پوست

8 خواص قهوه سبز برای داشتن پوست زیبا

خواص قهوه سبز برای پوست و مو بسیار زیاد است. قهوه سبز منبع مواد مغذی و آنتی اکسیدانی است که برای پوست، پوست سر و مو مفید می باشد. شما می توانید از فواید قهوه سبز برای از بین بردن لکه های صورت، درمان آکنه و جوش، افزایش جریان خون در پوست و پوست سر و متعادل کردن pH پوست استفاده کنید. در این مقاله هشت روش استفاده از قهوه سبز را برای استفاده روی پوست، پوست سر و مو شرح می دهیم.

خواص قهوه سبز برای پوست

1 .خواص قهوه سبز در لایه برداری

قهوه دارای خواص ضد میکروبی است که از پوست در مقابل میکروب ها محافظت می کند. همچنین قهوه باعث ظرافت عالی در بافت پوستی می شود. در واقع قهوه سبز مانند یک اسکراپ ملایم و گیاهی عمل می‌کند. در نتیجه با مالش خمیر آن بر روی صورت برای چند دقیقه تمام سلول های مرده پوست از بین می روند. نتایج یک مطالعه در سال 2013 نشان می دهد که مواد موجود در قهوه نیز به تقویت پوست سالم کمک می کند. کافئین اسید، یک آنتی اکسیدان است که باعث افزایش سطح کلاژن و کاهش پیری زودرس سلول ها ی پوستی می شود. اسید کافئین همچنین دارای خاصیت ضد میکروبی است. به این معنی که به محافظت از پوست در مقابل میکروب ها کمک می کند.

برای تهیه یک اسکراب لایه برداری ساده با قهوه سبز به روش زیر عمل کنید:

  1. یک چهارم فنجان قهوه سبز تازه
  2. یک چهارم فنجان قند قهوه ای
  3. آب لیمو به اندازه کافی برای قوام مورد نظر
  4. این مخلوط را هر چند روز یکبار بعد از شستن بدن، روی پوست بمالید. بگذارید اسکراب چند دقیقه روی پوست بماند، سپس آن را با آب ولرم بشویید.

2.خلاص شدن از شر چشم های پف کرده

قهوه برای افراد مبتلا به چشمان پف کرده و ملتهب مفید است. کافئین جریان خون را تحریک کرده و رگ های خونی را گسترده یا گشاد می کند. این موضوع باعث افزایش جریان خون می شود و از تجمع آب به دور چشم و ایجاد حالت پف دور چشم جلوگیری می کند. سایر ترکیبات موجود در قهوه، مانند اسیدهای کلروژنیک نیز ممکن است التهاب اطراف چشم را کاهش دهند .سعی کنید دور چشمان را با خمیر قهوه خیلی ریز و مایعات تشکیل شده از خود قهوه خیس کنید و پس از چند دقیقه آن را بشویید.

3. خواص قهوه سبز برای محافظت از پوست در برابر آفتاب

قهوه حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش کمک می کند. قهوه حاوی آنتی اکسیدان هایی، مانند پلی فنول ها است. این آنتی اکسیدان ها باعث محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) و برخی از علائم پیری مرتبط با قرار گرفتن در معرض آفتاب می شود.

محققان در سال 2015 به این نتیجه رسیدند که شرکت کنندگان با بیشترین میزان مصرف پلی فنول، از قهوه یا منابع دیگر ، لکه های سن UV کمتری در چهره خود داشتند. شرکت کنندگان زنان ژاپنی 30 تا 60 ساله بودند. نوشیدن قهوه یا استفاده از آن بر روی پوست به صورت مستقیم روش های ساده ای برای رساندن این آنتی اکسیدان ها به بدن است.

4. خواص قهوه سبز در کاهش سلولیت و سخت چربی ها

قهوه همچنین ممکن است به کاهش ظاهر سلولیت (سوخت چربی های اضافه) بر روی پوست کمک کند. یک مطالعه کوچک گزارش داد که یک محصول لاغری موضعی حاوی کافئین و چندین ماده فعال دیگر در کاهش سلولیت سرسخت در زنان نسبت به یک محصول شیمیایی مؤثرتر است. فرد می تواند از قهوه خیس و تازه استفاده کند تا قسمتهای سلولیت بدن خود را از بین ببرد و لایه برداری کند. این لایه برداری همچنین به صاف کردن پوست و تحریک جریان خون نیز کمک می کند.

5. خواص قهوه سبز برای درمان آکنه

آنتی اکسیدان ها، محرک ها و اسیدهای کلروژنیک موجود در قهوه می توانند آن را به عنوان یک اسکراب موثر در مبارزه با آکنه تبدیل کنند. آکنه هنگامی رخ می دهد که روغن، سلول های مرده پوست و سایر مواد منافذ پوستی را مسدود کنند، که می توانند توسط باکتری ها آلوده شده و منجر به التهاب شوند. شستن صورت با  قهوه می تواند به پاک کردن سلول های مرده پوست و از بین بردن منافذ کمک کند. اسیدهای کلروژنیک موجود در قهوه نیز التهاب را کاهش داده و از پوست در برابر برخی گونه های باکتری  محافظت می کنند.

6. خواص قهوه سبز برای حمام پا

قهوه سبز در تمیز کردن پاها و نرم شدن و از بین بردن ترک پوست کف پا بسیار مؤثر می باشد. این گیاه می تواند سلول های مرده پوست را از کف پا جدا کند و اثرات تحریک کننده کافئین به افزایش جریان خون و گردش خون در این منطقه کمک می کند.

برای تهیه حمام پا با قهوه به روش زیر عمل کنید:

  1. چند فنجان قهوه بزرگ در یک وان آب  بریزید
  2. قهوه سبز و تفاله های  استفاده شده قهوه را هم به یک سطل کوچک یا وان اضافه کنید.
  3. بگذارید قهوه خنک شود تا پوست شما را نسوزاند.
  4. پاها را در قهوه خیس کنید و از تفاله ها برای پاک کردن سلول های مرده پوست استفاده کنید.
  5. پس از آن پاها را به خوبی با آب ولرم بشویید.

خواص قهوه سبز برای مو

1.خواص قهوه سبز مو و پوست سر

ساییدن قهوه سبز بر روی پوست سر، سلول های مرده پوست را از بین می برد. پوست سر و مو به طور طبیعی اسیدی است. دانشمندان میزان اسیدیته یک ماده را با استفاده از مقیاس pH اندازه گیری می کنند. هرچه مقدار pH پایین تر باشد، یک ماده  اسیدی تر می شود. مقدار pH زیر 7.0 اسیدی تلقی می شود، در حالی که pH بالاتر از 7.0 اساسی یا قلیایی است. الیاف مو یک pH  3.67 دارند، در حالی که پوست سر دارای PH 5.5  است.

استفاده از محصولات مویی که مقدار pH بالاتری نسبت به مو دارند، منجر به افتادگی مو، سرگیجه و آسیب سر می شوند. قهوه به طور طبیعی اسیدی است. استفاده از قهوه روی موها می تواند یک روش عالی برای کمک به تعادل در pH موها و پوست سر باشد. سعی کنید موها را با قهوه سرد، دم کرده یا مالیدن قهوه در پوست سر شستشو دهید. این کار همچنین می تواند به پاک کردن سلول های مرده پوست از پوست کف سر کمک کند.

8. خواص قهوه سبز برای رنگ آمیزی مو

افرادی که تمایل دارند به صورت گیاهی و سالم موهای قهوه‌ای و خوشرنگی داشته باشند می توانند از قهوه برای این کار استفاده کنند.

برای تیره تر کردن مو با قهوه به روش زیر عمل کنید:

  1. چند فنجان بزرگ قهوه قوی دم کرده و بگذارید تا در دمای اتاق خنک شود.
  2. قهوه را به حوضچه بزرگ اضافه کنید. یک فنجان تمیز و یک کلاه دوش داشته باشید.
  3. با استفاده از فنجان قهوه را صاف کرده و آن را روی سر بریزید تا تمام موها کاملاً خیس شوند.
  4. موها را به آرامی در یک کلاه دوش قرار دهید.
  5. بگذارید قهوه از 30 دقیقه تا 3 ساعت بر روی موهایتان بماند.
  6. سپس موها را با آب بشویید.
  7. برای ایجاد رنگ تیره تر، روند را تکرار کنید.

سخن پایانی…

قهوه حاوی ترکیبات متنوعی است که به نفع پوست، پوست سر و مو می باشد. قهوه سبز با کیفیت بالا و تازه ممکن است از قهوه بسته بندی شده یا فوری موثرتر باشد. با این حال، نتایج می تواند متفاوت باشد و ممکن است لازم باشد شما چند نوع مختلف را امتحان کنید تا ببینید کدام یک بهتر است. همچنین برای پیشگیری از آلرژِی قبل از استفاده باید مقدار کمی از آن را روی بخش کوچکی از دست تست کرده و 24 الی 48 ساعت بعد در صورت عدم مشاهده عارضه می توانید از آن بر روی کل پوستتان استفاده کنید.

[منبع]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا