تناسب اندام

لاغری شکم و پهلو آسان تر از چیزیه که فکر می کنی!

شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که دقیقه دو هفته قبل از یک اتفاق مهم مانند جشن فارق التحصیلی، تولد یکی از دوستان، یک عروسی مهم و مواردی ازاین‌دست به فکر لاغری شکم و پهلو ی خود برای پوشیدن یک لباس خاص بیفتید. اینکه اصلاً آیا این قضیه امکان‌پذیر هست یا خیر شاید ذهنتان را مشغول کرده باشد. خوشبختانه باید بگوییم بله شما می‌توانید طی همین دو هفته تغییرات زیادی داشته باشید.

در این مقاله ما به شما خواهیم گفت که چگونه در عرض مدت کوتاهی لاغری شکم و پهلو را تجربه کنید.

لاغری شکم و پهلو چگونه ممکن می‌شود؟

به‌طورکلی باید بدانید که برای لاغر شدن هیچ معجزه یک شبه وجود ندارد و حتی طی عمل‌های جراحی نیز چندین ماه طول می‌کشد تا شما به حالت طبیعی زندگی خود برگردید، آن هم اگر عوارض دیگری را تجربه نکنید. برخی از رژیم‌ها نیز مانند رژیم لاغری کانادایی یا رژیم لاغری شیر و خرما با اینکه نتیجه خوبی دارند عوارض زیادی را نیز برای شما ایجاد خواهند کرد. پس بهتر است حتی‌الامکان سراغ این رژیم‌ها نروید. اما شما می‌توانید بدون این رژیم‌ها نیز در عرض د. هفته به‌خوبی پهلو و شکم خود را آب کنید. برای این کار کافی است یک رژیم کم‌کالری مانند رژیم دیابتی با ورزش منظم را برای این دو هفته اجرا کنید.

برای لاغری شکم و پهلو اعضای بدن خود را بهتر بشناسید!

شاید شما نیز مانند بسیاری از افراد بخواهید ابتدا ران و شکم خود را لاغر کنید. اما باید این نکته را بدانید که شما نمی‌توانید از همان اول شروع به چربی سوزی در این نواحی کنید. درواقع چربی بدن در سلول‌های چربی در سراسر بدن شما ذخیره‌شده است. برخی از افراد در نواحی خاصی از بدن سلول‌های چربی بیشتری دارند به همین دلیل در آن قسمت‌ها چربی بیشتری ذخیره می‌شود.

 هنگامی‌که کالری مصرفی خود را از مقدار کالری مورد نیاز خودتان کمتر کنید بدن چربی‌های ذخیره شده را فعال می‌کند تا به انرژی تبدیل‌شده و کالری که شما مصرف نکردید اما بدن نیاز دارد را تأمین نماید. به همین دلیل اصطلاحاً می‌گوییم چربی سوزی شروع می‌شود. طبیعی است که ابتدا چربی‌های قسمت‌هایی که ذخیره بیشتری از این ماده دارند شروع به سوختن و تبدیل به انرژی شدن می‌کنند.

به‌علاوه اینکه ابتدا چربی‌های کدام قسمت را از دست بدهید تا حدودی هم به ژنتیک شما بستگی دارد. اما هر نوع ژنتیکی هم که داشته باشید در صورت ادامه دادن رژیم همه چربی‌های اضافی به کالری تبدیل می‌شوند.

محل چاقی و تجمع چربی

زنان به دلیل دوران بارداری و نیاز به حمایت رحم برای نگه داشتن جنین بیشتر در باسن چربی‌ها را ذخیره می‌کنند. به این چربی‌ها، چربی‌های زیرپوستی نیز گفته می‌شود. یعنی دقیقا زیر پوست هستند و سوزاندن آن‌ها کار آسانی نیست. چربی شکم نیز دقیقه همین حالت زیرپوستی را دارد و به همین دلیل به‌راحتی از بین نمی‌رود.

اگر معده شما به‌عنوان یک خانم بزرگ‌تر از حدود 85 سانتیمتر و به‌عنوان یک آقا بزرگ‌تر از 100 سانتیمتر باشد اصطلاحاً گفته می‌شود که شما چربی احشایی زیادی دارید. این چربی‌ها علاوه بر به هم زدن تناسب اندام به دلیل قرارگیری در میان بافت‌ها از نظر سلامت قلبی نیز بسیار مضر هستند.

بااین‌حال چربی‌های احشایی ازنظر سوخت‌وساز یعنی متابولیک فعالیت بیشتری دارند. به همین دلیل به ورزش بیشتر پاسخ می‌دهند. بنابراین زمانی که شما به‌طور منظم ورزش می‌کنید چربی‌های عمقی شکم شما قبل از چربی‌های زیرپوستی از بین می‌روند.

لطفاً دست از رژیم‌های دوهفته‌ای برای لاغر شدن بردارید!

معمولاً رژیم‌های کوتاه‌مدت بخصوص اگر مقرون‌به‌صرفه هم باشد بسیاری از افراد را وسوسه می‌کند و انتظار معجزه را برای آن‌ها به وجود می‌آورد. درواقع این رژیم‌ها شما را بیشتر برای شکست در لاغری آماده می‌کنند. از طرفی این رژیم‌ها آن‌قدر محدود و سخت هستند که بعید است بتوانید آن‌ها را به‌طور کامل و با سلامتی به پایان برسانید.

معمولاً در این رژیم‌ها بدن دچار کمبود مواد غذایی شده و به‌جای سوخت چربی ، توده‌های عضلانی شما تحلیل می‌رود و به همین دلیل روی ترازو وزنتان کم می‌شود. حتی اگر بتوانید یکی از این رژیم‌ها را به‌خوبی پشت سر بگذارید، رژیم‌های پایداری نیستند و به‌محض برگشت به عادت‌های قبلی با سرعت زیادی وزن اضافه شما برمی‌گردد.

لاغری شکم و پهلو برای سنین مختلف

به‌جای رژیم‌های سریع عادت‌های غذایی خود را تغییر دهید.

در این دو هفته شروع به تغییر عادت‌های غذایی بد خود کنید و سعی کنید اگر مثلاً 1500 کالری روزانه نیاز دارید تنها 1000 کالری از مواد مغذی مانند انواع میوه‌ها و سبزیجات، مواد پروتئینی، لبنیات و … با یک برنامه متنوع و دوست‌داشتنی موردعلاقه خودتان دریافت کنید. جداولی در اینترنت وجود دارد که شما می‌توانید کالری هر ماده غذایی را حساب کنید.

خبر خوب این است که در صورت کاهش کالری با استفاده از کاهش کربوهیدرات و قندها، کاهش سدیم و ورزش بیشتر در همان دو هفته که زمان دارید وزن قابل‌توجهی را از دست می‌دهید که در صورت ادامه دادن عادت‌های خوب غذایی بازگشت ندارد و کاهش وزن شما تا زمان رسیدن به وزن ایده آل ادامه پیدا می‌کند. همچنین در این مدت احتباس آب در بدن شما به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد که ورم بدن را کاهش خواهد داد.

برای لاغری شکم و پهلو متعهد باشید!

برای اینکه به‌خوبی طی این دو هفته و بعدازآن وزن کم کنید باید به مقدار کالری مصرفی خود متعهد باشید و بیشتر از آن مقداری که تعیین کرده‌اید مصرف نکنید. بیش‌ازحد هم نباید کالری مصرفی شما با کالری مورد نیاز شما تفاوت داشته باشد زیرا دچار سو تغذیه می‌شوید. مثلاً اگر 1500 کالری در روز نیاز دارید باید برای لاغری 1000 کالری مصرف کنید. یادتان باشد اگر بیش‌ازحد کالری مصرفی را کاهش دهید متابولیسم بدن شما متوقف‌شده و کاهش وزن سخت می‌شود.

به‌عنوان یک روش آسان برای کنترل کالری ، نیمی از بشقاب خود را با سبزیجات آبکی ، رشته‌ای – مانند کاهو ، کلم بروکلی ، کلم پیچ ، گل کلم و فلفل پر کنید. سپس یک چهارم برای غلات کامل مانند برنج قهوه‌ای یا نان 100 درصد گندم بگذارید. قسمت آخر را نیز با مواد پروتئینی مانند ماهی، مرغ، گوشت و … پرکنید. با این کار چربی‌ها از بین می‌روند اما توده‌های عضلانی کم نخواهند شد.

ازآنجاکه مهلت کوتاهی برای کاهش وزن دارید ، از خوردن مواد قندی ، الکل و محصولات تصفیه‌شده آرد سفید کاملاً خودداری کنید. حداقل ورزش مورد نیاز برای این رژیم روزانه 30 الی 40 دقیقه پیاده‌روی سریع است که می‌توانید آن را به دو قسمت صبح و عصر تقسیم کنید تا راحت‌تر انجام شود. تمرینات قدرتی طی دو هفته تغییرات بزرگی در رشد عضلات ایجاد نمی‌کند ، اما به شما کمک می‌کند تا از دست دادن عضلات احتمالی که هنگام کاهش کالری اتفاق می‌افتد ، جبران شود.

سخن پایانی …

همه ما دوست داریم وزنی ایده آل و اندامی متناسب داشته باشیم. اما خیلی از ما به دلیل سخت بودن رژیم‌های خاص و عدم توانایی برای انجام آن‌ها از رسیدن به وزن ایده آل ناامید شده‌ایم. خبر خوب این است که شما با رعایت الگوهای غذایی سالم و رعایت مصرف کالری مناسب هم احساس گرسنگی نخواهید کرد و هم به‌راحتی به وزن ایده ال خود خواهید رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا