پوست

معجزه 7 خواص خیار برای پوست و دور چشم

همان‌طور که می‌دانید طبع خیار از نظر طب سنتی سرد است و به همین دلیل خاصیت خنک‌کنندگی و قابض فوق‌العاده‌ای برای پوست خواهد داشت. خیار دارای ویتامین C و ماده‌ای به نام کافئیک می‌باشد که برای رفع عوارض پوستی بسیار مفید است. به همین دلیل خواص خیار برای پوست فراوان است و در عین حال روشی مؤثر و ارزان برای همیشه می‌باشد.

در این مقاله می‌خواهیم به‌طور کامل شما را با خواص خیار برای پوست آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

خواص خیار برای پوست صورت

در اینجا خاصیت خیار برای درمان هر عارضه پوستی را به همراه نحوه استفاده از آن برایتان توضیح خواهیم داد:

1. شاداب کننده و جوان‌کننده پوست

خیار به دلیل خنک بودن پوست شما را شاداب و جوان نگه می‌دارد. برای این کار می‌توانید به روش زیر از خیار استفاده کنید:

یک عدد خیار را رنده یا پوره کنید. سپس یک قاشق چای‌خوری ماست و یک قاشق چای‌خوری ژل آلوئه ورا و نصف قاشق چای‌خوری لیموترش به آن اضافه کنید. توجه داشته باشید اگر پوستتان خشک است مقدار آب‌لیمو را کمتر و اگر پوستتان چرب است مقدار آب‌لیمو را کمی بیشتر کنید.

سپس ماسک را روی تمام صورت زده و اجازه دهید 15 دقیقه بماند.

در مرحله پایانی ماسک را با آب ولرم شسته و بعد کمی آب سرد به صورتتان بپاشید. این کار منافذ پوست پرتقالی را جمع می‌کند و چین ‌و چروک‌ ها و التهاب را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

2. از بین بردن پف دور چشم یکی دیگر از خواص خیار برای پوست

خیار می‌تواند به‌خوبی با ایجاد شوک سرمایی در نواحی دور چشم میزان پف آن را کاهش دهد. البته باید به‌طور مداوم از این ماسک راحت استفاده کنید تا بهترین جواب را بگیرد. هرچند بعد از یک هفته استفاده کاملاً متوجه تفاوت آن خواهید شد.

برای این کار به‌راحتی می‌توانید یک یار را به‌صورت دایر برش زده و چند حلقه را برای 15 الی 20 دقیقه زیر چشمانتان بگذارید. می‌توانید هنگام استفاده از خیار برای پف دور چشم، چشمانتان را ببندید تا علاوه بر درمان پف، آرامش فوق‌العاده‌ای نصیبتان شود.

3. رفع آفتاب‌سوختگی از خواص خیار برای پوست

همان‌طور که قبلاً هم اشاره کردیم خیار می‌تواند التهاب را کاهش دهد و آفتاب‌سوختگی را نیز می‌تواند بهبود بخشد. برای این کار کافی است خیار اسلایس شده یا رنده شده را روی قسمت‌های آفتاب‌سوخته برای چند دقیقه قرار دهید.

4. از بین بردن سلولیت

بااینکه از ماسک خیار برای پوست بیشتر برای صورت استفاده می‌شود اما می‌توان از آن برای پوست ران و رفع سلولیت در این نواحی نیز استفاده کرد. برای این کار می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

مقداری آب خیار را با یک قاشق غذاخوری قهوه آسیاب شده و یک قاشق غذاخوری عسل ارگانیک یا خام مخلوط نمایید. ترکیبات باید طوری باشد که نتیجه آن به‌صورت یک خمیر کاملاً نرم شود. این خمیر را روی قسمت‌های سلولیت دار بمالید و ناحیه را با یک پارچه از جنس چیت بپوشانید و بعد از 30 دقیقه پارچه را بردارید و پوست را با آب ولرم بشویید و خشک کنید.

خواص خیار برای زیبایی پوست صورت

5. رفع سیاهی دور چشم و چین‌وچروک دور چشم

خیار می‌تواند به‌راحتی و در عرض چند روز سیاهی‌های دور چشم شما را کاهش دهد و حتی درمان کند. برای این کار نیز دقیقا مانند استفاده از خیار برای پف دور چشم استفاده کنید. مواد آنتی‌اکسیدان و ماده‌ای به نام سیلیکا در خیار کم‌کم سیاهی دور چشم شما را از بین خواهند برد. این کار علاوه بر سیاهی چین‌وچروک دور چشم را نیز از بین می‌برد.

6. از بین بردن کک‌ومک

خیار می‌تواند به رفع کک‌ومک و درمان لکه‌های پوستی کمک کند. برای این کار کافی است مقداری آب خیار را با یک قاشق چای‌خوری جوی دو سر مخلوط کرده و نیم ساعت به آن استراحت دهید. سپس مواد را روی صورت زده و اجازه دهید 20 دقیقه بماند. بعد صورتتان را با آب ولرم رو به سرد بشویید.

7. از بین بردن گودی زیر چشم

خیار یک آب‌رسان بسیار قدرتمند است؛ بنابراین می‌تواند با شاداب کردن و روشن کردن پوست گودی زیر چشم را از بین ببرد. برای این کار می‌توانید کمی روغن بابونه یا اسطوخدوس را به یک خیار رنده شده اضافه کنید و به مدت دقیقه به‌آرامی زیر چشم ماساژ دهید. بعد از آن نیاز به شست‌وشو نیست و تنها باید با یک حوله کمی مرطوب آن را پاک کنید.

سخن پایانی …

همان‌طور که دیدید از خواص خیار برای پوست برای رفع عوارض مختلفی در پوست می‌توان استفاده کرد. بااینکه خیار کاربرد فراوانی برای پوست دارد اما استفاده از آن بسیار ارزان و آسان است؛ بنابراین به‌راحتی می‌توانید پوستی شاداب و سلامت با استفاده از انواع ماسک خیار داشته باشید. شما نیز اگر از خیار برای زیبایی پوستتان استفاده می‌کنید حتماً تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

‫24 دیدگاه ها

  1. سلام
    بنظر شما چه زمانی بهتره برای استفاده از خیار روی صورت .؟

  2. سلام ممنونم از مطالب عالیتون آب خیار با گلاب یا آلوورا میشه قاطی کرد؟برای آبرسانی پوست؟

    1. سلام نرگس عزیز. ممنون از همراهی شما دوست گرامی. در کل میتونید مواد گفته شده را با هم تست کنید ولی چون قبلا امتحان نشده ممکنه ایجاد حساسیت کنه! حتی دستوراتی که ما در مقالات میگذاریم رو حتما باید ابتدا تست پچ انجام دهید و بعد امتحان کنید تا دچار حساسیت های پوستی نشوید. چون واکنش پوست افراد مختلف به مواد طبیعی متفاوت خواهد بود.

  3. با سلام
    من روی صورتم کرم زیاد می زدم هر جور کرمی که در دسترس داشتم الان دو طرف صورتم خط های سیاهی متمایل به قهوه‌ای رنگ درست شده مانند لک درست شده
    بیشتر ضد آفتاب دو رنگ استفاده می کردم
    الآن هم خیلی استرس دارم
    لطفاً توضیح دهید چکارم کنم

    1. سلام اسحاق عزیز. ممکنه به دلیل استفاده از محصولات نامناسب باشه یا دلیل دیگه ای داشته باشه که باید توسط پزشک بررسی بشه. در کل استفاده از ضد آفتاب های رنگی توصیه نمیشه چون بخش رنگی اجازه محافظت کامل از پوست در برابر آفتاب رو نمیده و منجر به ایجاد لک میشه. بهترین کاری که میتونید بکنید مراجعه به یک متخصص پوست و انتخاب یک ضد آفتاب بدون رنگ با اس پی اف و کیفیت بالا و یک شوینده مناسب نوع پوستتون هست که روزانه یک الی دو بار ازش استفاده کنید.

  4. سلام و درود من هم ماسک خیار استفاده میکنم فوق العاده است.

  5. من ۳ روز در هفته خیار رنده شده رو روی پوستم میذارم به خاطر همین هر کسی پوستمو میبینه حداقل ۵ سال سن امو کمتر میگه

      1. سلام من یک دختر ۷ ساله هستم و من از امروز تصمیم گرفتم که به پوستم برسم من در گوگل فقط میخواستم ببینم چند دقیقه باید خیار روی پوست بمانه و اتفاقی پیج سفیر زیبایی را دیدم و رفتم توش بلکه فهمیدم چند دقیقه باید روی پوست بمانه فهمیدن همه‌ی چیز میزاش رو واقعا قصدم این بود که ببینم چند دقیقه باید روی پوست بمانه و الان خیلی خوشحالم که اتفاقی پیج سفیر زیبایی رو دیدم انشالله اگر عمرم و عمر شما زیاد باشه فقط میام در پیج سفیر زیبایی♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

  6. عالی بووود ممنونممم.فقط یه سوال داشتم. آیا خیار آبرسان هم هست?

    1. سلام میخواستم بدونم که خیار برای از بین بردن چروک هم مؤثره یا ن

      1. سلام علیرضای عزیز. بله به دلیل خاصیت آبرسانی بالایی که داره مصرف مداوم و منظم آن میتونه چین و چروک ها رو بهبود بده البته قطعا نمیتونه یک شبه معجزه کنه یا چین های عمیق را از بین ببره

          1. سلام اشکان عزیز. بستگی به نوع جوش و علت ایجادش داره و نکته دیگه ای که باید توجه داشته باشید این هست که واکنش پوستی هر فرد نسبت به مواد طبیعی متفاوته اما به طور کلی خیار خنک کننده است و التهابات پوست که میتونه برخی از انواع جوش را هم شامل باشه رو کم میکنه

        1. سلام بسیار مطالب مفید و خوب بود . میخواستم بدونم اگر موقعتی باشیم که نتونیم حلقه های خیار یا رنده شده ان رو به مدت مثلا ۱۵ دیقه روی پست بگذاریم ایا میشود همون اب خیار رو زیر چشم بمالیم و تاثیر بگذاره .

          1. سلام محمد عزیز. ممنون از همراهی شما دوست گرامی. بله میتونید این کار رو انجام بدین ولی در صورت امکان استفاده از خود خیار یا رنده آن به دلیل حس خنک کنندگی بیشتری که ایجاد میکنه بهتر هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا