پوست

خواص شگفت انگیز آووکادو و تأثیر آن بر پوست

آووکادو خواص زیادی دارد خیلی از افراد از روغن این محصول برای پختن غذاهای خوش طعم و سالم استفاده می‌کنند. این منبع عالی آنتی اکسیدان‌ها، اسیدهای چرب ضروری، مواد معدنی و ویتامین‌ها است. اما آیا تاکنون در نظر گرفته‌اید که از این میوه خوشمزه برای تسکین و بهبود پوست خود استفاده کنید؟ در این مقاله قصد داریم به خواص آووکادو برای پوست بپردازیم لطفاً تا پایان با ما همراه باشید.

آووکادو برای پوست

آنتی اکسیدان‌ها و ضد التهاب‌های موجود در آووکادو به پوست شما کمک می‌کنند تا صاف، قوی  بماند. از این محصول برای موارد زیر استفاده کنید:

  • درمان خارش پوست
  • شفاف کردن پوست
  • پوست خشک را دوباره پر کنید
  • آبرسانی پوست
  • پوست را از اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند
  • محافظت در برابر آسیب های پوستی

ممکن است برخی از افراد از این روغن به عنوان یک روغن اساسی یاد کنند، اما این کاملاً دقیق نیست. روغن آووکادو ضخیم و به رنگ سبزاست، در واقع روغن این محصول حامل محسوب می‌شود.

روغنهای اساسی روغن‌های بسیار غلیظی هستند که از قسمتهای معطر گیاه مانند ریشه یا برگها تقطیر می‌شوند. روغن‌های حامل از دانه‌ها، آجیل‌ها یا سایر قسمت‌های چرب میوه فشرده می‌شوند و برای کمک به رقیق کردن روغنهای اساسی استفاده می‌شوند. روغن‌های اساسی تبخیر شده و دارای رایحه های قوی هستند، در حالی که روغن‌های حامل این کار را نمی‌کنند.

فواید اصلی این روغن نرم کردن و افزودن رطوبت است، بنابراین اگر پوست چربی دارید، به خوبی کار نمی‌کند.

ماسک آووکادو چه فوایدی برای پوست دارد؟

آنچه محققان می‌گویند

تحقیقات ثابت كرده است كه چگونه روغنهاي طبيعي مانند روغن آووكادو براي پوست شما مي‌توانند مفيد باشند. بتاکاروتن، پروتئین، لسیتین، اسیدهای چرب و ویتامین‌های A  D و E موجود در این روغن به مرطوب سازی و محافظت از پوست شما در برابر اشعه UV آسیب می‌رسانند و همچنین منبع قابل اعتماد متابولیسم کلاژن را افزایش می‌دهد. یک مطالعه 2015 نشان داد که یک کرم موضعی پوستی متشکل از روغنهای آووکادو، درخت چای و روغن جوجوبا دارای اثرات ضد میکروبی مثبت هستند.

روغن آووکادو همچنین ممکن است به بهبود زخم ها کمک کند. در سال 2013 محققان دریافتند که اسید لینولئیک، اسید اولئیک و سایر اسیدهای چرب اشباع شده در این روغن می‌توانند باعث بهبودی در زخم شوند.

برخی شواهد نشان می‌دهد که این روغن می‌تواند به درمان شرایط پوستی مانند پسوریازیس کمک کند. در سال 2001 محققان دریافتند که روغن آووکادو مخلوط شده در کرم ویتامین B-12 می‌تواند علائم پسوریازیس را برای مدت طولانی تر از درمان سنتی ویتامین D-3 کاهش دهد. محققان تصور می‌کنند که یک کرم ویتامین B-12 حاوی این روغن می‌تواند به عنوان یک درمان گرمسیری طولانی مدت برای پسوریازیس استفاده شود.

نتایج تحقیقات در مورد ماسک آووکادو

نحوه استفاده روغن آووکادو روی پوست شما

شما می توانید از روغن آووکادو در روال مراقبت از پوست خود به روش‌های مختلفی استفاده کنید. می‌توانید روغن را روی پوست خود ماساژ داده، آن را مانند ماسک بر روی صورت خود مالش دهید، یا آن را به عنوان لوسیون استفاده کنید. این می‌تواند هر روز یا چند بار در ماه و بدون عوارض جانبی استفاده شود. از این روغن به روش‌های زیر استفاده کنید:

  • به عنوان یک لوسیون برای پوست خشک: مقدار مناسبی از روغن آووکادو را بعد از استحمام روی پوست خود ماساژ دهید. می‌توانید به تنهایی از این روغن استفاده کنید یا چند قطره را به یکی از لوسیون های روزمره بدن خود اضافه کنید.
  • به عنوان یک مرطوب کننده صورت: 2/3 یک بطری با روغن آووکادو پر کنید. روغن مغذی دیگری را انتخاب کنید و از آن برای پر کردن آخرین سوم بطری استفاده کنید. سه تا چهار قطره از روغن ضروری مورد علاقه خود را مانند اسطوخودوس یا گلاب اضافه کنید.

مقداری روغن خانگی خود را در کف دست خود بریزید، انگشتان خود را درون روغن بکشید و آن را روی صورت خود بمالید. همچنین می‌توانید از روغن به عنوان مرطوب کننده دستی استفاده کنید. اگر بطری را از نور خورشید دور نگه دارید، روغن تا یک سال دوام می‌آورد.

  • به عنوان صورت خانگی: یک آووکادو رسیده را به داخل یک شیشه بریزید و مقدار کمی روغن آووکادو به آن اضافه کنید. از چنگال یا قاشق استفاده کنید تا آن را درون خمیر یکدست کنید. خمیر را روی صورت خود بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه تنظیم شود. بسته به نوع پوست خود می‌توانید ماسک آووکادو را با آب گرم یا پاک کننده صورت بشویید.
  • به عنوان یک کرم پوست ضد پیری طبیعی: 1/4 فنجان این روغن را با 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل، 2 قاشق غذاخوری موم زنبور عسل، 1/2 قاشق چایخوری روغن ویتامین E و 1 قاشق غذاخوری کره Shea را در یک شیشه مخلوط کنید. شیشه را بدون درب آن در قابلمه پر از آب قرار دهید. مواد را هم بزنید تا در شیشه داغ شوند. پس از داغ شدن، خامه را درون یک ظرف کوچکتر ریخته و بگذارید تا بماند تا مخلوط سخت شود. درب آن را روی ظرف قرار داده و خامه را در جای خنک نگهداری کنید.
طریقه استفاده از ماسک آووکادو برای پوست

خطرات و هشدارها

مطالعات در مورد عوارض این روغن کمیاب است. مانند هر محصول، این ایده خوبی است که ابتدا یک آزمایش پچ را روی پوست خود انجام دهید تا هرگونه حساسیتی را رد کنید. برای انجام این کار، مقدار کمی روغن را درون قسمت داخلی ساعد خود بمالید. اگر ظرف 24 ساعت هیچ گونه تحریک و التهاب را تجربه نکردید، روغن باید برای استفاده بی‌خطر باشد. اگر به آووکادو حساسیت دارید، قبل از استفاده از روغن آووکادو با پزشک خود مشورت کنید.

سخن پایانی…

پس از استفاده این روغن بر روی پوست، ممکن است فواید روغن آووکادو را فوراً روی پوست خود حس کنید. برای دیدن نتایج طولانی مدت، باید به مرور زمان از این روغن استفاده کنید. روغن آووکادو برای پوست شما مزایای بسیاری دارد، مانند مرطوب کردن دست‌های خشک و یا عمل کردن به عنوان ضد آفتاب طبیعی. می‌توانید این روغن را مستقیماً روی پوست خود بمالید یا آن را با محصولات زیبایی مورد علاقه خود مخلوط کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا