تناسب اندام

معجزه رژیم تخم مرغ برای کاهش وزن یک هفته ای

رژیم تخم مرغ ساده‌ترین نوع رژیمی است که می‌توان از آن برای لاغری استفاده کرد. یکی از بهترین نوع مواد غذایی که در سبد هر خانواده ایرانی وجود دارد تخم مرغ است. این مواد غذایی از میزان زیادی پروتئین، ویتامین‌ها، مواد معدنی ضروری و چربی‌های سالم تشکیل شده است. این غذای خوشمزه با ارزش دارای ویژگی‌های کم‌نظیری است که ما در این مقاله قصد داریم به این ویژگی‌ها و تأثیر رژیم تخم مرغ بر لاغری بپردازیم. پس حتما تا پایان با ما همراه باشید.

میزان کالری تخم مرغ

یک عدد تخم مرغ متوسط معمولاً حاوی 78 کالری است. یک وعده تخم مرغ که شامل 3 عدد تخم مرغ آب پز می‌شود نزدیک به 240 کالری دارد. با اضافه کردن سبزیجات در کنار تخم مرغ شما می‌توانید یک وعده غذایی کامل که شامل 300 کالری است را مصرف کنید. لازم به ذکر است این میزان کالری فقط مختص تخم مرغ آب پز است ولی اگر شما بخواهید این مواد غذایی را در روغن سرخ کنید به اندازه هر قاشق چای‌خوری 50 کالری اضافه می‌شود.

تخم مرغ سرشار از مواد معدنی

تخم مرغ حاوی پروتئین زیادی است. محققان پی برده‌اند غذاهایی که پروتئین زیادی در خود دارند در کاهش اشتها و افزایش سیری تأثیر زیادی دارند. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد با استفاده از تخم مرغ در یک وعده غذایی در مقایسه با سایر مواد غذایی با همان کالری، افراد بیشتر سیر می‌شوند.

داشتن یک رژیم غذایی حاوی پروتئین زیاد باعث می‌شود افراد تا 60% کمتر احساس گرسنگی کنند. همچنین باعث می‌شود افراد کمتر میل به میان وعده داشته باشند.

افزایش متابولیسم بدن با رژیم تخم مرغ

تخم مرغ حاوی اسیدهای آمینه ضروری است و این به این معنی است که تخم مرغ به مدت طولانی‌تری شما را سیر نگه می‌دارد و در کنار آن متابولیسم یا سوخت و ساز را افزایش داده و با این کار به کاهش وزن کمک می‌کنم. تحقیقات نشان می‌دهد استفاده از رژیم غذایی با پروتئین بالا، سوخت‌وساز بدن را تا 100 کالری افزایش می‌دهد.

کاهش وزن و تناسب اندام آسان با رژیم تخم مرغ

استفاده از تخم مرغ در وعده صبحانه

خوردن تخم مرغ به ویژه برای صبحانه برای کاهش وزن مفید است. تحقیقات بر روی زنان دارای اضافه وزن نشان داده است که خوردن تخم مرغ به جای نان شیرین طول مدت احساس سیری آن‌ها را افزایش داده و باعث می‌شود طی 36 ساعت بعدی کالری کمتری مصرف کنند. همچنین مشخص شده است استفاده از تخم مرغ در وعده صبحانه در طول 8 هفته تا 65% به کاهش وزن شما کمک می‌کند.

علاوه بر این، رژیم تخم مرغ باعث ثبات قند خون می‌شود و هورمون گرلین (هورمون گرسنگی) را سرکوب می‌کند. تحقیقات ی در این زمینه بر روی 30 مرد جوان و سالم انجام شد و در این تحقیق تأثیر سه نوع صبحانه را بر روی این افراد بررسی کردند. صبحانه گروه اول: تخم مرغ با نان تست و صبحانه گروه دوم: غلات شیر با نان تست و گروه سوم: کروسانت با آب پرتقال بود.

در این تحقیق محققان دریافتند که گروه اول که از تخم مرغ و نان تست در صبحانه استفاده کرده بودند کمتر احساس گرسنگی می‌کردند و کمتر به خوردن غذای مجدد تمایل نشان می‌دادند و همین باعث شده بود که این گروه در وعده‌های غذایی ناهار و شام کالری کمتری مصرف کنند.

رژیم تخم مرغ یک رژیم آسان و راحت

گنجاندن تخم مرغ در رژیم غذایی بسیار آسان است. تخم مرغ یکی از مواد غذایی است که به راحتی برای عموم مردم در دسترس است. این ماده غذایی ارزشمند را می‌توان با روش‌های مختلف استفاده کرد. ولی بهترین روش در رژیم تخم مرغ، آب پز کردن آن است. در رژیم تخم مرغ در وعده صبحانه سعی کنید از سبزیجات نیز استفاده کنید.

سخن پایانی…

افزودن تخم مرغ به رژیم غذایی می‌تواند یکی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش‌ها برای کاهش وزن باشد. تخم مرغ می‌تواند احساس سیری بیشتری در شما ایجاد کند و به شما کمک کند کالری کمتری در طول روز مصرف کنید. علاوه بر این، این ماده غذایی ارزشمند منبع بزرگی از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است که معمولاً در رژیم‌های غذایی سریع دیگر کمتر یافت می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا