مو

خواص عسل برای مو به همراه 3 ماسک موی عالی با عسل

عسل یکی از مواد ارگانیک و طبیعی بسیار عالی است که هم برای سلامت پوست و لاغری مناسب است و هم از خواص عسل برای مو استفاده‌های بسیار زیادی می‌شود. بسیاری از ماسک‌های خانگی و حتی محصولات مراقبت پوست از عسل به‌عنوان یک درخشان کننده عالی استفاده می‌کنند که برای مو مو علاوه بر براق کردن آن را به‌خوبی تغذیه می‌کند.

در این مقاله می‌خواهیم درباره خواص عسل برای مو توضیحات کاملی را به شما عزیزان ارائه دهیم و طرز تهیه 3 ماسک عالی با عسل را آموزش خواهیم داد.  با ما همراه باشید.

خواص عسل برای سلامتی

بهترین نوع عسل، عسل خام و ارگانیک است که حاوی مواد مغذی ضروری برای بدن، انواع آنزیم‌ها، و آنتی‌اکسیدان‌های قوی می‌باشد که برای سلامتی و زیبایی شما بسیار مفید است. از عسل به‌وفور در طب سنتی برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌شود. هنگام سرماخوردگی عسل یک داروی طبیعی برای کاهش التهاب گلو و سرفه است و به‌خوبی انرژی ازدست‌رفته شما را تأمین می‌کند.

خواص عسل برای مو

شاید قبل از اینکه عسل را برای موهایتان استفاده کنید کمی نگران حالت چسبندگی آن و سختی شست و شوی موها باشید. اما نگران نباشید این ماده طبیعی است و به‌راحتی در آب حل شده و از روی موها پاک می‌شود. خواص عسل برای مو شامل موارد زیر می‌باشد:

1. نرم‌کننده طبیعی است.

عسل به‌خوبی مانند آلوئه ورا خشکی و شکستگی موها را از بین می‌برد و موهایی حالت دار و زیبا به شما هدیه می‌دهد. درواقع عسل یک رطوبت رسان عالی و طبیعی برای موها محسوب می‌شود که هیچ عارضه‌ای برای موها ایجاد نمی‌کند.

2. روشن کردن موها

علاوه بر نرم کردن می‌توان از خواص عسل برای روشن شدن موها نیز استفاده کرد. عسل ماده‌ای به نام آنزیم گلوکز اکسیداز دارد که به مرور پراکسید هیدروژن تولید می‌کند. پراکسید هیدروژن نیز به‌خوبی موها را سبک و روشن می‌کند. معمولاً زمانی که بخواهیم با رنگ‌های شیمیایی موها را روشن کنیم موهایمان شکننده شده و آسیب می‌بیند. اما استفاده از عسل برای موها به‌تنهایی یا همراه مواد مفید طبیعی دیگر برای مو به‌راحتی و به‌مرور موها را در طیف رنگی موهای طبیعی روشن می‌کند. درواقع منظور از روشن شدن در حدود یکی دو درجه است و نمی‌تواند مانند رنگ‌های دکلره موها را روشن کند.

خواص عسل برای مو
این ماسک های عسل برای مو را حتما امتحان کنید

3. رویش مجدد موها را تحریک می‌کند.

ممکن است شما به دلایل مختلف در قسمتی از سرتان موهای بیشتری را از دست داده باشید. معمولاً رشد این موها تضعیف شده و با اینکه فولیکول ادر آن ناحیه وجود دارد رشد مجدد به‌صورت طبیعی انجام نمی‌شود و نیاز به محرک دارد. عسل به‌خوبی این کار را انجام می‌دهد. همچنین فولیکول‌های مو را قوی‌تر می‌کند. در نتیجه در طولانی مدت موهایتان کمتر شکسته و خشک می‌شود و موهای پرپشت‌تری خواهید داشت.

4. شوره سر را از بین می‌برد.

یکی از خواص عسل برای مو که بسیار عالی است از بین بردن شوره سر می‌باشد. عسل خام یک ماده ضد باکتریایی با خواص ضد قارچی قوی محسوب می‌شود. در نتیجه استفاده دائم آن در ماسک‌های مو شوره سر را از بین می‌برد و یا از ایجاد مجدد آن جلوگیری می‌کند. می‌توانید ماسک عسل را به‌تنهایی با رقیق کردن عسل با آب روی سر بزنید و یا آن را با مواد طبیعی دیگر مخلوط کنید. حتی با مصرف چند هفته ماسک عسل شوره و خارش سر به‌خوبی از بین می‌رود.

5. موها را درخشان می‌کند.

ابزارهای گرمایشی مثل سشوار و اتو که برای مو استفاده می‌کنید  به شدت موهای شما را کدر می‌کند. اما ماسک‌های عسل این حالت را خنثی کرده و موهای شما را دوباره درخشان و براق خواهد کرد. در نتیجه باعث جلوگیری از موخوره نیز می‌شود و موها را احیا می‌کند.

انواع ماسک موی عسل برای مو

در بسیاری از ماسک‌های پوست و مو عسل یک پای ثابت و عالی است. همچنین به‌راحتی می‌توانید چند قطره عسل به شامپوی خود اضافه کنید تا از خواص عسل برای مو بهره‌مند شوید. می‌توانید از پیشنهادات زیر نیز استفاده کنید:

ماسک عسل و روغن نارگیل

رون نارگیل نیز برای مو بسیار عالی است و از ریزش آن جلوگیری می‌کند و موها را ابریشمی خواهد کرد. ترکیب روغن نارگیل و عسل یک ترکیب مغذی و رطوبت رسان عالی برای احیای موهای آسیب‌دیده و مراقبت از مو می‌شود.

مواد مورد نیاز:

طرز تهیه:

برای تهیه این ماسک کافی است عسل و روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید. می‌توانید مقدار کمی آب هم در صورت غلیظ بودن به آن اضافه کنید. اگر پوست کف سرتان چرب است از این ماسک فقط روی ساقه موها بزنید اما اگر کف سرتان نیز خشک‌شده و یا دچار خارش هستید کف سر را نیز آغشته به ماسک کرده و ماساژ دهید. اجازه دهید این ماسک حداقل 20 دقیقه روی سرتان بماند و بعد با یک شامپوی ملایم و آب ولرم بشویید. می‌توانید برای تأثیر بیشتر روی سرتان را با کلاه دوش پوشانده و یک شب تا صبح ماسک را روی مو نگه دارید.

ماسک عسل و موز

موز سرشار از موادی مانند ویتامین B6 ، ویتامین C و پتاسیم است که هم موهای سالمی به شما هدیه می‌دهد و هم باعث رشد موها می‌شود. ماسک موی عسل و موز علاوه بر تغذیه رسانی به‌شدت موهای شما را نرم و لطیف می‌کند.

مواد مورد نیاز:

طرز تهیه:

مواد را در یک ظرف مناسب با هم مخلوط کنید. روغن زیتون هم موها را نرم‌تر می‌کند و هم به له شدن موز کمک خواهد کرد. مخلوط شما باید به‌صورت خمیری و کاملاً یک دست باشد. اگر نیاز بود مقدار روغن زیتون را بیشتر کنید. این ماسک نیز برای موهای خشک و کف سر خشک باید به طور کامل زده شود اما برای افرادی که کف سر چرب دارند فقط روی ساقه موها باید ماسک زد. اجازه دهید ماسک 20 دقیقه روی موها بماند و بعد آن را به‌آرامی شانه بزنید تا موزها از مو خارج شوند. سپس موهایتان را بشویید.

ماسک عسل، ماست و روغن نارگیل

اسید لاکتیک موجود در ماست باعث پاک‌سازی مو و پوست سر می‌شود و پروتئین آن نیز مواد مغذی خوبی برای رشد موها محسوب می‌شود.

مواد مورد نیاز:

  • 2 قاشق غذاخوری ماست ساده
  • 1 ½ قاشق غذاخوری عسل
  • ½ قاشق چای خوری روغن نارگیل

طرز تهیه:

مواد را به‌خوبی با هم ترکیب کرده و همه موها را به آن آغشته کنید. اجازه دهید مواد حداقل 20 دقیقه روی سر بمانند و بعد با آب ولرم و شامپوی ملایم بشویید.

سخن پایانی …

همان‌طور که گفتیم عسل خواص درمانی بسیار زیادی دارد و طعم آن نیز دل‌چسب است. بنابراین سعی کنید هم در رژیم غذایی خود از آن استفاده کنید و هم برای داشتن پوست و موی شاداب‌تر از آن در انواع ماسک پوست و مو بهره ببرید. اگر هر کدام از ماسک‌های عسل را امتحان کردید حتماً تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید و برای اطلاعات بیشتر نیز سری به مطلب خواص عسل برای پوست در سفیر زیبایی بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا