تناسب اندام

معجزه اسفناج برای لاغری شکم و پهلو

سؤالی که افراد همیشه می‌پرسند این است که من چطور می‌توانم سریع لاغر شوم؟ اما معمولاً این افراد اصلاً از خود سؤال نمی‌پرسند که کدام رژیم لاغری می‌تواند به من کمک کند که با حفظ سلامتی، وزن خودم رو کاهش دهم. اسفناج برای لاغری بسیار مؤثر است و به حفظ سلامتتان نیز کمک می‌کند.

در این مقاله قصد داریم به توضیح خواص اسفناج برای لاغری بپردازیم که در کنار تقویت بدن باعث کاهش وزن شما دوستان نیز می‌شود.

آیا اسفناج برای لاغری مؤثر است؟

تابه‌حال دقت کرده‌اید وقتی نیاز به کاهش وزن دارید برنامه‌های غذایی زیادی از طریق اطرافیان و رسانه‌های اجتماعی به شما پیشنهاد می‌شود؟ برنامه‌هایی که نوید کاهش وزن سریع را به شما می‌دهند. برای کاهش وزن باید کالری بیشتری نسبت به آنچه مصرف کرده‌اید بسوزانید. شما باید رژیم غذایی مناسبی را انتخاب کنید که به‌سلامتی شما ضربه نزند. در کنار رژیم غذایی ورزش یکی از ارکان اصلی کاهش وزن است که به نشاط و تقویت قوای جسمی شما کمک می‌کند.

غذاهای خاصی وجود دارند که می‌توانند هم به‌سلامتی شما کمک کنند و هم باعث کاهش وزن شما شوند. یکی از این غذاهای ارزشمند اسفناج است که از قدیم تا به امروز بر سر سفره مردم ایران جای داشته است.

بعضی وقت‌ها پیش می‌آید که شخص هم بدن ضعیفی دارد و هم می‌خواهد وزن خود را کاهش دهد. اسفناج برای لاغری یکی از رژیم‌هایی است که به این افراد پیشنهاد می‌شود تا در کنار کاهش وزن، بدن خود را با خوردن اسفناج تقویت کنند؛ زیرا سرشار از مواد معدنی، بخصوص آهن و موارد موردنیاز بدن است.

اسفناج به علت اینکه دارای فیبر زیاد است باعث می‌شود فرد کمتر احساس گرسنگی داشته باشد و به کاهش وزن فرد به‌طور مؤثر کمک می‌کند. به این نوع رژیم‌های غذایی رژیم بی‌دردسر گفته می‌شود که شخص بدون اینکه سختی گرسنگی را تحمل کند وزن خود را کاهش می‌دهد.

کاهش وزن با برنامه اسفناج برای لاغری

همان‌طور که گفتیم برای کاهش وزن باید کالری کمتری مصرف کنید. یکی از سبزیجات برای لاغری  اسفناج است که هر فنجان آن فقط 7 کالری دارد. فیبر موجود در اسفناج برای مدت طولانی شما را سیر نگه می‌دارد و کالری جذب بدن نمی‌شود. پس برای شروع یک فنجان اسفناج به رژیم روزانه خود اضافه کنید تا پس از یک هفته از کاهش وزن خود شگفت‌زده شوید.

تأثیر اسفناج بر کاهش وزن نسبت به داروهای شیمیایی

تحقیقاتی که بر روی عصاره اسفناج در افراد بالای 40 سال انجام شد نشان می‌دهد که افزودن 5 الی 7 گرم عصاره اسفناج به یک وعده غذایی می‌تواند برای چندین ساعت اشتهای افراد را کاهش دهد. در تحقیق دیگری که بر روی زنان دارای اضافه‌وزن صورت گرفت مشخص شد استفاده 5 گرم عصاره اسفناج در طول روز برای سه ماه متوالی می‌تواند 43% تأثیر بیشتر نسبت به داروهای شیمیایی برای کاهش وزن داشته باشد.

سایر فواید اسفناج برای سلامتی

این گیاه ارزشمند دارای خواص زیادی است که ما به تعدادی از آن‌ها در این مقاله اشاره می‌کنیم:

1. سرشار از مواد مغذی است

اسفناج یکی از سالم‌ترین سبزیجات است. این گیاه سرشار از برخی مواد مغذی ضروری است. یک فنجان اسفناج مقدار زیادی پروتئین، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و ویتامین A لازم را برای بدن شما فراهم می‌کند. شما باید اسفناج را به رژیم روزانه خود اضافه کنید. یکی از بهترین راه‌های اضافه کردن اسفناج به سبد غذایی روزانه افزودن این گیاه ارزشمند به سالاد است که می‌توانید از این طریق رژیم غذایی خود را شروع کنید.

2. اسفناج برای لاغری و کنترل فشارخون

یکی از روش‌های کنترل فشارخون استفاده از اسفناج به‌صورت روزانه و مداوم است. پتاسیم زیادی که در اسفناج وجود دارد به‌راحتی فشارخون شما را کنترل می‌کند. سدیم که عامل اصلی افزایش فشارخون است نیز با استفاده از اسفناج کاهش پیدا می‌کند.

3. هضم غذا را تقویت می‌کند

فیبر موجود در اسفناج باعث می‌شود دستگاه گوارش مثل روز اول سالم باشد. همچنین برای حفظ سلامت روده، افراد می‌توانند روزانه یک فنجان آب اسفناج را استفاده کنند.

4. اسفناج برای لاغری و سلامت استخوان‌ها

تحقیقات نشان می‌دهد ویتامین K و کلسیم موجود در اسفناج سلامت استخوان‌ها را تضمین می‌کند. با مصرف روزانه یک فنجان آب اسفناج شما می‌توانید از شکستگی استخوان‌های خود جلوگیری کنید.

اسفناج موثر در کاهش وزن

12 دستور غذای سالم و خوشمزه  با اسفناج

طبق مطالعات انجام‌شده توسط سازمان‌های معتبر، مشخص شد اسفناج سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها است که هرکدام برای سلامت بدن لازم هستند. در ادامه به طرز تهیه غذاهای رژیمی با اسفناج می‌پردازیم که علاوه بر کاهش وزن به سلامت بدن شما نیز کمک می‌کنند.

خورشت اسفناج با لوبیای چشم‌بلبلی

اگر تابه‌حال این خورشت رو امتحان نکردید حتماً به شما توصیه می‌کنیم این خورشت خوشمزه را در کنار خانواده بپزید تا از عطروطعم این خورشت لذت ببردید. این خورشت به تقویت قوای ایمنی بدن کمک کرده و برای افرادی که رژیم غذایی دارند بسیار مفید است.

اسپاگتی اسفناج برای لاغری

اسپاگتی یکی از غذاهای پرطرفدار در سرتاسر دنیاست که بسیار خوشمزه است ولی اسپاگتی یک غذای رژیمی نیست که افراد بتوانند آن را در برنامه غذایی خود جا دهند. خبر خوشحال‌کننده این است که اسپاگتی اسفناج برای افرادی که رژیم غذایی دارند بسیار مناسب است و می توانند آن را در برنامه غذایی خود جا دهند.

خورشت نخود با اسفناج برای لاغری

این خورشت باب میل افراد جنوب کشور به‌خصوص استان‌های هرمزگان و خوزستان است که به نخود پخته‌شده بسیار علاقه دارند. این غذا علاوه بر اینکه یک غذای رژیمی است برای سلامت ایمنی بدن بسیار مفید می‌باشد. این خورشت علاوه بر اینکه به برای رژیم غذایی مناسب است برای تقویت مو نیز مؤثر است.

اسفناج و ماست برای لاغری

یکی از دغدغه‌های افرادی در حال کاهش وزن، میان وعده سالم و رژیمی است این میان وعده علاوه بر اینکه ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند باعث می‌شود شما کمتر احساس گرسنگی داشته باشید.

سالاد اسفناج برای لاغری

اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که به دنبال یک سالاد رژیمی می‌گردید باید گفت این سالاد برای افرادی که رژیم متعادل دارند مناسب است. مصرف این سالاد قبل از خوردن غذا به شما کمک می‌کند کمتر غذا میل کنید. مصرف این سالاد در طول هفته در کاهش وزن شما بسیار تأثیر دارد.

سوپ اسفناج با کدو

این سوپ یک پیش‌غذای عالی و سالم است که به شما کمک می‌کند ایمنی بدن خود را افزایش دهید. مصرف این سوپ خوشمزه برای افرادی که می‌خواهند کاهش وزن سریع داشته باشند توصیه می‌شود.

چیپس اسفناج برای لاغری

وقتی حرف از چیپس به میان می‌آید ناخودآگاه ذهن ما به سمت چیپس سیب‌زمینی غیر رژیمی و ناسالم سوق پیدا می‌کند. برخلاف چیپس سیب‌زمینی، چیپس اسفناج برای افرادی که رژیم غذایی دارند بسیار مناسب و کاملاً سالم است. این نوع چیپس برخلاف چیپس سیب‌زمینی سرشار از مواد معدنی و ویتامین است که به تقویت قوای ایمنی بدن شما کمک می‌کند.

اسفناج برای لاغری و تقویت بدن

همبرگر اسفناج برای لاغری

این نوع همبرگر مخصوص افرادی است که به سلامت خود بسیار اهمیت می‌دهند و همچنین برای افرادی که رژیم غذایی دارند مناسب است. برخلاف همبرگرهای که با گوشت گوساله درست می‌شود این نوع همبرگر کاملاً گیاهی و خوشمزه می‌باشد.

کوفته بوقلمون با اسفناج برای لاغری

کوفته از غذاهای اصیل ایرانی به‌حساب می‌آید و از زمان قدیم کوفته در ایران با گوشت قرمز طبخ می‌شده ولی این نوع کوفته جایی در رژیم غذایی ندارد و همچنین برای افرادی که بیماری قلبی دارند مضر می‌باشد کوفته بوقلمون با اسفناج سرشار از ویتامین و مواد معدنی می‌باشد و برای رژیم غذایی و افرادی که بیماری قلبی دارند کاملاً مناسب می‌باشد.

سوپ اسفناج با لوبیای سفید

این نوع سوپ را به‌عنوان میان وعده و پیش‌غذا می‌توانید میل کرد. سوپ اسفناج با لوبیا بسیار برای سلامت قلب مفید است و برای افرادی که به فکر کاهش وزن هستند کمک می‌کند تا راحت‌تر وزن خود را کاهش دهند.

تخم‌مرغ اسفناج با موزارلا

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در برنامه غذایی خود به دنبال غذاهای خوشمزه و آسان باشید که درست کردن آن زیاد وقت شمار را نگیرد و از طرفی خوشمزه نیز باشد و به سلامت شما کمک کند. این غذا در عرض چند دقیقه درسته شده و برای بدن شما مفید است.

اسفناج با گراتین فلفل قرمز

اگر به دنبال یک غذای مقوی می‌گردید تا در برنامه رژیم غذای خود آن را قرار دهید باید گفت این غذا برای شما که در رژیم غذایی به سر می‌برید بسیار مفید است.  بودن فلفل در این غذای خوشمزه  باعث می‌شود قوای جسمی شما نیز تقویت پیدا کند.

سخن پایانی…

تحقیقات نشان داده است اسفناج برای لاغری بسیار مؤثر است. اسفناج با دارا بودن فیبر زیاد باعث کم شدن اشتهای افراد می‌شود و این خود یک عامل اصلی برای کاهش وزن می‌باشد و برای سلامت بدن بسیار مفید است. این ماده غذایی ارزشمند سرشار از ویتامین A، C، فولات و منیزیم است که علاوه بر کاهش وزن به سلامت قلب و بدن شما کمک می‌کند. توجه داشته باشید که بهترین نوع رژیم را از مشاورین یا متخصصین تغذیه دریافت کنید زیرا این افراد بر اساس وزن شما و سایر شرایط پزشکی برای شما برنامه غذایی تدارک می‌بینند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا