تناسب اندام

آیا زیره برای لاغری من مناسب است؟

زیره یکی از ادویه های محبوب است که در سراسر دنیا برای آشپزی استفاده می‌شود. زیره برای لاغری بسیار مؤثر است. این ادویه با ارزش در کشور ایران نیز موجود است و بهترین نوع زیره در استان کرمان برداشت می‌شود. زیره می‌تواند  سوخت و ساز بدن شما را افزایش دهد، سطح کلسترول را کاهش دهد و به کنترل قند خون کمک کند. مطالعات تائید می‌کند که مصرف زیره آسیاب شده به برخی از افرادی که سعی در کاهش وزن دارند کمک شایانی کرده است.

در این مقاله قصد داریم به خواص زیره برای لاغری بپردازیم تا پایان با ما همراه باشید.

نحوه استفاده از ادویه زیره برای لاغری

نتایج مطالعات نشان می‌دهد زیره به دلیل داشتن یک ماده فعال بی نظیر  به نام تیموکینون که یک ماده شیمیایی طبیعی با خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است، توانایی کاهش وزن شما را دارد.

تیموکینون می‌تواند رادیکال های آزاد بدن شما را هدف قرار دهد و به بدن در پاکسازی سموم کمک کند. زیره سبز به سلول های شما کمک می‌کند تا به انسولین و گلوکز پاسخ دهند که قند خون را ثابت نگه می‌دارد.

باورهای غلط درباره زیره برای لاغری

گرچه ممکن است زیره برای کاهش وزن به شما کمک کند، اما برای از زیره برای لاغری باید به درستی از این ادویه با ارزش استفاده شود و از مصرف بیروه آن جلوگیری به عمل آید. تصورات غلطی درباره نحوه عملکرد آن نیز وجود دارد.

زیره نمی‌تواند یک منطقه از بدن شما مانند معده را هدف قرار دهد تا چربی را از بین ببرد. زیره فقط  می‌تواند باعث بهبود یا کاهش التهاب معده شود. زیره قادر نیست تا چربی های بدن را از بین ببرد، فقط در کاهش وزن کلی می‌تواند رسوبات چربی را در بدن شما هدف قرار دهد.

نحوه استفاده از زیره برای لاغری

برای کاهش وزن می‌توانید از روش های مختلفی استفاده کرد از جمله:

دمنوش زیره برای لاغری

سعی کنید دمنوش زیره خود به این صورت تهیه کنید. با قرار دادن دو قاشق چای‌خوری دانه زیره در 1.5 لیتر آب جوش و سپس صاف کردن دانه ها و نوشیدن آبی که با روغن و عصاره های سالم زیره در آن وجود دارد. دمنوش زیره علاوه بر تقویت آب بدن، می‌تواند متابولیسم شما را کنترل کند و به تعادل قند خون شما کمک کند.

مکمل های زیره برای لاغری

می توانید مکمل های زیره خوراکی حاوی دانه های زیره آسیاب شده یا روغن دانه زیره سیاه را خریداری کنید. این مکمل ها را یک بار در روز به همراه غذا مصرف کنید.

زیره در رژیم غذایی شما

شما همچنین می‌توانید به سادگی زیره را در رژیم غذایی خود مصرف کنید. دانه های زیره و زیره آسیاب شده همه حاوی آنتی اکسیدان و قابلیت های تقویت کننده متابولیسم را دارند. چاشنی برنج، عدس و سبزیجات بو داده با زیره یک روش عالی برای استفاده زیره در رژیم غذایی است.

مصرف روزانه زیره برای لاغری و کاهش وزن

دیگر فواید زیره

زیره فقط به عنوان کمک به کاهش وزن مفید نیست. زیره فواید دیگری نیز دارد که شامل موارد زیر می‌شود.

  • سرشار از آهن است، ماده معدنی که در بسیاری از رژیم های غذایی مشاهده نمی‌شود.
  • بهبود کلسترول از LDL (بد) به HDL (خوب).
  • به دلیل خواص ضد میکروبی و آنتی بیوتیکی می‌تواند مانع از مسمومیت غذایی شود.
  • سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند.
  • دارای خواص ضد سرطانی است

بهترین مکان برای خرید زیره برای لاغری

زیره را می‌توان تقریباً در هر فروشگاه مواد غذایی به صورت بسته بندی خریداری کرد. عطاری ها، فروشگاه های مواد غذایی نیز زیره دارند. شما می‌توانید مکمل های زیره را از عطاری ها و فروشگاه ها به صورت آنلاین  یا حضوری خریداری کنید، اما مراقب باشید مکمل های زیره توسط سازمان غذا و دارو تائید نمی‌شوند و فقط باید از فروشندگان معتبر خرید کنید.

سخن پایانی…

زیره یک ادویه رایج است و فواید استثنایی برای سلامتی شما دارد. این ادویه خوش عطر نه تنها برای  کاهش وزن مناسب است، بلکه زیره می‌تواند التهاب معده و روده را نیز کاهش دهد. به خاطر داشته باشید که زیره یک ادویه معجزه آسا نیست. شما باید حتماً درکنار استفاده از این ادویه معطر ورزش کنید. زیره برای اکثر افرادی که بدنبال رسیدن به وزن سالم و متعادل هستند بی خطر است. ولی اگر از بیماری خاصی رنج می‌برید قبل از استفاده از این ادویه حتما با پزشک خود مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا