تناسب اندام

با رژیم لاغری گوجه فرنگی سریع به وزن ایده آل برسید!

رژیم‌های تک بعدی رژیم‌های کوتاه مدتی هستند که به‌سرعت شما را لاغر می‌کند اما در صورتی که عادت‌های اشتباه گذشته را دوباره تکرار کنید و از یک رژیم متعادل پیروی نکنید به احتمال زیاد لاغری شما پایدار نخواهد بود و وزنتان سریعاً بعد از رژیم زیاد می‌شود. از طرفی این رژیم‌ها نمی‌توانند تمامی مواد غذایی ضروری بدن را تأمین کنند و به همین دلیل نمی‌توان به‌صورت بلند مدت آن‌ها را ادامه داد. رژیم لاغری گوجه فرنگی نیز یکی از انواع این نوع رژیم‌هاست که برخلاف رژیم‌هایی مانند رژیم کانادایی آسان و ارزان می‌باشد. بااین‌حال معمولاً از این رژیم به‌صورت ترکیبی با رژیم‌های کم‌کالری استفاده می‌شود.

رژیم لاغری گوجه فرنگی چه نوع رژیمی است؟

همانطور که از نام آن مشخص است، این رژیم غذایی بر اساس افزودن گوجه فرنگی، به اشکال مختلف، به رژیم روزانه است. گوجه فرنگی دارای مقدار زیادی آب و فیبر است، بنابراین به سرعت شما را سیر می‌کند. درحالی‌که هیچ خاصیت جادویی برای سوزاندن چربی ندارد، اما حاوی عناصر غذایی زیادی ازجمله آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین C و پتاسیم است که همگی از مواد معدنی بسیار مفید برای بدن محسوب می‌شوند. رعایت رژیم غذایی گوجه فرنگی آسان، سریع و سیرکننده است. در ادامه مراحل انجام رژیم لاغری گوجه فرنگی را برای شما توضیح می‌دهیم.

مراحل انجام رژیم لاغری گوجه فرنگی

این رژیم 5 مرحله می‌باشد که به شکل زیر هستند:

مرحله اول :

روش‌های خلاقانه‌ای برای استفاده از گوجه‌فرنگی در تمام وعده‌های غذایی خود پیدا کنید. گوجه‌فرنگی‌های خرد شده را می‌توانید با پنیر ترکیب کرده یا با روغن‌زیتون به‌عنوان میان وعده یا صبحانه میل کنید. همچنین می‌توان آن‌ها را به جای استفاده از کنسرو رب گوجه‌فرنگی که غالباً حاوی شکر و مواد افزودنی چاق کننده است، به ماکارونی سبوس‌دار، برنج قهوه‌ای یا سایر وعده‌های غذایی یک رژیم کم‌کالری اضافه کرد.

مرحله دوم :

مقدار زیادی سس گوجه فرنگی طبیعی درست کنید و آن را در یخچال نگه دارید. این کار بسیار آسان است و می‌توانید به‌راحتی در خانه آن را انجام دهید. برای تهیه آن، یک کیلو گوجه فرنگی خرد شده را با یک پیاز خرد شده و ادویه‌جات ترشی جات مخلوط کنید. می‌توانید برای ایجاد طعم بهتر از سبزیجات معطر بخصوص ریحان نیز استفاده نمایید. سپس یک قاشق غذاخوری روغن زیتون نیز به سس مخصوصتان اضافه کنید. همه‌چیز را در قابلمه روی حرارت ملایم قرار داده و به مدت 15 تا 20 دقیقه آن را بپزید. نیازی به افزودن آب هم ندارید؛ زیرا خود گوجه مقدار فراوانی آب دارد.

مرحله سوم رژیم لاغری گوجه فرنگی :

برای نان تست صبحانه خود نان گندم یا چاودار انتخاب کنید. به جای استفاده از یک برش پنیر یا کره، مقداری از سس گوجه فرنگی تهیه شده و برخی سبزیجات مورد علاقه مانند نعناع را روی نان قرار دهید. یا می‌توانید علاوه بر سایر سبزیجات، به جای سس گوجه برش‌های کوچک گوجه‌فرنگی را به یک لقمه یا ساندویچ اضافه کنید. هرچه در وعده‌های غذایی خود از سبزیجات بیشتری استفاده کنید، بهتر است، زیرا محتوای فیبر افزایش می‌یابد. برخی از سبزیجات برای لاغری بسیار مناسب‌تر هستند و به چربی سوزی بیشتر و درنتیجه لاغری سریع‌تر کمک می‌کنند.

نحوه رژیم لاغری گوجه

مرحله چهارم :

بین صبح تا ظهر یا بعدازظهر، وقتی گرسنه شدید، یک فنجان سوپ گوجه فرنگی بنوشید. این سوپ به دلیل داشتن ترکیبات خاص به شما انرژی می‌دهد و شما را سیر می‌کند و اشتهای شما برای خوردن تنقلات بی‌ارزش اما پرکالری را کاهش می‌دهد. می‌توانید یک برش نان سبوس‌دار نیز همراه با پوره یا سوپ گوجه یا سس مخصوصتان به‌عنوان وعده‌های شام مصرف کنید.

مرحله پنجم :

در هیچ رژیمی حتی رژیم لاغری گوجه فرنگی که سرشار از آب است، نوشیدن آب به اندازه کافی را فراموش نکنید. آب در هر برنامه کاهش وزن ضروری است زیرا سموم را از بدن دفع می‌کند، احساس سیری را در شما ایجاد می‌کند و با گرسنگی مقابله می‌کند. هشت تا ده لیوان در روز آب بنوشید. اگر قهوه یا چای می‌نوشید به دلیل اینکه این نوشیدنی‌ها ادرارآور است و آب زیادی از بدن دفع می‌کند به ازای هر لیوان نوشیدنی کافئین دار یک لیوان آب بیشتر بنوشید.

سخن پایانی …

با اینکه گوجه خواص بسیار مفیدی برای بدن دارد اما رژیم گوجه فرنگی برای لاغری می‌تواند در برخی افراد بخصوص افراد دارای زخم معده حساسیت زیادی ایجاد کند؛ بنابراین اگر دارای هرگونه بیماری زمینه‌ای هستید قبل از اقدام برای انجام این رژیم حتماً با پزشکتان مشورت کنید. به‌علاوه اگر سلامت هستید اما بعد از چند روز رعایت رژیم واکنش‌های آلرژیک مشاهده کردید نباید به این رژیم ادامه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا