تناسب اندام

لاغری سریع با رژیم ماست و خیار و نعناع

همان طور که میدانید رژیم‌های مختلفی برای کاهش وزن به‌عنوان رژیم لاغری سریع وجود دارد. یکی از این رژیم‌ها نیز رژیم ماست و خیار و نعناع است که هم خوشمزه است و هم به شما کمک می‌کند سریع لاغر شوید؛ اما یادتان باشد این نوع رژیم‌ها همه مواد غذایی مورد نیاز بدن شما را تأمین نمی‌کنند و به همین علت نمی‌توان به مدت طولانی آن‌ها را ادامه داد.

در این مقاله می‌خواهیم رژیم ماست و خیار و نعناع را به طور کامل برایتان توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

دستورالعمل رژیم ماست و خیار و نعناع

ابتدا نحوه تهیه این ترکیب را یک بار دیگر برای یاد آوری برای شما توضیح می دهیم:

مواد مورد نیاز:

  • یک فنجان ماست ساده
  • 2 قاشق چای‌خوری نعناع خشک
  • یک عدد خیار متوسط

 طرز تهیه:

خیار را به‌صورت درشت رنده کنید و همراه با نعناع خشک. ماست مخلوط نمایید. بهتر است از نمک استفاده نکنید اما در صورت ضرورت مقداری نمک هم بزنید.

فواید ترکیبات رژیم ماست و خیار و نعناع برای کاهش وزن و سلامتی

شاید تعجب کرده باشید که چرا این ترکیب به کاهش وزن شما کمک می‌کند. در اینجا مزایای هریک از اجزای این رژیم برای سلامت و لاغری را به‌صورت مختصر توضیح می‌دهیم

مزایای خیار در رژیم ماست و خیار و نعناع :

خیار نوعی میوه است که حاوی درصد بالایی فیبر و آب است و بسیار غنی از گوگرد و سیلیسیم است که علاوه بر دارا بودن بسیاری از عناصر مهم برای سلامت بدن مانند کلسیم، به میزان قابل توجهی در سوزاندن چربی به شما کمک می‌کند. پتاسیم و منیزیم، آهن، ویتامین‌ها B، C، K، پروتئین‌ها و برخی مواد قلیایی موجود در این میوه بسیار کم کالری همگی باعث سلامت و کاهش وزن می‌شوند. می‌توان از خیار برای خلاص شدن از شر چربی‌های اضافی بدن و داشتن اندامی لاغر و سالم استفاده کرد. حتی می توانید از رژیم خیار به تنهایی نیز برای لاغری استفاده کنید.

خیار ادرار را افزایش دهید، از احتباس آب در بدن جلوگیری کنید و سموم بدن را از بین ببرید. با خوردن خیار از شر مشکلات روده بزرگ خلاص می‌شوید، گازها را دفع می‌کنید، هضم غذا برایتان آسان می‌شود و در نتیجه از شر وزن اضافی خلاص می‌شوید و چربی‌های اضافی بدن را می‌سوزانید. به‌علاوه خیار به‌خوبی بدن را هیدراته می‌کند و از بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی، بیماری‌های خود ایمنی، سرطان‌ها و موارد دیگر جلوگیری خواهد کرد.

همچنین طبق مطالعه روی حیوانات آزمایشگاهی، استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهد و از بروز همه عوارض مربوط به دیابت جلوگیری می‌کند. به‌علاوه از خشکی پوست جلوگیری مکند.

نحوه انجام رژیم ماست و خیار

مزایای نعناع در رژیم ماست و خیار و نعناع :

نعنا یک گیاه معطر به رنگ سبز است که طعم و بوی خوبی دارد. در این رژیم می‌توانید از برگه‌ای نعناع خشک یا تازه سبز استفاده کند. نعناع به شکل‌های مختلف مثل اضافه کردن به انواع سالادها، غذاها، ماست و حتی به‌صورت دم‌نوش استفاده می‌شود. به دلیل ترکیباتی که دارد برای سلامت و کاهش وزن بسیار مفید است.

این گیاه معطر یک چربی سوز عالی است و خوردن مرتب دم‌نوش آن می‌تواند 2800 کالری در هفته بسوزاند. همچنین افتادگی بدن را از بین می‌برد و انرژی بخشی بسیار خوبی دارد زیرا طبع آن گرم است. به‌علاوه اشتها را کاهش می‌دهد و باعث احساس سیری طولانی‌تری می‌شود. همچنین سیستم گوارش را به طور کلی حفظ می‌کند. اختلالات روده را درمان می‌کند. گازها را دفع می‌کند، هضم غذا را تسهیل می‌کند. معده را آرام کرده و به کشش آن کمک می‌کند

 مزایای ماست در رژیم ماست و خیار و نعناع :

ماست یک فرآورده لبنی است که از تخمیر شیر به دست می‌آید. این ماده حاوی بسیاری از مواد مغذی مهم، از جمله پروتئین، کلسیم، ویتامین B2 ریبوفلاوین، ویتامین B6 و ویتامین B12 و پروبیوتیک برای سلامت بدن است. بسیاری از افراد تعجب می‌کنند که ماست چقدر می‌تواند در کاهش وزن مؤثر است.

بسیاری از مطالعات نشان داده است که ماست به‌عنوان یک ماده پروتئینی باعث سوزاندن چربی در بدن می‌شود، به‌ویژه در کاهش چربی‌های ناحیه میانی یا شکم بسیار مؤثر است و باید توجه داشت که می‌تواند در کاهش 22 درصدی وزن کل بدن و 80 درصدی شکم مؤثر باشد. یادتان باشد استفاده از رژیم ماست و خیار نعناع به این معنی نیست که همه مواد غذایی دیگر را حذف کنید اما می‌توانید مثلاً به‌عنوان شام آن را همراه با مقدار کمی نان مصرف کنید و بعد از یک ماه نتیجه آن را خواهید دید.

 سخن پایانی …

ترکیب ماست و خیار و نعناع یک غذای فرعی بسیار خوشمزه است که با غذاهای اصلی سرو می‌شود و به‌راحتی تهیه می‌شود. می‌توانید هویج و گوجه‌فرنگی را نیز به این ترکیب اضافه کنید. هنگامی‌که از رژیم غذایی برای کاهش وزن استفاده می‌کنید، هر روز به مدت 20 تا 30 روز به‌عنوان یک وعده شام باید این ترکیب ​​مصرف شود و بعد از آن نتیجه را خواهید دید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا