تناسب اندام

بهترین دستورالعمل استفاده از خواص زردچوبه برای لاغری

زردچوبه از گیاهانی است که قرن‌هاست که از آن در طب سنتی برای درمان انواع بیماری‌ها استفاده می‌شود. از خواص زردچوبه برای زیبایی مثل از بین بردن لکه‌های صورت نیز استفاده می‌کنند. از طرفی شما می‌توانید از خواص زردچوبه برای لاغری نیز بهره‌مند شوید.

در این مقاله از سفیر زیبایی برای شما توضیح خواهیم داد که چگونه می‌توانید از خواص زردچوبه برای لاغری استفاده کنید و زودتر به وزن ایده‌آل برسید.

زردچوبه چیست؟

زردچوبه یکی از ادویه‌های پرطرفدار در سرتاسر جهان است که به‌عنوان یک ماده اصلی برای رنگ و طعم دادن در طبخ انواع غذاهای مختلف استفاده می‌شود. این گیاه بومی کشورهای اندونزی و هند می‌باشد، اما به دلیل مصرف فراوان آن امروزه به‌صورت گلخانه‌ای در کشورهای دیگر نیز تولید می‌شود. این گیاه گل‌هایی شبیه زنبق دارد و ریشه‌های آن وسیع می‌باشد که همراه با گیاه برداشت‌شده و به‌عنوان ادویه زردچوبه به‌صورت تازه یا خشک‌شده استفاده می‌شود.

به دلیل اینکه نوع تازه آن نمی‌تواند به مدت طولانی‌مدت نگه‌داشته شود و یا به کشورهای دیگر فرستاده شود از آن به‌صورت خشک‌شده و پودری استفاده می‌کنند.

مهمترین خواص زردچوبه برای لاغری

خواص زردچوبه برای لاغری چگونه به کاهش وزن ما کمک می‌کند؟

یکی از ترکیبات مؤثر زردچوبه ماده‌ای به نام کورکومین است. کورکومین به دلیل داشتن خواص زیر می‌تواند به شما در کاهش وزن کمک کند:

کاهش‌دهنده التهاب

التهابات معمولی در بدن مشکلی برای شما ایجاد نخواهند کرد زیرا واکنش‌های موقتی هستند که در اثر بروز برخی شرایط مانند ضربه یا عفونت ایجاد می‌شوند؛ اما اگر به دلیل استرس یا اختلال در سیستم ایمنی دچار آن شوید از کنترل خارج‌شده و می‌تواند به یک بیماری مزمن تبدیل شود.

بسیاری از افراد در این شرایط بیش‌ازحد مورد نیازشان کالری مصرف کرده و دچار چاقی می‌شوند؛ بنابراین کورکومین داخل زردچوبه به خوبی می‌تواند این التهابات را کاهش دهد و از پرخوری جلوگیری کند. یادتان باشد هرچه میزان التهابات بدنی بیشتر باشد سوخت‌وساز و کاهش وزن سخت‌تر می‌شود.

خاصیت سم‌زدایی

از طرفی کورکومین ماده‌ای است که بدن را به‌طور طبیعی از سموم پاک‌سازی می‌کند؛ بنابراین اگر به‌صورت روزانه مصرف شود سموم جمع شده در کبد راحت‌تر از بدن خارج می‌شوند. توجه داشته باشید که عملکرد کبد در متابولیسم چربی‌های بدن تأثیر زیادی دارد. اگر کبد به‌طور صحیح عمل نماید کمک بزرگی به کاهش وزن شما می‌کند.

نقش اصلی کبد در بدن تصفیه خون از سموم می‌باشد. معمولاً افرادی که بیش‌ازحد الکل مصرف می‌کنند یا دائماً از داروهای تجویزی یا بدون نسخه استفاده می‌کنند دچار اختلال در عملکرد تصفیه خون از سموم توسط کبد خواهند شد که بر متابولیسم بدن نیز تأثیر منفی دارد و باعث چاقی می‌شود.

حذف انگل

همه انسان‌ها ممکن است در هر سنی دچار برخی عفونت‌های انگلی شوند. این بیماری بخصوص برای افرادی که گوشت خام مصرف می‌کنند، در مناطق گرمسیری زندگی می‌کنند و یا به آب تمیز برای آشامیدن دسترسی ندارند، بیشتر اتفاق می‌افتد. این انگل‌ها جلوی کاهش وزن را می‌گیرند، زیرا مواد مغذی مهمی که فرد برای انرژی روزانه و سلامتش نیاز دارند را از بین برده و باعث پرخوری می‌شوند.

زردچوبه به‌خوبی می‌تواند این انگل‌ها را دفع کند و عملکرد بدن را بهبود بخشد. بعضی از انگل‌ها مانند کرم‌های نواری و تک‌یاخته‌ها به‌سرعت ویتامین B12 را که نقش مهمی در متابولیسم بدن دارد از بین می‌برد.

کاهش تشکیل عروق خونی جدید

نتایج تحقیقات علمی نشان می‌دهد افرادی که وزن زیادی دارند بدنشان رگ‌های خونی را رشد می‌دهد تا بتواند در برابر گسترش چربی واکنش مناسبی داشته باشد. مصرف زردچوبه می‌تواند از تشکیل این رگ‌های جدید جلوگیری کند تا افزایش وزن سخت‌تر شود. این کار به‌هیچ‌وجه به عروق خونی اصلی صدمه‌ای نمی‌زند و وزن شما را نگه می‌دارد.

کاهش وزن به کمک خواص زردچوبه

علاوه بر خواص زردچوبه برای لاغری این ادویه چه فواید دیگری دارد؟

طبق تحقیقات انجام شده، زردچوبه علاوه بر کاهش وزن و چربی سوزی مانند خاکشیر یا دارچین مزایای سلامتی دیگری نیز دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • افزایش نشاط و کاهش افسردگی
  • کاهش سطح قند خون
  • جلوگیری از بیماری‌های عصبی
  • جلوگیری از بیماری‌های قلبی
  • جلوگیری از تکثیر سلول‌های سرطانی
  • جوان سازی پوست بصورت ماسک زردچوبه 
  • کاهش دهنده دردهای قاعدگی

نحوه استفاده از خواص زردچوبه برای لاغری

شما می‌توانید با روش‌های مختلفی زردچوبه را مصرف کنید. ساده‌ترین روش آن خرید کپسول‌های زردچوبه است. البته قبل از آن بهتر است با یک پزشک مشورت کنید. همچنین می‌توانید به‌عنوان چاشنی غذا از آن استفاده کنید اما دم‌نوش زردچوبه تأثیر بیشتری خواهد داشت. روش دیگر این است که به‌اندازه دو کپسول از آن را در یک لیوان شیر ولرم ریخته و میل نمایید. بهتر است زردچوبه همراه با فلفل سیاه استفاده شود.

دمنوش زردچوبه برای لاغری

آیا در صورت استفاده از داروهای دیگر می‌توانم از زردچوبه استفاده کنم؟

همیشه زمانی که می‌خواهید یک درمان گیاهی و خانگی را امتحان کنید درصورتی‌که برای بیماری خاصی دارو مصرف می‌کنید باید ابتدا با پزشک مشورت کنید تا اختلالی در روند درمانی شما ایجاد نشود. گاهی مصرف برخی گیاهان می‌تواند تأثیر بعضی از داروها را کم‌ و زیاد کند و به شما آسیب برساند.

سخن پایانی …

همان‌طور که ملاحظه کردید، زردچوبه با روش‌های مختلفی به کاهش وزن شما کمک می‌کند اما نمی‌توان تنها از خواص زردچوبه برای لاغری استفاده کرد. استفاده از زردچوبه زمانی مفید است که در کنار یک رژیم کم‌کالری و ورزش باشد. بااین‌حال به دلایل گفته‌شده به شما کمک می‌کند تا گرفتن رژیم برایتان سخت نباشد. امیدواریم بتوانید از این مطلب برای داشتن وزنی ایده‌آل استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا