مو

فواید چشم گیر ماست برای مو + دستور العمل برای انواع مو

ما معمولا ماست را به عنوان یک چاشنی خوشمزه در کنار غذا می شناسیم که بسیار هم مقوی و سالم است و سرشار از مواد پروتئینی و پروبیوتیک می باشد. اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید از ماست برای مو به عنوان یک روش خانگی و سنتی عالی برای رشد و ترمیم موها استفاده می کنند. زیرا پروتئین موجود در ماست مهم ترین ماده غذایی مورد نیاز مو برای رشد و ترمیم می باشد. 

در این مقاله می خواهیم به شما نحوه ساخت ماسک ماست برای مو را آموزش دهیم تا موهایی سالم و خوش حالت داشته باشید. با ما همراه باشید. 

خواص ماست برای مو

از ماسک ماست برای مو به عنوان یک نرم کننده طبیعی و عالی استفاده می شود. طرفداران ماسک های مو بر پایه ماست بیان می کنند که پروتئین موجود در ماست باعث تقویت موهای سالم می شود. آنها همچنین معتقدند که اسید لاکتیک موجود در ماست می تواند اثرات زیر را داشته باشد:

  • پوست سر را تمیز می کند.
  • سلول های مرده پوست را از بین می برد.
  • به رشد فولیکول مو کمک می کند.

افراد از ماسک ماست برای موهای خشک و سایر موها برای رفع آسیب های زیر استفاده می کنند:

  • آسیب های محیطی مانند آفتاب، آلودگی هوا و تغییر فصل.
  • ابزارهای آرایش، مانند برس مو، اتوی صاف کننده و سشوار.
  • محصولات مو، مانند آنهایی که برای حالت دادن، رنگ آمیزی، صاف کردن و فر کردن استفاده می شوند.

روش استفاده از ماست برای مو 

طرفداران استفاده از ماست بر روی مو و پوست سر شما پیشنهاد می کنند از ماست برای مو به روش زیر استفاده کنید:

  1. باید موهایتان کاملاً خشک باشد. 
  2. ماست را به ریشه موهای خود بمالید و آن را در طول موهای خود بکشید تا همه موها کاملا به ماست آغشته شود. 
  3. بگذارید 20 تا 30 دقیقه روی آن بماند. می توانید در این مدت موهای خود را با کلاه دوش بپوشانید تا مواد چکه نکند. 
  4. در پایان ماسک را با آب گرم بشویید. برخی پیشنهاد می کنند بعد از شستشوی ماسک، با یک شامپوی ملایم موهایتان را بشویید. 

دستورالعمل های ماسک ماست برای مو

برخی از ماسک های مو در شرایط خاص تاثیر بیشتری دارند. به همین دلیل در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد که برای هر نوع آسیب مویی چگونه از ماست برای مو استفاده کنید:

آسیب دیده

برای موی آسیب دیده می‌توانید از ماست به همراه توت فرنگی، مقدار کمی روغن نارگیل و تخم مرغ استفاده کنید. در این ماسک توت فرنگی باعث درخشش، روغن نارگسل باعث تحریک رشد مو و تخم مرغ باعث تامین مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز مو خواهد شد. در نتیجه به خوبی موها را ترمیم خواهد کرد. 

درمان شوره سر

برای درمان شوره سر می توانید از ماست برای مو به همراه عسل و لیمو استفاده کنید. آب لیمو شوره را از بین می برد و عسل پوست سر را آبرسانی می کند. 

موی خشک

برای درمان موی خشک کافی است از ماست به همراه کمی عسل استفاده نمایید تا موهایتان لطیف و درخشان شود. 

موهای کدر

برای درخشان کردن و لطافت بیشتر در موهای کدر از عسل و روغن نارگیل به همراه ماست استفاده کنید. 

موهای فردار

برای موهای فردار می توانید از ماست، موز و عسل استفاده کنید. موز حجم موهای شما را بسیار جذاب نشان می دهد و عسل نیز آن ها را آبرسانی می کند. 

موی چرب

برای رفع چربی مو با ماست می توانید از لیمو و جوش شیرین به همراه ماست استفاده کنید. لیمو چربی اضافی مو را از بین می برد و جوش شیرین باعث ایجاد تعادل در سطح PH  کف سر میشود. 

موهای کم پشت 

برای موهای کم پشت به همراه ماست کمی ژل آلوئه ورا استفاده کنید. در این نوع موها ماست باعث پاکسازی فولیکول های مو می شود و آلوئه ورا فولیکولها را به خوبی تغذیه می کند. در نتیجه رشد موها افزایش می یابد. 

موهای ضعیف

برای تقویت موها بخصوص موهای ضعیف به همراه ماست از روغن زیتون و تخم مرغ استفاده کنید. روغن زیتون تهویه سلول های مویی را بهتر می کند و تخم مرغ نیز ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیز مو را تامین خواهد کرد. ماست هم پروتئین را به مو می رساند و این ماسک یک تغذیه کننده عالی برای مو محسوب می شود. 

برای گرفتن نتیجه عالی از همه انواع ماسک های گفته شده بهتر است هفته ای دو الی سه مرتبه از آن ها استفاده کنید. 

خواص ماست برای مو

استفاده از تست پچ

تست پچ برای تشخیص حساسیت نسبت به مواد جدید انجام می شود. برای انجام این کار ، مقدار کمی از مواد را بر روی بازو یا پشت گوش مالیده و 30 دقیقه صبر کنید.

اگر پوست شما هیچ نشانه ای از واکنش آلرژیک (خارش ، قرمزی ، سوزش) نشان نداد، به احتمال زیاد استفاده از آن روی موها و پوست سر کاملاً مناسب است.

سخن پایانی…

اگرچه تحقیقات بالینی از مزایای استفاده از ماست به عنوان یک محصول مراقبت از مو پشتیبانی نمی کند، اما بسیاری از مردم معتقدند که از نظر تجربی فواید این ماده بی‌نظیر برای موها ثابت شده است. 

ماست غنی از پروتئین ، مواد مغذی مهم و پروبیوتیک ها ست، غالباً به عنوان ماده ای در ماسک های مو استفاده می شود که تأثیر فوق العاده ای روی زیبایی و ترمیم موها دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا