مو

10 نکته برای رشد مجدد مو و تقویت آن

یکی از دغدغه‌هایی که امروزه به دلیل رژیم‌های غذایی نامناسب و عادت‌های غلط در مراقبت از موها با آن روبرو هستیم ریزش مو هست. خوشبختانه در بسیاری از افرادی که دچار ریزش مو می‌شوند فولیکول مو کاملاً از بین نرفته است و اگر دوباره بتوانیم آن را احیا کنید شاهد رشد مجدد موها خواهیم بود.

در این مقاله می‌خواهیم 9 نکته به رشد مجدد موها به‌صورت طبیعی کمک می‌کند را برای شما عزیزان بیان کنیم. با ما در این مقاله همراه باشید.

روش‌های رشد مجدد مو ها

در این قسمت همه روش‌های مؤثر و کارآمد برای رشد مجدد مو به‌صورت طبیعی را برایتان توضیح خواهیم داد:

1.  ماساژ دادن

ماساژ دادن پوست سر با روغن‌های مفید مثل روغن زیتون یا روغن فندوق باعث تغذیه رسانی و افزایش خون‌رسانی به پوست سر شده و فولیکول‌های مو را برای رشد مجدد مو تحریک می‌کند. این کار علاوه بر رشد مجدد مو ضخامت ساقه‌های رشد پیدا کرده را نیز افزایش می‌دهد.

2.  از آلوئه ورا استفاده کنید

آلوئه ورا یکی از گیاهان دارویی پر کاربرد برای پوست و مو می‌باشد که دسترسی به آن و هزینه‌اش نیز بسیار آسان و مقرون به صرفه است. این ژل پوست سر را التیام می‌بخشد و باعث حالت دهی بهتر موها می‌شود. به‌علاوه یک روش درمانی برای شوره سر بوده و منافذی که راه رشد مو را بسته است را باز می‌کند. برای بهره بردن از آلوئه ورا برای رشد مجدد می‌توانید هفته‌ای چند مرتبه ژل آن را روی موها و پوست سر ماساژ دهید و یا ژل آن را به شامپوی خود اضافه کنید.

3. روغن نارگیل

روغن نارگیل یک نرم کننده طبیعی برای موهاست. این روغن دارای اسیدهای چرب است که وقتی به داخل ساقه نفوذ می‌کند تمام ویژگی‌های مو را بهبود می‌بخشد و می‌تواند رشد مجدد را نیز تحریک کند. می‌توانید روغن نارگیل را قبل یا بعد از شست و شو استفاده کنید. اگر موهای شما خشک است تنها به ساقه‌ها روغن نارگیل بزنید اما اگر پوست سرتان نیز خشک است هم به پوست سر و هم به ساقه‌ها بزنید.

 5. روغن ماهی

نتایج تحقیقات نشان می دهد روغن ماهی دارای اسیدهای چرب امگا  3 و پروتئین می‌باشد که می‌تواند فولیکول‌های مو را به‌خوبی تغذیه کرده و باعث رشد مجدد مو شود. به‌علاوه این روغن تراکم موها را افزایش داده و موها را ضخیم‌تر می‌کند. ریزش مو را نیز کاهش می‌دهد.

6. رشد مجدد مو با جینسینگ

جینسینگ یک گیاه تحریک کننده رشد مجدد موی عالی است و به‌خوبی موها را تقویت می‌کند. می‌توانید هفته‌ای دو مرتبه از عصاره جینسینگ برای رشد بهتر موها و افزایش کیفیت مو استفاده نمایید.

7. رشد مجدد مو با آب پیاز

یک روش بسیار آسان، ارزان و مؤثر استفاده از آب پیاز است. شاید فکر کنید به دلیل بوی آن نمی‌توانید از پیاز استفاده کنید اما روش‌های مختلفی مثل اضافه کردن گلاب به آب پیاز برای رشد مو وجود دارد که به شما کمک می‌کند به‌راحتی از آن بهره ببرید. آب پیاز حتی می‌تواند تا حدودی ریزش موی سکه‌ای را نیز درمان کند. این ماده میزان کراتین (ماده اصلی تشکیل دهنده مو) و جریان خون در پوست سر را بهبود می‌بخشد. برای استفاده از آن باید آب پیاز را روی سر و موها ماساژ داده و اجازه دهید 15 دقیقه بماند و بعد با یک شامپوی ملایم آن را بشویید.

رویش مجدد مو با روش های خانگی

8. رشد مجدد مو با روغن رزماری

رزماری از روغن‌های اساسی محسوب می‌شود که از زمان‌های قدیم مردم از آن برای کاهش ریزش مو و رشد مجدد مو استفاده می‌کردند. این گیاه دارویی حتی می‌تواند برای درمان آلوپسی آندروژنیک بسیار مؤثر باشد. کافی است چند قطره از آن را با مقداری روغن حامل مثل روغن بادام یا زیتون مخلوط کرده و قبل از شست‌وشو روی مو و پوست سر ماساژ دهید. به هیچ وجه از روغن‌های اساسی به‌تنهایی استفاده نکنید.

9. روغن شمعدانی

شمعدانی یکی از گل‌های زیبا و دوست داشتنی در ایران محسوب می‌شود. عصاره گل شمعدانی باعث رشد مجدد مو و تقویت گردش خون در پوست سر می‌شود. می‌توانید آن را به روغن حامل اضافه کرده و روی سر و موها ماساژ دهید یا چند قطره از آن را به شامپو و نرم کننده خود اضافه نمایید.

10. لیمو

آب‌لیمو ترش برای پوست و مو بسیار مؤثر است. عصاره قوی لیمو که به آن روغن لیمو نیز گفته می‌شود باعث بهبود پوست سر شده و فولیکول‌های مو را تحریک می‌کند تا موهای بیشتری به‌صورت مجدد رشد کند. کافی است 15 دقیقه قبل از شامپو کردن موها آن را به پوست سر و موها ماساژ دهید. می‌توانید این عصاره را با روغن حامل مخلوط کرده و به شکل ماسک استفاده کنید.

سخن پایانی …

همان‌طور که ملاحظه کردید با روش‌های بسیار راحت خانگی می‌توانید جلوی ریزش مو را گرفته و شاهد رشد مجدد موهای خود شوید. به‌علاوه روش‌های گفته شده باعث تقویت موها شده و موهایی متراکم‌تر و باکیفیت‌تر خواهید داشت. با این حال این روش‌ها، روش‌های یک‌شبه نیست و باید حداقل 3 الی 6 ماه از آن‌ها به‌صورت هفته‌ای حداقل دو مرتبه استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا