پوست

روش های مؤثر برای رفع چروک پیشانی

رفع چروک پیشانی مسئله‌ای است که خیلی از افراد به دنبال آن هستند. اخم‌های مکرر ممکن است برخی از خطوط نگرانی شما را ایجاد کند، اما پیری و از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست، قرار گرفتن در معرض آفتاب و ژنتیک نیز می‌تواند مقصر باشد. در این مقاله قصد درایم به مؤثرترین روش‌های رفع چروک پیشانی بپردازیم لطفاً با ما همراه باشید.

سبک زندگی صحیح برای رفع چروک پیشانی

سبک زندگی شما تأثیر زیادی بر سلامت پوست شما و ایجاد چین و چروک دارد. این اقدامات را برای صاف نگه داشتن پوست و جلوگیری از پیری زودرس انجام دهید:

1. استفاده از ضد آفتاب در رفع چروک پیشانی

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید به پیری زودرس و چروک کمک می‌کند. طبق تحقیقات انجام شده، استفاده روزانه از ضد آفتاب SPF 15 یا بالاتر باعث کاهش پیری پوست می‌شود و خطر لکه‌های تیره و چین و چروک را کاهش می‌دهد.

2. برای رفع چروک پیشانی استرس را مدیریت کنید

نگرانی و استرس منجر به ایجاد چین و چروک می‌شود. خلاص شدن از شر همه استرس دشوار است، اما مهم است که آن را کنترل کنید. برای کمک به مدیریت استرس، سعی کنید:

  • مراقبه
  • تمرین یوگا
  • تنفس دیافراگمی
  • آروماتراپی
  • خوردن یک رژیم غذایی سالم
  • خواب کافی
  • صحبت با یک درمانگر
  • روزنامه نگاری
  • ورزش روزانه

3. مرطوب نگه‌داشتن پوست برای رفع چروک پیشانی

خشکی پوست باعث می‌شود چین و چروک برجسته‌تر به نظر برسد. آبراسانی پوست به خوبی باعث کاهش چین و چروک‌های پیشانی می‌شود. مهم است که از داخل به بیرون هیدراته شوید. برای سالم ماندن، روزانه حداقل هشت لیوان مایعات بنوشید. وقتی ورزش می‌کنید، یا وقت خود را در آفتاب می‌گذرانید، باید بیشتر نوشیدنی بنوشید. می‌توانید با اضافه کردن لیمو یا استفاده از دستگاه تزریق میوه، طعم آب خود را تغییر دهید.

مرطوب نگه‌داشتن پوست برای رفع چروک پیشانی

4. یک رژیم غذایی متعادل برای رفع چروک پیشانی

وقتی صحبت از چین و چروک می‌شود، جمله “شما آنچه می‌خورید” درست است. طبق تحقیقات سال 2007 رژیم غذایی نقش بسزایی در پیری پوست دارد. محققان دریافتند که مصرف بیشتر ویتامین C و اسید لینولنیک (یک اسید چرب امگا 3) باعث کاهش خطر خشکی پوست در زنان میانسال می‌شود. رژیم غذایی پر چربی و کربوهیدرات باعث افزایش خطر بروز چین و چروک و آتروفی پوست می‌شود.

5. برای رفع چروک پیشانی سیگار کشیدن را متوقف کنید

اگر خطر ابتلا به سرطان ریه، آمفیزم و بیماری‌های قلبی به اندازه کافی نیست که سیگار کشیدن را متوقف کنید، می‌توانید فکر پیری زودرس و ایجاد چین و چروک روی پوست باشید.

استعمال سیگار عامل اصلی پیری زودرس و ایجاد چین و چروک است. طبق تحقیقات سال 2008، مواد شیمیایی موجود در دود دخانیات باعث کاهش تولید کلاژن شده و به خاصیت ارتجاعی پوست آسیب می‌رساند، که منجر به پیری زودرس و ایجاد چین و چروک می‌شود.

برای رفع چروک پیشانی سیگار کشیدن را متوقف کنید

انواع لوازم آرایشی که باعث رفع چروک پیشانی می‌شوند

بسیاری از مارک‌های آرایشی ادعا می‌کنند که برای خلاص شدن از چین و چروک، گلوله جادویی دارند و بسیاری از آنها بی‌فایده هستند. با این حال، برخی از محصولات زیبایی ممکن است در واقع به رفع چین و چروک پوست کمک کنند. این شامل:

1. محصولات حاوی رتینول

رتینول نوعی خفیف‌تر از فرآورده‌های جانبی ویتامین A است که به عنوان ترتینوئین معروف است. ترتینوئین مورد تأیید سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای درمان آکنه و چین و چروک است. رتینول گردش خون سلول را بهبود می‌بخشد و از تولید کلاژن پشتیبانی می‌کند. با این حال، رتینول در نور آفتاب دوام نمی‌آورد. برای بهترین نتیجه، از محصولات حاوی رتینول در شب استفاده کنید.

2. لایه برداری پوست با اسید گلیکولیک

گلیکولیک اسید یک اسید آلفا هیدروکسی است که برای لایه‌برداری از پوست برای نشان دادن پوستی سالم‌تر و جوان‌تر به کار می‌رود. گلیکولیک اسید یک ماده شیمیایی اصلی برای محصولات مراقبت از پوست است. همچنین در برخی از اکسفلورهای بدون نسخه نیز وجود دارد. اسید گلیکولیک ممکن است باعث ایجاد حساسیت در برابر آفتاب شود، بنابراین حتماً بعد از استفاده از محصولات اسید گلیکولیک اسید ضد آفتاب استفاده کنید.

مرطوب نگه‌داشتن پوست برای رفع چروک پیشانی

3. پرایمر

پرایمر پوست  صورت شما را برای پایه(یکدست شدن) آماده می‌کند. با پرایمر از شر چین و چروک‌های پیشانی خلاص نمی‌شوید، اما این یک روش ارزان قیمت برای کاهش آن‌هاست. پرایمر به شکل پودر، ژل یا کرم ارائه می‌شود. این محصول چین و چروک‌های پوست را کاهش داده و و پوست را یکدست می‌کند و به ماندگاری یکدستی پوست در طول روز کمک می‌کند

4. بوتاکس

اگر سوزن‌ها شما را نمی‌ترساند، ممکن است بخواهید تزریق بوتاکس را برای مقابله با چین و چروک‌های پیشانی در نظر بگیرید. بوتاکس یک داروی ساخته شده از سم بوتولینوم است. هنگامی که به عضلات خاص تزریق می‌شود، عضلات به طور موقت فلج می‌شوند تا آنها نتوانند منقبض شوند. به عبارت دیگر، هنگام اخم کردن، پیشانی شما به طور طبیعی چروک نخواهد شد. تزریق بوتاکس برای همه نیست. آنها برچسب قیمت دارند و بوتاکس ممکن است باعث عوارض جانبی غیر معمولی مانند:

  • درد، تورم یا کبودی در محل تزریق
  • سردرد
  • علائم آنفلوانزا
  • خشکی چشم
انواع لوازم آرایشی که باعث رفع چروک پیشانی می‌شوند

سخن پایانی…

نبرد مداوم علیه پیری بعید است که به زودی پایان یابد. با این وجود، تحقیقات علمی زیادی درباره محصولاتی انجام نشده است که مشخص باشد چین و چروکهای پیشانی را به حداقل می‌رساند. بیشتر شواهد بر اساس مشاهدات فردی است، بنابراین ممکن است قابل اعتماد نباشند.

شاید رفع چروک پیشانی کار سختی باشد، اما مراحلی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید که ممکن است باعث کمتر توجه آنها شود. بهترین راه برای کند شدن پیری و جلوگیری از ایجاد چین و چروک زندگی سالم است. رژیم غذایی سالم، جلوگیری از قرار گرفتن طولانی مدت در  معرض آفتاب، ورزش منظم و مدیریت استرس مؤثرترین راه برای سالم نگه داشتن پوست و سایر نقاط بدن است.

[منبع]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا