تناسب اندام

معجزه باورنکردنی خاکشیر برای لاغری

یکی از شربت‌های اصیل ایرانی که بخصوص در روزهای گرم بسیار طرفدار دارد شربت خاکشیر است. این شربت گیاهی و طبیعی علاوه بر لذیذ بودن فواید بسیار زیادی در طب سنتی دارد و به‌خوبی می‌تواند عملکرد دستگاه گوارش را در حد متعادل نگه دارد. به همین دلیل از خاکشیر برای لاغری نیز استفاده می‌شود.

در این مقاله به شما می‌گوییم که چگونه از خاکشیر برای لاغری استفاده کنید. با ما همراه باشید.

خاکشیر چیست؟

خاکشیر گیاهی خودرو در مناطق بیابانی و خشک است که در طب سنتی برای درمان مشکلات گوارشی از آن استفاده می‌شود. مصرف آن هم با آب جوش و هم با آب سرد رواج دارد. معمولاً با آب سرد برای خاصیت انقباضی آن برای درمان اسهال و با آب ولرم یا گرم برای خاصیت ملین بودن آن و درمان یبوست استفاده می‌شود.

خاکشیر برای لاغری چه فایده‌ای دارد؟

همان‌طور که گفتیم خاکشیر برای لاغری می‌تواند عملکرد دستگاه گوارش را بهبود دهد. از طرفی اولین قدم به سمت داشتن وزنی ایده‌آل سلامت و عملکرد مناسب دستگاه گوارش است. به‌علاوه خاکشیر خاصیت چربی سوزی دارد؛ بنابراین مصرف مداوم آن در کنار یک رژیم کم‌کالری و ورزش منظم مانند دارچین برای لاغری یا تخم شربتی کمک بزرگی به شما خواهد کرد و روند چربی سوزی و کاهش وزن را تسریع می‌کند.

استفاده از خاکشیر برای لاغری اندام شما را متناسب می‌کند!

شما می‌توانید از خاکشیر هم برای لاغری و هم برای چاقی استفاده کنید؛ بنابراین این گیاه یک گیاه دومنظوره است که در نهایت باعث تناسب‌اندام شما می‌شود. برای افزایش وزن باید مقداری خاکشیر را که از قبل در آب ولرم خیسانده‌اید همراه با شیر و کمی شکر قبل از صبحانه میل کنید؛ اما برای لاغر شدن باید یک الی دو قاشق چای‌خوری خاکشیر را با آب ولرم و مقداری آب‌لیمو و عسل یا شکر مخلوط کرده و باز هم قبل از صبحانه میل کنید.

می‌توانید برای طعم بهتر مقداری گلاب یا عصاره زعفران نیز به آن اضافه کنید. این کار را باید به‌طور دائمی انجام دهید تا نتایج آن را ببینید؛ اما خوشبختانه این کار مانند رژیم‌های نامتعادل مثل رژیم کانادایی و یا رژیم‌های محدود مثل رژیم شیر و خرما سخت نیست و به‌راحتی می‌توانید انجامش دهید. به‌علاوه نه‌تنها عوارضی ایجاد نمی‌کند بلکه سلامت شما را افزایش داده و انرژی بدنتان را احیا می‌کند.

خاکشیر برای لاغری و تناسب اندام

با مصرف دائمی خاکشیر بدنتان را از هر سمی پاک‌سازی کنید!

همان‌طور که گفتیم از علاوه بر استفاده از خاکشیر برای لاغری از آن برای درمان بسیاری از بیماری‌ها در طب سنتی استفاده می‌شود. یکی از کاربردهای مهم خاکشیر پاک‌سازی کبد و عملکرد مناسب آن می‌باشد. برای این کار باید 2 قاشق غذاخوری خاک شیر را با دو لیوان آب بجوشانید و نیم ساعت قبل از صبحانه آن را میل کنید. در طب سنتی از خاکشیر با شربت سکنجبین برای صفرا زدایی، با آب جوش برای از بین بردن بلغم و با ترنجبین برای از بین بردن سودا استفاده می‌شود.

آیا خاکشیر برای همه افراد مناسب است؟

خیر. هرکسی نمی‌تواند به میزان زیاد و دلخواه خاکشیر برای لاغری یا هر مورد دیگر مصرف کند. درواقع افرادی که طبع سرد دارند و یا به بیماری‌هایی مانند آرتروز و روماتیسم مبتلا هستند باید هنگام استفاده از خاکشیر حسابی حواسشان باشد و آن را با مصلحش یعنی نعناع و عسل استفاده کنند. همچنین در صورت داشتن بیماری‌های زمینه‌ای قبل از هر نوع درمان گیاهی و طب سنتی بهتر است ابتدا با پزشک خودتان در این زمینه مشورت کنید. افرادی هم که ورم یا زخم معده دارند نباید بیش‌ازحد خاکشیر مصرف کنند.

سخن پایانی …

شربت خاکشیر بخصوص همراه با زعفران و گلاب بسیار خوش‌طعم است و مصرف روزانه آن چه به‌صورت سرد و چه به‌صورت گرم به شما انرژی و شادابی می‌بخشد. به‌علاوه در کنار یک رژیم کم‌کالری می‌تواند متابولیسم یعنی سوخت‌وساز بدن را افزایش داده و روند لاغری را تسریع نماید؛ بنابراین اگر در حال حاضر به دنبال میان وعده‌ای سالم و انرژی‌زا برای رژیم غذایی سالم خود هستید خاکشیر می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. همچنین می‌توانید از انگور به‌عنوان یک میان وعده شیرین اما لاغر کننده نیز استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا