پوست

فواید روغن شترمرغ برای پوست که شما را جذاب می کند!

طبق گفته پزشکان و کشاورزان، شترمرغ یک گنجینه اساسی شامل فواید سلامتی بسیار زیادی است. گوشت، پر و حتی چربی این پرنده قابل استفاده و مفید می‌باشند. برخی از کشاورزان مصری چربی شترمرغ را به‌عنوان روغن شترمرغ ذوب می‌کنند و آن را در بطری‌های کوچک بسته‌بندی می‌کنند تا به فروشگاه‌های مختلف گیاهان دارویی بفروشند. فواید روغن شترمرغ برای پوست بسیار شگفت‌انگیز است.

روغن شترمرغ حاوی ویتامین‌های ضروری در کنار سایر مواد مانند امگا 3، امگا 6 و اسیدهای چرب ضروری امگا 9 است. این روغن همچنین شامل ویتامین‌ها و اسیدهای آمینه خاصی است که در حفظ سلامت غشاهای پوست مفید هستند. برخلاف محصولات مراقبت از پوست با پایه نفتی، روغن شترمرغ می‌تواند به عمق بافت پوست نفوذ کرده و منافذ پوست را از بین ببرد و رطوبت پوست شما را تأمین کند. در این مقاله به توضیح مهم‌ترین خواص روغن شترمرغ برای پوست می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

فواید روغن شترمرغ برای پوست

رومیان باستان، مصریان و فرهنگ‌های آفریقایی از روغن شترمرغ به‌عنوان داروی زیبایی برای از بین بردن ضایعات و سوختگی استفاده می‌کردند. حتی ملکه بیبی شبا و کلئوپاترا از این روغن به‌عنوان بخشی از رژیم زیبایی روزانه خود برای حفظ زیبایی و جذابیتشان استفاده می‌کردند. فواید روغن شترمرغ برای پوست تا حد زیادی به دلیل وجود اسیدهای چرب امگا موجود در آن می‌باشد.

درواقع ترکیبات امگا 3، امگا 6 و 9 اسید چرب موجود در روغن دارای چندین مزیت درمانی برای پوست، مو، ناخن‌ها و حتی قلب شما هستند. در زیر به توضیح 4 مزیت روغن خالص شترمرغ برای افرادی که می‌خواهند پوستی مرطوب و شاداب داشته باشند می‌پردازیم.

1. این روغن اثرات پیری پوست را کاهش می‌دهد.

روغن شترمرغ پوست شما را ضخیم می‌کند و به‌طور قابل‌توجهی اثرات بد پیری را به حداقل می‌رساند. همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، پوست شما با افزایش سن به دلیل کاهش تولید پروتئین پوست به نام کلاژن پیر و نازک‌تر می‌شود و هرچه پوست نازک‌تر باشد احتمال آسیب و چروک بیشتر می‌شود. با استفاده از روغن شترمرغ، پوست شما به‌طور قابل‌توجهی ضخیم می‌شود که به‌نوبه خود باعث جوانی پوست شما می‌شود. این روغن نه‌تنها برای افراد مسن بسیار کارساز است بلکه افراد جوانی هم که می‌خواهند پوستی شاداب و با طراوت داشته باشند می‌توانند از آن استفاده کنند.

2. روغن شترمرغ پوست را مرطوب نگه می‌دارد.

مطالعات علمی ثابت کرده است که ترکیب مولکولی روغن شترمرغ شبیه به ترکیب پوست ماست. به همین دلیل از این روغن برای مرطوب کردن و حالت دادن به پوست استفاده می‌شود. درواقع می‌توانید از آن به‌عنوان یک سرم یا زیرساز آرایش طبیعی و عالی استفاده کنید. همچنین می‌توانید به‌عنوان یکی از محصولات مراقبت از پوستتان قبل از خواب آن را روی پوست بزنید. این روغن برخلاف سایر روغن‌های طبیعی حالت چسبندگی در پوست ایجاد نمی‌کند و سریعاً جذب می‌شود.

3. پوست را تمیز کرده و آن را سالم نگه می‌دارد.

خواص روغن شترمرغ شامل خواص ضد قارچی و ضدالتهابی نیز می‌باشد که به سلامت پوست کمک می‌کند. شما می‌توانید از آن به‌عنوان یک تونر پاک‌کننده استفاده کنید زیرا علاوه بر تمیز کردن پوست هرگز منافذ پوست شما را مسدود نمی‌کند. علاوه بر این، خاصیت ضدالتهابی روغن در مبارزه با پسوریازیس و درد مفاصل بسیار قابل توجه است.

فواید روغن شترمرغ برای پوست و زیبایی

4. فواید روغن شترمرغ برای پوست و رفع عارضه‌های آن

شواهد علمی اثرات مفید روغن شترمرغ را در تسکین پوست نسبت به سوزش و ناراحتی‌هایی از جمله بریدگی پوست، آفتاب‌سوختگی، ساییدگی، تاول و موارد دیگر نشان می‌دهد. افرادی که از اگزما و روزاسه رنج می‌برند می‌توانند از روغن شترمرغ برای کاهش قرمزی صورت و در نهایت رفع مشکلشان استفاده کنند.

تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که اسید لینولئیک موجود در روغن شترمرغ که دارای خواص ضدالتهابی است، می‌تواند به‌طور قابل توجهی آکنه را کاهش داده و رطوبت پوست را حفظ کند. در همین حال، اسیدهای چرب امگا 3 می‌تواند خطر فشارخون و سکته مغزی را کاهش دهد و همچنین اثر آرتروز را کاهش دهد. علاوه بر فواید روغن شترمرغ برای پوست می توان از آن برای تقویت سیستم ایمنی بدن نیز استفاده کرد.

سخن پایانی …

مواردی که در این مقاله توضیح دادیم تنها بخشی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین خواص روغن شترمرغ بود که می‌توانید برای پوستتان از آن استفاده کنید؛ اما این روغن خواص دیگری نیز مانند تسکین دردهای عضلانی و مفاصل دارد که آن را بسیار درمانی و خاص می‌کند. تنها عیب این روغن این است که نسبت به روغن‌های دیگر سریع‌تر خراب می‌شود و به مدت طولانی قابل نگه‌داری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا