زیبایی

16 راز سفید شدن پوست صورت که شما را ستاره می‌کند!

راز سفید شدن پوست صورت می‌تواند موارد متعددی باشد که بیشتر این رازها در طب سنتی با مواد طبیعی توصیه شده است. عوامل مختلفی مانند قرار گرفتن در معرض آفتاب، آلودگی‌های محیطی، عادت‌های غلط در سبک زندگی، استرس و وضعیت پزشکی می‌توانند باعث تیره و کدر شدن پوست شوند. داشتن یک پوست روشن، شفاف و بدون عیب رویای افراد زیادی به‌خصوص خانم‌هاست و حتماً شما هم از آن افرادی هستید که به پوست خود اهمیت می‌دهند و می‌خواهند بدانند این راز شگفت‌انگیز چیست؟

در این مقاله از سفیر زیبایی با ما همراه باشید تا بهترین روش‌ها به عنوان راز سفید شدن پوست صورت را به شما عزیزان آموزش دهیم.

آیا راز سفید شدن پوست صورت، استفاده مداوم از کرم‌های سفیدکننده است؟

قطعاً خیر. استفاده طولانی‌مدت از محصولات آرایشی با پایه شیمیایی نه‌تنها کمکی به زیباتر شدن پوستتان نمی‌کند، بلکه آسیب‌های فراوانی به آن می‌زند. شما باید به دنبال مراقبت‌های پوستی باشید که بتواند به‌صورت طبیعی پوست شما را شفاف و جوان نگه دارد و حتی از محصولات آرایشی بر پایه گیاهان مختلف به‌جای محصولات شیمیایی استفاده کنید.

البته منظور ما از روش‌های طبیعی این نیست که کاری کنید پوستتان چند درجه روشن‌تر از حالت اصلی خود باشد، بلکه منظور شفافیت پوست است؛ زیرا هر پوستی با هر رنگی اگر شفاف و تازه باشد بسیار زیبا و جذاب خواهد بود.

15 راز سفید شدن پوست صورت

در اینجا ما رازهای مهم مراقبت از پوست برای داشتن پوستی شفاف و روشن را بیان می‌کنیم:

1. خواب کافی داشته باشید

عجیب به نظر می‌رسد؟ اما واقعیت این است که بدن شما به 7 تا 9 ساعت خواب در شبانه‌روز نیاز دارد که بهترین زمان آن از 12 شب تا 8 صبح است و اگر کمتر از این مقدار بخوابید، پوستتان با سرعت بیشتری خراب می‌شود. زمانی که در ساعت منظم و به‌اندازه کافی می‌خوابید، جریان خون در پوست افزایش پیدا می‌کند و وقتی بیدار می‌شوید اگر در آینه نگاه کنید، پوستتان بهتر از شب قبل شده است. کمبود خواب به‌مرور پوست شما را کدر و چهره شما را دائماً خسته و کسل نشان می‌دهد. پس اولین راز سفید شدن پوست صورت خواب کافی است.

2. راز سفید شدن پوست صورت نوشیدن آب کافی است

شما باید حداقل دو لیتر آب در شبانه‌روز بنوشید تا پوستتان به‌اندازه کافی آب‌رسانی شود و رطوبت داشته باشد. بسیاری از عارضه‌های پوستی، حتی برخی از جوش‌ها و لک‌ها به دلیل خشکی پوست اتفاق می‌افتند. نوشیدن آب فراوان باعث دفع سموم از بدن شده و علاوه بر شفافیت خاصی که در پوست ایجاد می‌کند، می‌تواند برای روشن شدن پوست صورت نیز مفید باشد.

3. حتی در محیط داخل خانه بهتر است، از ضد آفتاب استفاده کنید.

همه شما در مورد اهمیت ضد آفتاب هنگام خروج از خانه می‌دانید، اما باید بدانید اشعه ماوراءبنفش به‌راحتی از شیشه‌ها عبور می‌کند. پس اگر در خانه‌ای نورگیر زندگی می‌کنید، بهتر است برای سفیدی صورت و داشتن پوستی شفاف و بدون عوارضی مانند لکه‌های پوستی، در خانه نیز ضد آفتاب استفاده کنید و در ساعات آفتابی روز، هر 4 ساعت یک بار پوستتان را تمیز کرده و ضد آفتاب را تمدید کنید.

همچنین توجه داشته باشید که ضد آفتاب شما باید بدون رنگ باشد تا اثر درمانی خود را نشان دهد. ضد آفتاب‌های رنگی، دارای کرم پودر هستند که این کرم پودر می‌تواند منافذ پوست را بسته و از ورود مواد مؤثره ضدآفتاب به لایه‌های زیرین جلوگیری کند. به همین دلیل است که برخی افراد ادعا می‌کنند حتی با استفاده از ضدآفتاب به‌طور مرتب، دچار لکه‌های پوستی یا پیری زودرس شده‌اند.

اهمیت استفاده از ضد آفتاب در روشن و سفید شدن پوست صورت

 

4. پوست خود را مرطوب کنید

شما هر نوع پوستی که داشته باشید، باید پوست خود را با استفاده از مرطوب کننده‌های مختلف یا روغن مناسب پوست، دو بار در روز مرطوب کنید. برای پوست‌های چرب باید از رطوبت رسان‌هایی استفاده شود که بر پایه روغن نباشند؛ اما برای پوست خشک مرطوب کننده‌های روغنی بهتر است. مرطوب کردن پوست به شما کمک می‌کند تا از خشکی و پوسته‌پوسته شدن آن جلوگیری کنید و برای سفید کردن پوست صورت نیز مفید است. درواقع آب‌رسانی باعث تقویت فوری رنگ پوست شما می‌شود.

5. صورت خود را با روغن‌زیتون و عسل ماساژ دهید

ماساژ روزانه پوست با روغن‌زیتون و عسل می‌تواند به روشن کردن پوست صورت شما کمک کند. برای این کار می‌توانید یک قاشق چای‌خوری عسل و 2 قاشق غذاخوری روغن‌زیتون را با هم مخلوط کرده و سپس ماسک به دست آمده را برای چند دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید. اگر پوست چربی دارید، چند قطره آب‌لیمو نیز به این معجون زیبایی اضافه کنید. بعد از انجام ماساژ، مواد را با آب ولرم شسته و با یک حوله نرم خشک کنید.

6. راز سفید شدن پوست صورت بخار دادن روزانه است

بخار دادن یا همان بخور دادن باعث پاک‌سازی عمقی منافذ پوست می‌شود، آن‌ها را باز می‌کند و اجازه تنفس به پوست می‌دهد. درواقع به‌خوبی تمام آلودگی‌های عمیق را نیز پاک می‌کند. یکی از بهترین بخورها به این صورت است که پوست لیمو را در آب بجوشانید و با بخار آن بخور بگیرید. ویتامین C موجود در لیمو نیز به‌عنوان یک راهکار برای سفید شدن پوست صورت و شفاف شدن آن مفید است. سایر بخورها مانند بخور بابونه یا بخور اکالیپتوس نیز می‌توانند بسیار مفید باشند.

راز سفید شدن پوست با روش‌های آسان خانگی

7. از گلاب سرد استفاده کنید

ترکیبات موجود در گلاب خواص ضدالتهابی دارد که باعث کاهش التهاب و قرمزی پوست نیز می‌شود. پاشیدن گلاب سرد بر روی صورت باعث طراوت و شادابی پوست خواهد شد. بهترین نکته در مورد استفاده از این داروی خانگی این است که می‌توانید در هر ساعتی از روز و به‌راحتی از آن استفاده کنید. روش دیگری که می‌توانید برای سفید کردن پوست از آن استفاده کنید، پاک کردن پوست به‌صورت روزانه با گلاب است. بدین‌صورت که یک توپ پنبه‌ای را با گلاب آغشته می‌کنید و روی پوستتان به‌صورت دورانی می‌کشید.

گلاب مانند یک تونر ملایم برای پوست عمل می‌کند. البته چون واکنش هر پوست نسبت به مواد طبیعی متفاوت است، باید ابتدا آن را روی بخش کوچکی از پوستتان تست کنید و بعد از 24 ساعت اگر واکنش‌هایی مانند سوزش، خارش، قرمزی و … را مشاهده نکردید، می‌توانید برای کل پوست از آن استفاده کنید، زیرا می‌تواند برای روشن شدن پوست صورت مانند یک معجزه باشد.

8. پوست خود را لایه‌برداری کنید

یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد تیرگی و کدر شدن پوست، تجمع سلول‌های مرده روی پوست است. با استفاده از لایه‌بردارهای طبیعی مانند قهوه می‌توانید به‌راحتی پوستی نرم و شفاف داشته باشید. همچنین می‌توانید 2 قاشق چای‌خوری پودر برنج را با کمی روغن نارگیل مخلوط کرده و مانند اسکراب بدن، پوست صورت را لایه‌برداری کنید. البته درصورتی‌که پوست چرب دارید، ماساژ و اسکراب می‌تواند پوست را برای تولید چربی بیشتر تحریک کند و نباید زیاد پوست را ماساژ دهید. همچنین در صورت وجود عوارض پوستی مانند جوش‌های التهابی به‌هیچ‌وجه نباید از اسکراب برای پوستتان استفاده کنید تا زمانی که پوست کاملاً بهبود پیدا کند. در غیر این صورت به‌جای سفید کردن پوست شاهد التهاب و جوش‌های بیشتر خواهید بود.

9. ماسک خانگی روشن‌کننده بزنید!

ماسک‌های خانگی روشن‌کننده نیز می‌توانند برای سفید کردن پوست صورت بسیار مفید باشند. یکی از بهترین این ماسک‌ها بدین‌صورت ساخته می‌شود که می‌توانید با استفاده از مقداری کره بدون نمک، 2 قاشق غذاخوری رب، موز رسیده و 1 قاشق غذاخوری عسل یک ماسک روشن‌کننده صورت خانگی درست کنید. برای این کار تمام مواد را مخلوط کرده و برای چند دقیقه در تمام قسمت‌های صورت خود ماساژ دهید. سپس با آب گرم آن‌ها را شسته و با حوله نرم خشک کنید تا شاهد سفید شدن پوست خود باشید.

10. از ماسک پوست پرتقال استفاده کنید

استفاده از ماسک پرتقال نیز یک راهکار برای سفید شدن صورت است. برای این کار می‌توانید پوست تازه پرتقال رنده شده یا خورد شده را با شیر سرد مخلوط کرده و خمیر را روی صورت و گردن خود بمالید. شیر نیز خاصیت سفیدکنندگی این ماسک را بیشتر می‌کند. هفته‌ای 2 بار از این ماسک برای پوست خود استفاده کنید تا نتایج بهتری را مشاهده نمایید.

11. استفاده از معجون سفیدکننده طبیعی

برای تهیه این معجون، 2 قاشق چای‌خوری پودر پوست پرتقال یا پودر پوست لیمو را با یک قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین، 1 قاشق چای‌خوری عسل و 2 قاشق چای‌خوری آب‌لیمو مخلوط کنید. این خمیر را بر روی صورت خود بمالید تا رنگ‌دانه‌ها از بین بروند و از شفاف شدن پوست صورت خود و سفید شدن آن لذت ببرید. این ماسک همچنین موهای صورت را سفید کرده و پوستی درخشان برایتان ایجاد خواهد کرد. توجه داشته باشید موادی مانند جوش‌شیرین یا پوست لیمو که در این ماسک از آن‌ها استفاده می‌شود، خشک‌کننده هستند و می‌توانند به پوست‌های خشک و حساس آسیب بزنند؛ بنابراین درصورتی‌که تایپ پوستی شما خشک یا حساس است، نباید از این ماسک برای سفیدی دست و صورت استفاده کنید.

استفاده از لیمو به عنوان روشن کننده پوست صورت و بدن

12. استفاده از آلوئه ورا

برای اینکه بتوانید از آلوئه ورا برای سفیدشدن پوست صورت استفاده کنید، باید 2 قاشق چای‌خوری ژل آلوئه ورا را با 2/1 قاشق چای‌خوری زردچوبه و 1 قاشق غذاخوری عسل در یک کاسه مخلوط کنید و آن را روی صورت و گردن خود بمالید. اجازه دهید این ماسک به مدت 15 دقیقه بماند و سپس با استفاده از یک پنبه آغشته به شیر سرد آن را پاک کنید. صورت خود را با آب خنک بشویید و خشک کنید.

این کار علاوه بر سفید کردن پوست خاصیت ارتجاعی آن را نیز افزایش می‌دهد و باعث لیفت طبیعی صورت می‌شود. به‌علاوه آلوئه ورا یک آب‌رسان بسیار خوب است که آب‌رسانی مناسب به پوست نیز می‌تواند باعث شفافیت و سفید شدن پوست شود. برخی افراد نسبت به آلوئه ورای خالص، حساسیت دارند. به همین دلیل باید به‌جای آلوئه ورای خالص از محصولات بر پایه این گیاه برای سفید کردن صورت و تقویت پوست استفاده کنند؛ بنابراین شما نیز اگر برای بار اول است که می‌خواهید از این روش جهت روشن شدن پوست صورت استفاده کنید، ابتدا باید آن را مانند روشی که در قسمت‌های قبل توضیح دادیم، تست نمایید.

13. راز سفید شدن پوست صورت استفاده از ماسک خیار است

برای روشن شدن پوست می‌توانید با مخلوط کردن برش‌های خیار پوست‌کنده شده با پودر چوب صندل و یک قاشق غذاخوری آب‌لیمو یک ماسک خیار عالی و شفاف کننده داشته باشید. این ماسک را روی پوست صورت، گردن و حتی دست‌های خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. سپس آن را بشویید و خشک کنید تا پوست درخشان‌تری داشته باشید.

14. دو بار در روز از یک تونر طبیعی روی پوست خود استفاده کنید

گلاب به‌تنهایی یک تونر عالی برای روشن شدن پوست است، اما برای تأثیر بیشتر می‌توانید به مقدار مساوی سرکه سیب و گلاب را مخلوط کنید. سپس یک پنبه را در محلول خیس کنید و صورت خود را با آن پاک نمایید. بعد از 2 دقیقه ماسک را بشویید. با این کار ناخالصی‌ها و سلول‌های مرده پوست از بین می‌روند و پوست شما نرم و روشن می‌شود.

15. ماسک تخم‌مرغ بزنید

سفیده تخم‌مرغ شگفتی‌هایی زیادی روی پوست شما ایجاد می‌کند! تخم‌مرغ قابض منافذ است؛ یعنی می‌تواند منافذ پوست را کوچک کرده و پوست شما را سفت کند و همچنین رنگ پوست را نیز روشن می‌کند. ازنظر قابض بودن، تخم‌مرغ به‌خصوص برای پوست‌های چرب دارای منافذ باز که اصطلاحاً به آن‌ها پوست پرتقالی نیز گفته می‌شود، بسیار مفید است. برای تهیه ماسک سفیده تخم‌مرغ، 2 قاشق غذاخوری پودر آرد ذرت و 1 عدد سفیده تخم‌مرغ را مخلوط کنید و روی صورت خود بمالید. کسانی که پوستی مستعد آکنه دارند، می‌توانند برای نتیجه بهتر آب‌لیمو را به این ماسک اضافه کنند. درصورتی‌که بوی تخم‌مرغ اذیتتان کرد، می‌توانید چند قطره گلاب نیز به آن اضافه کنید.

16. پوست خود را با یک اسکراب طبیعی سفید کنید

اسکراب یک محصول آرایشی است که به لایه برداری سلول‌های مرده در لایه‌های بالایی اپیدرم کمک می‌کند. سلول‌های پوست ابتدا در لایه‌های زیرین متولد می‌شوند. سپس به تدریج به سمت سطحی که در آنجا می‌میرند، مهاجرت می‌کنند. بنابراین لازم است به طور مرتب لایه برداری کنید تا پوست از شر سلول‌های مرده‌ای که روی سطح جمع شده‌اند، خلاص شود. استفاده از یک اسکراب خوب چندین فایده برای پوست شما دارد، از جمله:

  • گردش خون را تحریک می‌کند.
  • نفوذ و اثربخشی محصولات مراقبتی را تسهیل می‌کند.
  • رنگ چهره را روشن می‌کند.
  • برای ساخت یک اسکراب به‌عنوان یک لایه بردار روشن کننده طبیعی، می‌توانید دستور زیر را اعمال کنید:
  • 2 قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای، 1 عدد سفیده تخم مرغ و 1 قاشق چایخوری آب لیمو را در یک کاسه مخلوط کنید.
  • خمیر به دست آمده را با استفاده از حرکات دایره‌ای با نوک انگشتان خود روی پوست صورت مرطوب بمالید.
  • بعد از چند دقیقه ( 5 الی 7 دقیقه) با آب ولرم کاملاً بشویید.
  • این درمان را 1 تا 2 بار در هفته انجام دهید. (اگر پوستتان حساس یا خشک است و همچنین اگر چرب و دارای آکنه است بهتر است مدت زمان و تعداد مرتبه استفاده از اسکراب به یک بار در هفته کاهش پیدا کند.)

روش‌های روشن کردن پوست توسط متخصص

در اینجا برخی از روش‌های رایج برای افرادی که نمی‌توانند از روش‌های طبیعی برای سفید شدن پوست استفاده کنند یا پوستشان بیش از حد تیره و لک دار شده است را معرفی خواهیم کرد که عبارت‌اند از:

درمان کرایوتراپی

متخصص پوست می‌تواند درمان کرایوتراپی را ارائه دهد. جلسات کرایوتراپی شامل اعمال سرما بر روی لکه‌های تیره و قهوه‌ای پوست است. در نتیجه انجام درست این روش به دست افراد ماهر، هیپرپیگمانتاسیون (تغییرات رنگ پوست) به تدریج محو می‌شود. مزیت استفاده از این تکنیک، عدم ایجاد جای زخم و یا احساس درد بعد از آن است.

در حال حاضر دستگاه‌های کرایوتراپی خانگی نیز به بازار عرضه می‌شوند تا ملانوسیت‌ها در اثر سرما و بدون آسیب رساندن به سلول‌های اپیدرم، از بین بروند. اما بهتر است این روش در مراکز تخصصی زیبایی، تحت نظر پزشکان حاذق انجام شود تا با کار اشتباه دچار عوارض ناخواسته نشوید.

درمان با لیزر یا نور پالسی شدید

برای روشن شدن پوست در صورت مشخص شدن لک، می‌توان از لیزر یا درمان نور پالسی شدید نیز استفاده کرد . این نوع درمان با فتوترمولیز، ملانوسیت‌ها را از بین می‌برد تا لکه‌ها محو شوند. 2 تا 3 جلسه به فاصله 6 هفته طول می‌کشد تا اکثر لکه‌های قهوه‌ای از بین بروند. پس از عمل لیزر، پوست برای چند هفته ضعیف می‌شود. معمولاً برای کمک به بهبودی، درمان‌های شفابخش تجویز می‌شود.

لایه برداری رنگدانه

متخصص پوست همچنین می‌تواند یک لایه برداری طبی متوسط ​​برای روشن کردن پوست انجام دهد. این درمان تا قسمت سطحی درم میانی کار می‌کند تا لکه‌ها محو شوند. در 2 تا 3 جلسه به فاصله 6-8 هفته این روش سفید کردن پوست صورت انجام می‌شود. لطفا توجه داشته باشید که این درمان، پوست را حساس می کند. از این رو مراقبت از پوست، قبل و بعد از درمان و مهمتر از همه محافظت از آن در برابر نور خورشید اهمیت بالایی در ایجاد نتایج دلخواه دارد.

بهترین ماسک‌های خانگی برای روشن و سفید شدن پوست صورت

برای سفید شدن صورت چی خوبه ؟

تحقیقات نشان می‌دهد علاوه بر مواد و ماسک‌هایی که به‌عنوان معجزه سفید شدن پوست از آن‌ها نام بردیم، مواد دیگری نیز هستند که به‌راحتی در دسترس بوده و می‌توانید برای سفید کردن پوست از آن‌ها استفاده کنید. از جمله:

1. راز سفید شدن پوست صورت با گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی حاوی ماده‌ای به نام لیکوپن است که از شما در برابر نور خورشید محافظت می‌کند و به کاهش فوری برنزه شدن پوست ناشی از نور خورشید، کمک می‌کند. گوجه‌فرنگی می‌تواند بهترین ماده طبیعی باشد که در صورت تمایل، می‌توانید برای روشن کردن پوست صورت از آن استفاده کنید. این ماده طبیعی نه تنها به از بین بردن رنگ برنزه پوست کمک می‌کند، بلکه آکنه را نیز درمان خواهد کرد.

برای استفاده از گوجه‌فرنگی روی پوست، گوجه‌فرنگی را رنده کرده و آب آن را دور بریزید یا می‌توانید میل نمایید. تفاله مانده از گوجه را با کمی آبلیمو مخلوط کنید. این خمیر را روی صورت خود بمالید و به مدت 20 دقیقه نگه دارید و سپس با آب خنک بشویید. برای مشاهده تأثیر بیشتر جهت روشن شدن پوست می‌توانید هر روز قبل از حمام از این خمیر استفاده کنید. البته به‌شرط اینکه به این مواد حساسیت نداشته و پوستتان خشک نباشد.

2. معجزه سفید شدن پوست با زردچوبه

زردچوبه یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای سفید کردن پوست است. این ماده به‌راحتی در آشپزخانه همه شما در دسترس است و مانند جادو روی پوست شما عمل می‌کند تا آن را درخشان کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه خالص را با سه قاشق چای‌خوری آبلیمو (ترجیحاً تازه) ترکیب کنید و روی پوست خود بمالید.

این ماسک را حدود 15 دقیقه روی پوست خود نگه دارید و سپس آن را بشویید. هنگام استفاده از این خمیر مراقب باشید، زیرا می‌تواند لباس‌های شما را لکه‌دار کند. همچنین پوست شما پس‌ازاین درمان کمی زرد به نظر می‌رسد که با چند بار شست‌وشو برطرف خواهد شد. توجه داشته باشید که در تمامی ماسک‌های طبیعی اگر برای اولین بار است که می‌خواهید امتحان کنید، حتماً ابتدا آن را تست کنید و بعد در صورت عدم واکنش پوستی از آن برای تمام پوست خود جهت شفاف شدن پوست استفاده نمایید.

3. راز سفید شدن پوست صورت با ماست

ماست واقعاً در روشن شدن پوست شما مؤثر است. برای استفاده از این ماسک، دو قاشق چای‌خوری ماست ساده و یک قاشق چای‌خوری عسل را به‌خوبی با هم ترکیب کنید. سپس این خمیر را روی صورت خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. بعدازاین مدت، ماسک را با آب سرد بشویید. اگر این روش را تکرار کنید، بعد از مدتی کوتاه متوجه تفاوت رنگ پوست خود خواهید شد.

4. معجزه سفید شدن پوست با آرد گرم

استفاده از آرد گرم روی پوست، به‌عنوان یک لایه‌بردار عالی عمل می‌کند. این ماده پوست شما را به‌آرامی و بدون خراشیدگی یا تحریک لایه‌برداری می‌کند، سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و پوست شما را شاداب نشان می‌دهد. برای تهیه این ماسک خانگی کافیست به دو قاشق غذاخوری آرد نسبتاً گرم، به‌اندازه‌ای آب اضافه کنید که خمیر یکدستی به دست آید. این ماده را روی صورت خود زده و بگذارید کاملاً خشک شود. سپس پوست خود را با آب گرم بشویید. مراقب باشید خمیر به‌قدری داغ نباشد که پوست شما را بسوزاند.

5. راز سفید شدن پوست صورت با آب نارگیل

کسانی که فکر می‌کنند آب نارگیل فقط برای رفع تشنگی بهترین نوشیدنی است، باید در مورد فواید زیبایی آن بیشتر بدانند. این نوشیدنی خوشمزه خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی نیز دارد و همچنین در روشن شدن پوست مؤثر است. اگر آب نارگیل را دو بار در روز به مدت 15 دقیقه روی پوست خود بمالید، بعد از مدتی به‌طور طبیعی پوست روشن و شفاف‌تری خواهید داشت. آب نارگیل یک آب‌رسان و نرم‌کننده طبیعی بسیار عالی برای پوست محسوب می‌شود.

معجزه سفید شدن پوست در یک روز

شاید در بسیاری از تیترهای مقالات در اینترنت یا ویدیوهای آموزشی دیده باشید که به شما روش‌هایی را با عنوان معجزه سفید شدن پوست در یک روز یا سفید شدن پوست در سه روز را آموزش می‌دهند. باید به شما بگوییم این امر غیرممکن نیست و برخی مواد وجود دارند که می‌توانند این کار را تا حدودی برایتان انجام دهند؛ اما عموماً این مواد شیمیایی هستند و قدرت زیادی برای از بین بردن رنگ‌دانه‌های طبیعی پوست دارند و لایه‌بردارهای قوی نیز محسوب می‌شوند که می‌توانند پوست را بسیار نازک کرده و به پوست شما آسیب برسانند.

معمولاً پمادهای روشن‌کننده پوست دارای هیدروکینون و یا اسید کوجیک این خاصیت را دارند. البته گاهی متخصص پوست تشخیص می‌دهد که استفاده از این مواد، آن هم برای مدت کوتاهی می‌تواند برای سفید کردن پوست شما مناسب باشد؛ اما استفاده بیش‌ازحد یا طولانی‌مدت از این مواد به‌خصوص به‌طور خودسرانه می‌تواند آسیب‌های زیادی برای پوست شما ایجاد نماید. در مورد مواد طبیعی نیز باید بدانید که مواد مؤثره آن‌ها اندازه‌گیری نشده است و حتماً قبل از استفاده باید تست شوند. همچنین باید به‌صورت منظم استفاده شوند تا مدتی بعد بتوانید نتیجه آن‌ها را به‌خوبی مشاهده کنید و با این مواد، معجزه یک‌روزه یا سه‌روزه برای شما رخ نخواهد داد.

سخن پایانی …

دانستن راز سفید شدن پوست صورت باعث می‌شود ما بتوانیم با راهکارهای آسان و بسیار ارزان اما کاربردی همیشه پوستی شفاف و درخشان داشته باشیم و با هر رنگ پوستی به‌طور طبیعی جذاب باشیم؛ بنابراین هرچند این راهکارها بسیار ساده به نظر می‌رسند، اما چنان چه به‌صورت مداوم از آن‌ها استفاده کنید نتیجه خارق‌العاده آن‌ها را خواهید دید. اگر شما نیز آن‌ها را حداقل برای یک ماه به کار بردید تجربه خود را با ما در میان بگذارید. استفاده هر کدام از این ماسک‌ها دو بار در هفته نتیجه مطلوبی ایجاد می‌کنند.

‫8 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا