مو

روغن فندوق برای تقویت مو و درمان طاسی

حتماً شما نیز دوست دارید موهایی سالم، پرپشت و محکم و خوش‌حالت داشته باشید. این آرزوی همه مردان و زنانی است که به زیبایی خود اهمیت می‌دهند. معمولاً در موهای فرفری یا موج‌دار حرکت روغن از غدد پوست سر تا انتهای موها کار دشواری است و به همین دلیل این نوع موها به تقویت خارجی نیاز دارند اما موهای صاف به‌راحتی این چربی را انتقال داده و دائماً نیاز به شست‌وشو خواهند داشت. یکی از روش‌های خانگی در این زمینه استفاده از روغن فندوق برای تقویت مو است. در این مقاله می‌خواهیم برایتان توضیح دهیم روغن فندوق برای تقویت مو چه کارهایی انجام می‌دهد. پس حتماً این مقاله را تا پایان دنبال کنید.

چرا روغن فندوق برای تقویت مو مفید است؟

روغن فندوق توانایی بالایی در نفوذ به قشر داخلی مو دارد. در موهای خشک و وز کوتیکول مو که در انتهای ریشه مو قرار دارد بیشتر از موهای صاف است و به دلیل کمبود رطوبت و آب‌رسانی در برابر شکستگی حساس می‌باشد. به همین دلیل باید از موادی مانند روغن فندوق استفاده کنید تا نفوذ بیشتری داشته باشد و موهای شما را تقویت کند. در ادامه به‌طور جزئی‌تر خواهیم گفت که روغن فندوق برای تقویت مو چه کارهایی انجام می‌دهد؟

فواید روغن فندوق برای تقویت مو

پوست و موی سر را تغذیه می‌کند.

تحقیقات نشان داده است که اسیدهای چرب از جمله اسید لینولئیک و اولئیک موجود در این روغن به پوست سر و رشته‌های مو کمک می‌کند تا سایر مواد را سریع‌تر و کارآمدتر جذب کند. این باعث می‌شود روغن فندق به یک روغن حامل عالی تبدیل شود.

تحقیقات اضافی ثابت کرد که اسید لینولئیک موجود در روغن فندوق به حفظ سلامت غشای سلولی، بهبود استفاده از مواد مغذی و ایجاد و کنترل متابولیسم سلولی کمک می‌کند. به‌عبارت‌دیگر، پوست سر را بهینه می‌کند به طوری که به‌صورت طبیعی بتواند مواد مورد نیاز خود را جذب کند.

روغن فندوق رشد موهای شمارا حفظ می‌کند.

ریشه مو، از پروتئین‌ها و مواد معدنی موجود در فندق تغذیه می‌کند که باعث حفظ و حتی رشد بیشتر موها می‌شود.

روغن فندوق موها را ضخیم‌تر و پرپشت‌تر می‌کند.

مواد مغذی موجود در فندق می‌توانند به فولیکول‌های مو کمک کنند تا غذای سالم بیشتری دریافت کنند؛ بنابراین رشته موها می‌توانند سالم‌تر، نرم‌تر و ضخیم‌تر شوند.

روغن فندوق به موهای سیاه جلا می‌دهد.

اگر موهای شما سیاه است، فندوق می‌تواند براقیت رنگ موهای شما را حفظ کرده و یا بیشتر کند؛ اما ویژگی فقط در مورد موهای سیاه صدق نمی‌کند، بلکه می‌تواند برای هر رنگ مویی مورد استفاده قرار گیرد، زیرا به‌طورکلی روغن فندق برای تقویت مو آن‌ها را براق‌تر و رنگ اصلی مو را تیز نمایان‌تر می‌کند.

روغن فندوق از شوره سر جلوگیری می‌کند.

شوره سر یکی از مشکلات مو ناشی از قارچ‌های موجود در پوست سر است؛ و این شرایط مطمئناً باعث ناراحتی شما می‌شود. در صورت ابتلا به شوره پوست سر شما دچار خارش می‌شود و گرانول‌های سفید شوره‌ای ظاهر خواهند شد که می‌توانند به زیبایی ظاهری شما آسیب برسانند و بدترین حالت آن است که اگر شوره سر را درمان نکنید، باعث ریزش مو می‌شود. روغن فندق دارای برای تقویت مو دارای محتوایی است که می‌تواند از ایجاد قارچ در پوست سر جلوگیری کند. این کار را می‌توان با استفاده معمولی روغن فندق به قسمتی از پوست سرانجام داد.

روغن فندوق از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

علاوه بر تغذیه رسانی ریشه مو، می‌توان از روغن فندق برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو نیز استفاده کرد. استفاده از محصولات رنگ کننده مو حاوی مواد شیمیایی می‌تواند به ریشه مو آسیب بزند، به این ترتیب موها به‌راحتی می‌ریزند اما خوشبختانه روغن فندق می‌تواند بر این مشکل غلبه کند. این روغن با تغذیه رسانی قوی که انجام می‌دهد از ریزش جلوگیری می‌کند. همچنین می‌تواند باعث رشد مجدد موها شود. بنابراین می‌توان از آن به عنوان یک روش طبیعی مؤثر برای جلوگیری از طاسی و حتی درمان آن استفاده کرد.

روغن فندوق شپش را درمان می‌کند.

یکی از محتویات روغن فندوق میریستات است. این ماده توانایی درمان شپش مو را دارد. این روغن علاوه بر درمان شپش باعث می‌شود جای زخم‌های ناشی از شپش روی پوست سر بلافاصله از بین برود. در نتیجه به آسانی موهای شما دوباره سالم و تمیز خواهد شد.

روغن فندوق در آقایان باعث رشد سبیل و ریش می‌شود.

گاهی بعضی از مردان دوست دارند ریش و سبیل بیشتری داشته باشند. متأسفانه رشد سبیل و ریش به آن آسانی که به نظر می‌رسد نیست و لازم است مراقبت شود و ریشه مو تغذیه شود تا به‌صورت عالی رشد کند. روغن فندق یکی از راه‌های درمان سبیل و ریش کم‌پشت است. فقط لازم است روغن فندق را مرتباً روی بخشی که می‌خواهید بمالید تا رشد موی بیشتری داشته باشید.

روغن فندوق حتی برای رشد ابرو و مژه ضخیم‌تر مناسب است.

خانم‌ها معمولاً مایل به داشتن ابرو و مژه پرپشت هستند. خانم‌ها همیشه به دنبال راه‌هایی برای پرپشت کردن ابروها و مژه‌های خود هستند. روغن فندوق برای این کار بسیار مناسب بوده و عوارض جانبی هم ندارد. همچنین می توانید از سیاه دانه برای رشد ابرو استفاده کنید.

روغن فندق برای تقویت مو و جلو گیری از ریزش مو

روغن فندوق از سفید شدن موها جلوگیری می‌کند.

افزایش سن، معمولاً موهای خاکستری و سفید را بیشتر می‌کند؛ و این وضعیت معمولاً باعث می‌شود افراد به دنبال راه‌هایی برای سیاه کردن یا رنگ کردن دائمی موهای خود باشند. علاوه بر رنگ‌آمیزی مو با رنگ مو، روش‌های طبیعی برای بازگرداندن رنگ موهای خاکستری شما وجود دارد که روغن فندق یکی از این راه‌های طبیعی است. روغن فندق به دلیل توانایی در ارائه رنگ سیاه طبیعی به موهای شما، حتی برای موهای خاکستری، محبوب است.

روغن فندوق به شدت موها را تقویت می‌کند.

اگر اغلب از محصولات رنگ مو، محصولی برای صاف كردن مو یا فر كردن مو استفاده می‌کنید، این امر می‌تواند باعث خشكی و آسیب مو شود. خشکی مو باعث می‌شود که موها کدر شوند و همچنین ناسالم به نظر برسند. این موهای خشک همچنین می‌تواند باعث نامرتب شدن موها شود. روغن فندوق می‌تواند بر این مشکلات غلبه کند. استفاده منظم از روغن فندق می‌تواند موهایی نرم و سالم ایجاد کند. موهای شما دیگر خشک نیست و به‌راحتی حالت می‌گیرد.

با روغن فندوق موها را به‌طور طبیعی صاف کنید.

استفاده از روغن فندق بر روی موهای شما پس از شستشو موهایی صاف و براق به شما هدیه می‌دهد. افرادی که دوست دارند موهای صافی داشته باشند اما نمی‌خواهند با مواد صاف کننده شیمیایی به موهای خود آسیب برسانند می‌توانند مدتی از این روغن استفاده کنند تا موهایی صاف داشته باشند. برای این کار روغن را بعد از شست‌وشو روی موها بزنید یا زمانی که کمی آب موها را گرفته‌اید مانند سرم از آن استفاده کنید.

روغن فندوق باعث بلند شدن سریع‌تر موها می‌شود.

روغن فندق مانند یک کود عالی برای موهای شما عمل می‌کند. علاوه بر کمک به رشد موهای ضخیم، روغن فندق یکی از راه‌های بلند شدن مو به‌طور طبیعی است. برای شما که می‌خواهید به‌سرعت موهایتان بلند شود استفاده دائمی از این روغن بسیار عالی است. حتماً آن را مرتباً روی پوست سر و تمام قسمت‌های مو بمالید. همچنین برای اطمینان از جذب بهینه روغن فندق، آن را روی پوست سر ماساژ دهید.

نکات مهم در تهیه روغن فندوق

تهیه روغن فندوق برای تقویت مو در خانه کمی دردسرساز است، اما این روغن به‌صورت آماده در بازار یافت می‌شود. بااین‌حال هنگام خرید آن هوشیار باشید تا محصولات جعلی را دریافت نکنید

استفاده از این روغن بسیار آسان است. فقط روی موها و پوست سر خود بمالید و سپس پوست سر را به آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید حدود 1 ساعت بماند یا 1 شب بماند، سپس مثل همیشه بشویید. شما می‌توانید این درمان را یک یا دو بار در هفته انجام دهید و نتایج شگفت‌انگیز آن را ببینید.

سخن پایانی …

همان‌طور که ملاحظه کردید روغن فندوق برای تقویت مو کاربردهای فراوانی دارد و هم از جهت تغذیه رسانی وهم آب‌رسانی برای موهای شما بسیار مفید است و می‌توانید به‌راحتی آن را تهیه کرده و بدون نگرانی از عوارض جانبی آن برای داشتن موهایی زیبا و جذاب از این روغن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا