مو

روش‌های شگفت انگیز درمان خشکی مو در طب اسلامی

موی خشک مادر زادی نیست. همه ما زمانی که به دنیا می آییم موهای نرمال و بسیار لطیفی داریم اما به مرور زمان به دلایل مختلف مثل استفاده از سشوار زیاد، شوینده‌های نامناسب و … باعث خشک یا چرب شدن موهای خودمان می‌شویم. اگر شما نیز دچار موی خشک شده اید حتما با مشکلاتی مثل حالت نگرفتن موها روبرو هستید. خبر خوب این است که روش‌های زیادی برای درمان خشکی مو  وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

ما در این مقاله پیشنهادات کاربردی و مفیدی برای درمان خشکی مو به شما ارائه خواهیم داد. پس این مطلب عالی را از دست ندهید.

نسخه طب سنتی برای درمان خشکی مو

از نظر طب سنتی نشانه هایی مانند رشد زیاد، ضخامت، مجعد بودن و سیاهی مو نشانه گرمی و خشک مزاجی می باشد. این افراد برای درمان خشکی مو باید از موارد زیر استفاده نمایند:

  • استفاده از سرکه انگبین در برنامه غذایی
  • ماساژ روغن بنفشه بر روی موها
  • ترکیب مساوی سدر، حنا و گل ختمی با کمی آب و گلاب و استفاده بعنوان ماسک
  • استفاده از ژل آلوئه ورا

درمان خشکی مو با روش های شگفت انگیز خانگی

درمان خشکی مو به روش طب سنتی و اسلامی و خانگی از بهترین روش‌های درمانی است. زیرا استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی خود دارای عوارض جانبی برای سلامت مو می باشد. در زیر به توضیح رایج ترین موارد مصرفی در ایران پرداخته شده است:

1. استفاده از سس مایونز

طبق تحقیقات انجام شده یکی از بهترین مواد برای رفع خشکی مو سس مایونز است.سس مایونز را به این صورت استفاده نمایید:

  • ابتدا آن را با کمی آب رقیق کنید.
  • سپس 5 دقیقه الی 1 ساعت قبل از حمام آن را به خوبی روی موها ماساژ دهید.
  • سپس آبکشی نمایید.

2. استفاده از پوره آواکادوو و موز

نرم کردن موها و رفع خشکی مو به این روش یکی از راه کارهای بومی مردم ساحلی است. تهیه آن نیز راحت است. این پوره به این صورت آماده می شود:

  • یک موز له شده را با یک آووکادوی له شده پوره و به شکل خمیر درآورید.
  • ماسک را روی موهای خود قرار داده و اجازه دهید 15 دقیقه روی موها بماند
  • سپس موها را آبکشی نمایید.

3. استفاده از رژیم غذایی مناسب

همان طور که در مطالب قبلی گفته شد موی خشک هم آب و هم به تغذیه مناسب نیاز دارد. این تغذیه علاوه بر محصولات مراقبتی خارجی به خوراک فرد نیز وابسته است. از مهم ترین مواردی که باید در رژیم غذایی برای رفع خشکی مو در نظرگرفت :

4. درمان خشکی مو با استفاده از آب جو

آب جو مانند یک ماسک طبیعی ظاهری درخشان و نرم به موهای خشک می دهد و باعث درمان خشکی مو می شود. آب جو را باید بعد از حمام و خشک کردن موها و قبل از سشوارکردن با آب پاش به موها اسپری نمایید. اگر بوی آن را دوست ندارید نگران نباشید. بوی آن بعد از چند دقیقه از بین می رود.

روش‌های درمان خشکی مو
با این روش‌های خانگی خشکی موهایتان را درمان کنید.

5. درمان خشکی مو با استفاده از ماست

ماست نیز مانند سس مایونز باعث نرمی و لطافت موها  و رفع خشکی مو می شود. البته به میزان چربی ماست هم بستگی دارد. این روش بصورت روزانه و بسیار آسان است. تنها باید به مقدار کافی ماست روی موهایتان بزنید و بعد از چند دقیقه آن را بشویید. باید از ماست‌های پرچرب برای این کار استفاده نمایید.

6. استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از مواد پرکاربرد برای سلامت پوست و مو می باشد. این روغن علاوه بر تغذیه رسانی بعنوان یک آبرسان قوی نیز عمل می نماید. استفاده از روغن نارگیل به همراه روغن کرچک اثر گذاری بهتری برای موها خواهد داشت و حجم آن ها را حفظ می کند.

7. استفاده از روغن فندوق

روغن فندوق نیز مزایای بسیار عالی بخصوص برای ساقه‎های مو  دارد. این روغن موها را نرم و درخشان می‌کند و با تغذیه رسانی عالی باعث رشد مجدد موهای ریخته شده نیز می‌شود. برای این کار کافی است بعد از حمام با اسپری مقدار مناسبی از روغن را روی تمام ساقه های مو و پوست سر ماساژ دهید. اگر کف سرتان چرب است از این روغن فقط برای ساقه‎ها استفاده کنید.

سخن پایانی …

همان طور که گفتیم درمان موی خشک کار سختی نیست و حتی با روش‎های ارزان و ساده خانگی می‌توانید به خوبی موهای نرم و لطیفی داشته باشید. تنها کافی است هفته‌ای یک الی دو مرتبه از یکی از ماسک‌ها و موارد گفته شده استفاده کنید و نتیجه فوق‌العاده آن را بعد از یک الی دو ماه ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا