی ابرو، به خودی خود برطرف نشود، می توان با برداشتن اسکار یا پیوند مو آن را درمان کرد.

✔ مانند هر نوع جراحی دیگر، خطر خونریزی، عفونت و واکنش منفی به بیهوشی نیز ممکن است ایجاد شود.

چگونه باید خود را برای یک لیفت ابروی خوب آماده کنید؟

در ابتدا با جراح پلاستیک صورت یا جراح پلاستیک قابل اعتماد،  در مورد لیفت ابرو صحبت کنید. در اولین ملاقات، احتمالاً جراح شما موارد زیر را بررسی می کند:

★ تاریخچه پزشکی خود را مرور کنید. آماده پاسخگویی به سوالات در مورد شرایط پزشکی فعلی و گذشته باشید. در مورد هر نوع دارویی که اخیراً مصرف کرده اید و همچنین جراحی هایی که انجام داده اید صحبت کنید. اگر به هر نوع دارو حساسیت دارید به پزشک خود بگویید.

★ یک معاینه بدنی انجام دهید. برای تعیین گزینه های درمانی، پزشک قسمت های مختلف صورت را با چشمان باز و بسته شما معاینه و اندازه گیری می کند. پزشک همچنین ممکن است از پرونده پزشکی شما عکس بگیرد.

★ درباره انتظارات خود صحبت کنید. توضیح دهید که چرا شما می خواهید لیفت ابرو انجام دهید و از نظر ظاهر بعد از عمل به چه چیزی امیدوار هستید. اطمینان حاصل کنید که مزایا و خطرات آن را کاملا درک کرده اید.

قبل از لیفت ابرو نیز ممکن است لازم باشد:

✦ سیگار نکشید، زیرا سیگار کشیدن باعث کاهش جریان خون در پوست می شود و می تواند روند بهبودی را کند نماید. اگر سیگار می کشید، پزشک توصیه می کند که سیگار را قبل از عمل و در طول بهبودی متوقف کنید.

✦ از استفاده از داروهای خاص خودداری کنید. به احتمال زیاد باید از مصرف آسپرین، داروهای ضد التهابی و مکمل های گیاهی جلوگیری کنید که می تواند خونریزی را افزایش دهد.

✦ در طول بهبودی نیاز به پرستار خواهید داشت. برنامه ریزی کنید تا شخصی بعد از ترک بیمارستان، شما را به خانه ببرد و حداقل در اولین شب بهبودی در خانه با شما بماند.

مراحل عمل لیفت ابرو چگونه است؟

✸ لیفت ابرو در بیمارستان یا یک مرکز جراحی سرپایی انجام می شود.

✸ در هنگام لیفت ابرو معمولاً با کمک یک بیهوشی عمومی کاملا بیهوش شده و دردی حس نمی کنید.

✸ در طول عمل تکنیک های لیفت کردن ابرو بسته به نتایجی که شما انتظار دارید متفاوت است.

✸ تکنیک خاصی که جراح شما انتخاب می کند، محل برش ها و زخم های حاصل را تعیین می کند.

✸ جراحی لیفت ابرو به طور معمول حدود یک تا دو ساعت طول می کشد.

تکنیک‌ های لیفت ابرو توسط جراح پلاستیک

  1. جراح شما چندین برش کوچک در پشت خط موی ابروی شما ایجاد می کند. وی سپس یک لوله نازک بلند با یک نور و یک دوربین کوچک نصب شده در انتهای آن (آندوسکوپ) از طریق یکی از برش ها برای مشاهده ماهیچه ها و بافت های زیرین شما وارد پوستتان می کند. با استفاده از ابزاری که از طریق برش دیگر وارد شده است، جراح شما بافت پیشانی شما را بلند کرده و آن ها را در محل با بخیه، پیچ های کوچک یا تکنیک دیگر لنگر می اندازد. برش های شما سپس با بخیه یا گیره های کوچک بسته می شوند.
  2. جراح شما برش مو را در قسمت بالای سر شما، از گوش تا گوش یا در درجه اول در بالای سر شما انجام می دهد. او پیشانی شما را به حالت جدید خود بلند می کند. با پوست سر در جلوی برش که پوست سر را به عقب می کشد. سپس پوست سر همپوشان برداشته می شود و پوست سر باقی مانده با هم دوخته می شوند. این روش معمولاً در افرادی که موهای بلندی دارند، موهای نازک دارند یا احتمالاً موهای خود را از دست می دهند انجام نمی شود.
  3. جراح شما بین قسمت بالای پیشانی و ابتدای خط موی شما برش ایجاد می کند. او مقدار کمی پوست و بافت را از بالای پیشانی شما تا پوست سر شما جدا می کند. در نتیجه، موهای شما به عقب کشیده نمی شود. در صورت داشتن خط موهای زائد بالا، اغلب از این روش استفاده می شود. با این حال، بسته به بهبود، ممکن است یک زخم در امتداد خط موی شما مشاهده شود.

نحوه مراقبت بعد از عمل جراحی لیفت

بعد از لیفت ابرو، ممکن است پیشانی شما پانسمان شود تا تورم به حداقل برسد. ممکن است یک لوله کوچک در امتداد محل برش قرار گیرد تا خون یا مایعات اضافی تخلیه شود. پزشک در مورد نحوه مراقبت از بریدگی ها دستورالعمل خاصی به شما می دهد. در چند روز اول بعد از لیفت ابرو لازم است این کارها را انجام دهید:

❋ سر خود را استراحت داده و کمتر آن را حرکت دهید و طبق توصیه پزشک از داروهای ضد درد استفاده کنید.

❋ برای تسکین تورم از کمپرس سرد استفاده کنید.

❋ از قرار گرفتن زخم های خود در معرض فشار یا حرکات بیش از حد خودداری کنید.

❋ هرچه زخم های شما بهبود می یابد، ممکن است بیشتر، دچار خارش و بی حسی شوید که احتمالاً با گذشت زمان کاهش می یابد. اگر زخم های شما باند پیچی شده باشد، پزشک احتمالاً آن ها را در طی یک تا سه روز برمی دارد.

❋  بخیه ها به طور معمول طی 7 تا 10 روز بعد از عمل برداشته می شوند.

❋ برای انجام فعالیت های روزانه مانند شست و شو و خشک کردن موها و حمام گرفتن با پزشک خود مشورت کنید. به خاطر داشته باشید که تورم ممکن است چندین هفته طول بکشد.

❋ خطوط برش با گذشت زمان محو می شوند. بهتر است برای پنهان کردن هر نوع کبودی طولانی مدت تا زمان بهبودی کامل، از آرایش استفاده کنید.

پس از عمل جراحی، در صورت ایجاد موارد زیر سریعا با پزشک خود تماس بگیرید:

✔ تنگی نفس

✔ درد قفسه سینه

✔ ضربان نامنظم قلب

سخن پایانی…

طبق تحقیقات انجام شده با بالا بردن بافت نرم و پوست پیشانی و ابرو، لیفت ابرو می تواند چهره را جوان تر نشان دهد. اما به خاطر داشته باشید که نتایج لیفت ابرو مانند بوتاکس صورت برای همیشه دوام نخواهد داشت. با افزایش سن، پوست صورت ممکن است دوباره شروع به ریزش کند. همچنین آسیب آفتاب می تواند پوست شما را دوباره دچار افتادگی کند. پس بهتر است حتما بعد از عمل از محصولات مراقبتی با کیفیت و درمانی استفاده کنید تا نتایج لیفت ابرو ماندگاری طولانی تری داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا