سلامتی

معجزه خواص گل همیشه بهار برای سلامت بدن

گل همیشه بهار که نام لاتین آن Marigold می‌باشد تقریباً در همه جای دنیا یافت می شود. این گل‌ها به‌راحتی رشد می‌کنند و قابل اعتماد هستند زیرا مشکلات حشرات و بیماری کمتری دارند. گل همیشه‌بهار برای اهداف دارویی مانند سردرد، تورم، درد دندان، زخم‌ها و بسیاری از مشکلات پوستی بسیار باارزش است. بعلاوه از آن‌ها در پخت‌وپز نیز استفاده می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم شما را بیشتر با خواص گل همیشه بهار آشنا کنیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

گل همیشه بهار چه گلی است؟

این گل در ابتدا از مصر سرچشمه گرفته و در روم استفاده می‌شده و سپس آن را به انگلیس و سایر ملل معرفی كردند. یونانیان باستان از گلبرگ‌های گل همیشه‌بهار برای تزئینات و اهداف دیگری مانند آرایش، رنگ‌آمیزی مواد غذایی (خورش، سوپ، پودینگ و غیره) پارچه‌های رنگی و مصارف دارویی استفاده می‌کردند.

خواص گل همیشه بهار

در این جا برخی از مهمترین خواص گل همیشه بهار را برای شما شرح خواهیم داد:

بهبود تحریکات پوستی

گلبرگ‌های گل همیشه بهار را می‌توان به‌عنوان یک تزریق گیاهی و یا محلول موضعی استفاده کرد. همچنین می‌توانید آن را درون چای دم کنید. این گل از سنین پایین برای درمان مشکلات پوستی تحریک‌شده مانند سوختگی، زخم و راش پوستی استفاده می‌شود. هنگامی‌که عصاره آن را روی پوست بمالید، باعث کاهش التهاب، قرمزی، حساسیت، خشکی و تورم می‌شود.

 روغن ضروری گل همیشه بهار، هنگامی‌که روی پوست قرار می‌گیرد، به کاهش آسیب‌های ناشی از اشعه UVB کمک می‌کند. علاوه بر این، طبق مطالعه‌ای که در سال 2018 انجام شد، مشخص شد که عصاره متانول این گل دارای مقادیر بالایی از پلی فنول ها است که تأثیرات ضد پیری بر روی پوست ایجاد می‌کند.

 خواص گل همیشه بهار برای سلامتی

جلوگیری از سرطان

فلاونوئیدهای موجود در این گل زیبا حاوی فعالیت‌های ضدالتهابی و مهارکننده در برابر سرطان روده بزرگ، لوسمی و سلول‌های ملانوما هستند و به‌راحتی می‌توانند مواد سمی را از بدن خارج کنند.

دفع سموم بدن

گل همیشه بهار با از بین بردن تمام مواد سمی که در بدن انباشته‌شده‌اند، از بدن سم‌زدایی می‌کند. این سم‌زدایی نه تنها به نفع دستگاه گوارش ما هست بلکه به سیستم لنفاوی برای کاهش تورم و خروج مایعات اضافی کمک می‌کند.

خواص گل همیشه بهار بورسیت را درمان می کند!

بورسیت یا التهاب کیسه بورس (نوعی التهاب در اطراف غضروف‌ها) اغلب به دلیل تورم باعث درد شدید می‌شود. به‌عنوان جایگزین تزریقات و جراحی با استفاده از یک پد درمانی و خمیر گل همیشه‌بهار برای رفع ناراحتی و التهاب استفاده کرد.

کاهش‌دهنده درد قاعدگی

این گل خوش‌رنگ به تنظیم چرخه‌های قاعدگی کمک می‌کند و باعث تسکین درد و کاهش گرفتگی‌های قاعدگی می‌شود.

خواص گل همیشه بهار به‌طور طبیعی حشرات را دفع می‌کند!

حتماً در برخی شهرها دیده‌اید که در پارک‌ها و بلوارها از این گل‌ها استفاده می‌کنند. چون نه تنها زیبا هستند بلکه این گل‌ها به دلیل بوی قوی، محتوای آنتی‌اکسیدانی و روغن‌های فرا، می‌توانند برای دفع طبیعی پشه‌ها، آفات و سایر حشرات مورد استفاده قرار گیرند. به همین دلیل در بسیاری از باغچه‌های خانگی دیده می‌شوند و حتی از عصاره آن‌ها در ساخت شمع‌ها نیز استفاده می‌شود.

دیگر خواص گل همیشه بهار

  • موهای زائد را کاهش می‌دهد.
  • درماتیت و اگزما را کاهش می‌دهد
  • پوست را بعد از شیو کردن صاف کنید

اما قبل از شروع استفاده از گله‌ای برای اطمینان در مسئله سلامتی، بهتر است برای دریافت دوز مناسب، با پزشک معالج مشورت کنید. زنان باردار و کسانی که آلرژی دارند ممکن است نسبت به مصرف آن منع شوند.

سخن پایانی …

گل همیشه بهار نه تنها بسیار زیباست و در هر باغچه و گلدانی که کاشته شود جلوه شگفت‌انگیزی ایجاد می‌کند، بلکه خواص دارویی بسیار زیادی دارد که مهم‌ترین آن‌ها را در این مقاله برایتان ذکر کردیم. در صورت تمایل به استفاده از عصاره این گیاه بر روی پوست به دلیل اینکه جزء روغن‌های ضروری محسوب می‌شود بهتر است با یک روغن حامل مانند زیتون یا نارگیل رقیق‌شده و بعد استفاده شود. همچنین ابتدا آن را روی قسمت کوچکی از پوست دست امتحان کنید و بعد از 24 ساعت در صورت عدم واکنش پوست از آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا