مو

5 خواص شگفت انگیز آب پیاز برای مو + دستورالعمل

حتماً می‌دانید که پیاز به‌عنوان یک جزء اصلی بسیاری از غذاها در سرتاسر دنیا استفاده می‌شود و نقش مهمی در طعم و عطر غذاهای ایرانی ایفا می‌کند. اما جالب است بدانید از آب پیاز برای مو می‌توان به‌عنوان یک درمان خانگی بسیار مؤثر برای ریزش در زنان و مردان استفاده کرد که علاوه بر تأثیر شگفت‌انگیزی که دارد ارزان بوده و برای همه افراد به‌راحتی قابل‌دسترس است.

در این مقاله می‌خواهیم به شما بگوییم آب پیاز برای مو چه فوایدی دارد و روش استفاده از آب پیاز برای مو چگونه است؟ با ما تا پایان مطلب همراه باشید.

دغدغه جهانی ریزش مو

ریزش مو یکی از عوارضی است که بیشتر به دلیل استرس، عدم مراقبت صحیح و رژیم نامناسب ایجاد می‌شود. به همین دلیل به یکی از دغدغه‌های جهانی تبدیل‌شده است که تأثیر زیادی در زیبایی افراد دارد. طبق آمار پزشکی آکادمی پوست آمریکا، حدود 80 میلیون زن و مرد در ایالات‌متحده دچار ریزش مو هستند که این امر در کل جهان نیز مشهود است. ریزش موی آندروژنیک که همان ریزش موی ارثی است شایع‌ترین نوع این عارضه است. بااین‌حال می‌توان با روش‌های مختلفی حتی ریزش موی ارثی را نیز کنترل نموده و رویش مجدد موهای ریخته شده را تحریک کرد.

یکی از درمان های موثر برای ریزش مو روش استفاده از آب پیاز برای مو می‌باشد که در ادامه توضیحات کامل را در مورد آن خواهیم داد.

خواص آب پیاز برای مو

نحوه عملکرد آب پیاز برای مو و رشد بیشتر آن

مواد مغذی و معدنی موجود در پیاز فولیکول و ریشه مو را تقویت می‌کند. درنتیجه باعث افزایش حجم، درخشش و مقاومت ساقه‌های مو خواهد شد. همچنین موخوره و شکستگی‌های ساقه مو را به حداقل می‌رساند.

 دلیل اینکه آب پیاز برای مو و بهبود سلامت آن مفید است وجود موارد زیر در ترکیبات پیاز می‌باشد:

گوگرد

پیاز حاوی گوگرد خوراکی است. گوگرد یکی از رایج‌ترین مواد معدنی مورد نیاز در بدن است. نقش گوگرد در بدن کمک به تولید کافی آنزیم‌ها و پروتئین‌های مورد نیاز می‌باشد. گوگرد در کراتین نیز وجود دارد که مهم‌ترین جزء تشکیل‌دهنده مو است. بنابراین گوگرد موجود در آب پیاز می‌تواند تغذیه مورد نیاز برای رشد مو را تأمین کند. همچنین رویش موها را افزایش می‌دهد.

خواص ضد میکروبی

پیاز دارای خواص ضد باکتری است و برای همین به مبارزه با عفونت‌های پوست سر کمک کند. در برخی موارد، عفونت پوست سر می‌تواند باعث ریزش مو شود. بنابراین مصرف آب پیاز برای مو میکروب‌های احتمالی را از بین برده و از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

آنتی‌اکسیدان‌ها

پیاز حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی مانند فلاونوئیدها است. آنتی‌اکسیدان‌ها از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. رادیکال‌های آزاد باعث سرعت روند پیری پوست و مو می‌شوند. به‌عنوان‌مثال، رادیکال‌های آزاد ممکن است فولیکول‌های مو را از بین ببرند و منجر به نازک شدن و ریزش مو یا طاسی شوند.

 پس هر چیزی که بتواند رادیکال‌های آزاد را از بین ببرد یا کاهش دهد  می‌تواند از آسیب رسیدن به فولیکول‌های مو نیز جلوگیری کرده و سلامت موها را حفظ کند.

خواص و فواید بی نظیر آب پیاز برای مو

 مزایای استفاده از آب پیاز برای مو

آب پیاز از جهات مختلفی برای داشتن موهایی سالم و زیبا مفید است که ازجمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. رفع سفیدی موها

البته هنوز هیچ مدرک بررسی‌شده‌ای درباره این موضوع وجود ندارد. بااین‌حال، بسیاری از داروهای خانگی که با استفاده از پیاز درست می‌شوند میزان سفیدی موها را کاهش داده‌اند. درواقع طبق تحقیقات انجام شده، پیاز حاوی یک ترکیب آنتی‌اکسیدانی به نام کاتالاز است که به کاهش پراکسید هیدروژن در ریشه مو کمک می‌کند و از سفیدی موها جلوگیری می‌کند.

 اگر می‌خواهید این درمان خانگی را امتحان کنید، در اینجا دستورالعملی به شما پیشنهاد می‌دهیم که می‌توانید سه تا چهار بار در هفته از آن استفاده کنید:

  • 3 قاشق چای‌خوری آب پیاز را با 2 قاشق چای‌خوری آب‌لیمو ترکیب کنید.
  • مخلوط به دست آمده را به‌صورت یکنواخت روی مو و پوست سر بمالید.
  • بگذارید این ماسک طبیعی 30 دقیقه روی موها بماند. نگران نباشید به خاطر آب‌لیمو موهایتان بوی پیاز نمی‌گیرد. البته می‌توانید از کمی گلاب نیز استفاده کنید.
  • سپس موها را با یک شامپوی ملایم و آب ولرم بشویید.

روش دیگر این است که، یک پد پنبه را در آب پیاز ساده خیس کرده و آب آن را به پوست سر خود بمالید، و هم‌زمان ماساژ دهید. بعد از 15 دقیقه موهایتان را با شامپوی ملایم بشویید.

2. آب پیاز برای مو و تاثیر آن در رطوبت رسانی

پیاز حاوی ترکیبات زیادی است که می‌تواند به تقویت موهای خشک و آسیب‌دیده کمک کند. به‌عنوان‌مثال می‌توان به فلاونوئیدهایی مانند کامپرفول و کوئرستین اشاره کرد . این‌ها دارای خواص ضد التهابی، آنتی‌اکسیدانی و گشادکننده عروق (گشادشدن رگ‌های خونی) هستند که به افزایش جریان خون در پوست سر کمک می‌کنند و رشد موها را افزایش می‌دهند. به همین دلیل در برخی از محصولات مراقبت مو نیز از عصاره پیاز استفاده می‌شود.

3. التیام بخش پوست سر خشک و خارش‌دار

خواص ضدالتهابی پیاز می‌تواند به تسکین خارش پوست سر کمک کند. همچنین می‌توانید عصاره پیاز را با سایر مواد طبیعی ترکیب کنید تا پوست سر شما آرام‌تر شود.

برای این کار می‌توانید به یکی از روش‌های زیر عمل کنید:

  •  2 قاشق غذاخوری آب پیاز و 1/2 قاشق غذاخوری عسل خام را با هم ترکیب کرده و روی کف سر ماساژ دهید
  • 1 قاشق چای‌خوری. روغن زیتون و 3 قاشق چای‌خوری. آب پیاز را با هم ترکیب کرده و روی کف سر ماساژ دهید
  • 3 قاشق غذاخوری آب پیاز، 5 قاشق چای‌خوری. روغن نارگیل، و 1 قاشق چای‌خوری. آب‌لیمو را با هم ترکیب کرده و روی کف سر ماساژ دهید

نکته مهم: هر کدام از ترکیبات بالا را که انتخاب کرده و روی پوست سر زدید، بعد از حدود 20 تا 30 دقیقه آن را با یک شامپوی ملایم بشویید.

 4. درمان آلوپسی با آب پیاز برای مو

آلوپسی آره آتا نوعی بیماری مو است که باعث ریزش مو در قسمت‌های مختلف سر می‌شود و نظر زیبایی تأثیر منفی زیادی ایجاد می‌کند. نتایج یک مطالعه در سال 2014 روی 38 نفر که اثربخشی آب پیاز برای درمان آلوپسی را بررسی می‌کردند انجام شد. یک گروه به‌عنوان نمونه از آب معمولی برای شست و شوی موها استفاده کردند و گروهی از آب پیاز استفاده نمودند.

پس از 6 هفته، 9/86 درصد از کسانی که آب پیاز استفاده کرده بودند، رشد بیشتری در مو مشاهده کرده‌اند. بنابراین محققان نتیجه گرفتند که آب پیاز می‌تواند یک درمان خوب برای آلوپسی باشد.

5. درمان‌ شوره سر با آب پیاز برای مو

آب پیاز دارای خواص ضد میکروبی و ضد قارچی است. به همین دلیل برخی از متخصصان بهداشت طبیعی از آن به‌عنوان یک درمان عفونت  و رفع شوره سر استفاده می‌کنند. بسیاری از افراد به دلیل وجود قارچی به نام Malassezia furfur شوره سر را تجربه می‌کنند، بنابراین به‌طورقطع خواص ضد قارچی پیاز می‌تواند به‌عنوان یک ماده ضد شوره مفید باشد. برای این درمان باید به روش زیر عمل کنید:

  • 2 قاشق غذاخوری دانه شنبلیله را آسیاب کرده و چند ساعت خیس کنید.
  • آب پیاز را به پودر شنبلیه اضافه نمایید.
  • مواد را 30 دقیقه قبل از حمام به کف سر و موها بزنید.
  • می‌توانید این کار را 3 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا نیز انجام دهید.
طرز تهیه آب پیاز برای مو

نحوه تهیه آب پیاز برای مو

اگر می‌خواهید از آب پیاز برای بهبود سلامت مو یا رشد مجدد موها استفاده کنید  می‌توانید به‌راحتی به روش‌های زیر آب پیاز را تهیه کنید:

  1. حدود چهار پیاز را پوست بگیرید و آن‌ها را به قطعات کوچک خرد کنید.
  2. آب آن‌ها را با فشار دادن یا استفاده از آبمیوه گیری از پیاز خارج کنید.
  3. گزینه دیگر قرار دادن قطعات پیاز در مخلوط‌کن و پوره کردن آن است. سپس مواد را در روی یک پارچه قرار داده و با فشار ان ها آب پیاز را خارج کنید.
  4. اضافه کردن چند قطره روغن اساسی می‌تواند به کاهش بوی قوی آب پیاز کمک کند. روغن‌های ضروری کمک‌کننده شامل نعناع فلفلی، اسطوخودوس و رزماری هستند که علاوه بر داشتن خواص منحصربه‌فرد بوی پیاز را نیز کاهش می‌دهند.
طرز استفاده از آب پیاز برای مو

انواع دیگر ماسک آب پیاز برای مو

برای اینکه بتوانید نتیجه بهتری از استفاده از آب پیاز برای مو بگیرید در ادامه طرز تهیه چند ماسک دیگر آب پیاز برای مو را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد که در کنار راحت و مقرون‌به‌صرفه بودن نتایج بسیار شگفت‌انگیزی ایجاد خواهد کرد.

1. ماسک آب پیاز برای مو به همراه سیب

آب سیب نه تنها به جلوگیری از شوره سر کمک می‌کند بلکه باعث درخشان‌تر شدن موها نیز می‌شود. درنتیجه کار آب پیاز را تکمیل خواهد کرد.

مواد مورد نیاز:

  • یک سیب قرمز
  • دو پیاز قرمز

طرز تهیه این ماسک آب پیاز برای مو:

  • پیاز را به‌صورت تکه‌های کوچک برش داده و درون یک آبمیوه گیری یا میکسر بریزید.
  • پیاز را پوره کرده و با فشار دادنش آب پیاز را بگیرید.
  • به همین روش آب سیب را نیز استخراج کنید.
  • سپس این دو ماده را در یک کاسه با هم ترکیب نمایید.
  • این مخلوط را روی پوست سر و ساقه موها ماساژ دهید.
  • مطمئن شوید به تمامی قسمت‌ها ماسک زدید.
  • بگذارید مواد یک ساعت روی سرتان بماند.
  • سپس با یک شامپوی مناسب و نرم‌کننده آن‌ها را به‌خوبی بشویید.

نکته: برای این کار می‌توانید از گوشت‌کوب برقی یا رنده نیز استفاده کنید.

2. ماسک آب پیاز برای مو به همراه روغن زیتون

افزودن روغن زیتون به آب پیاز برای مو علاوه بر مواردی که در مورد آب پیاز گفته شد، باعث هوا رسانی و آب‌رسانی به ریشه‌های مو می‌شود. همچنین باعث براق و شاداب شدن موهای شما خواهد شد.

مواد مورد نیاز:

  • چهار پیاز قرمز بزرگ
  • چهار قاشق غذاخوری روغن‌زیتون
  • با توجه به حجم و طول موهایتان می‌توانید مقدار مواد را کم یا زیاد کنید اما تناسبش باید حفظ شود.

طرز تهیه این ماسک آب پیاز برای مو:

  • پیازها را پوست بگیرید و تکه‌تکه کنید.
  • آن‌ها در میکسر یا مخلوط‌کن پوره کرده و آبش را خارج کنید.
  • سپس درون یک ظرف ریخته و روغن‌زیتون را نیز به آن اضافه نمایید.
  • مواد را کاملاً با هم ترکیب کنید.
  • با استفاده از انگشتان مخلوط را به پوست سر و موها زده و ماساژ دهید.
  • بگذارید نیم ساعت مواد روی سرتان بماند و بعد بشویید.

نکته مهم: اگر قبل از نیم ساعت احساس سوزش در کف سرتان کردید همان موقع موهایتان را بشویید.

3. ماسک آب پیاز برای مو و آب‌لیمو

آب ‌لیمو ترش  باعث تحریک افزایش کلاژن می‌شود که نوعی پروتئین مفید برای پوست و مو می‌باشد. به همین دلیل می‌تواند همراه با آب پیاز برای مو مؤثر باشد و بیشتر موهایتان را تقویت کند.

مواد مورد نیاز:

  • یک لیمو
  • دو پیاز قرمز

طرز تهیه این ماسک آب پیاز برای مو:

  • آب‌لیمو را گرفته و درون یک ظرف بریزید.
  • پیازها را پوست گرفته و ورقه کنید.
  • پیازها را میکس کرده و آب آن را استخراج کنید.
  • آب پیاز و لیمو را با چند قطره آب ترکیب کنید.
  • برای این ماسک آب پیاز برای مو باید ابتدا تست انجام دهید. یعنی مقدار کمی از آن را روی قسمت کوچکی از پوست امتحان کنید و اگر احساس خارش، التهاب یا سوزش بعد از 24 ساعت نداشتید می‌توانید از آن برای کف سر و مو استفاده کنید. در غیر این صورت باید ماسک رقیق‌تر شود.
  • اجازه دهید این ماسک حدود یک ساعت روی پوست سر و موهایتان بماند.
  • سپس با نرم‌کننده و شامپو آن را بشویید.
عوارض استفاده از آب پیاز برای مو

عوارض استفاده از آب پیاز برای مو

تماس آب پیاز با پوست می‌تواند علائمی را در افرادی که آلرژی دارند ایجاد کند. همچنین آب پیاز در افرادی که حساسیت ندارند می‌تواند برای پوست تحریک‌کننده باشد و باعث قرمزی و خارش شود. برای اطمینان از اینکه آب پیاز تحریک قابل‌توجهی ایجاد نمی‌کند، انجام تست پچ قبل از استفاده از مایع روی کل پوست سر ممکن است مفید باشد.

برای این کار فرد می‌تواند مقدار کمی آب پیاز را به آرنج داخلی یا پشت گوش بمالد و چند دقیقه صبر کند. در صورت ایجاد تحریک ، بهتر است آب آن را به پوست سر نزنید. همچنین پرهیز از زدن آب پیاز در چشم‌ها بسیار مهم است. آب پیاز در چشم می‌تواند منجر به سوزش و قرمزی شود. در صورت وارد شدن آب پیاز به چشم حتماً چشم‌ها را با آب خنک بشویید.

سوالات متداول در مورد استفاده از آب پیاز برای مو

در مورد استفاده از آب پیاز برای مو سوالات زیادی وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

آیا می‌توان هرروز از آب پیاز برای مو استفاده کرد؟

بله مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما باید طوری از آن استفاده کنید که هرروز روی پوست کف سرتان نخورد. زیرا آب تازه پیاز می‌تواند پوست شما را تحریک کند و باعث ایجاد لکه‌های قرمز کف سر یا خارش به‌مرورزمان شود. بهتر است برای جلوگیری از این عوارض از ترکیب آب پیاز برای مو با موارد گفته شده در قسمت‌های قبل استفاده کنید.

همچنین می‌توانید آب پیاز را با روغن کرچک برای مو، روغن نارگیل، آووکادو یا روغن درخت چای نیز ترکیب نمایید. اگر دچار ریزش موی شدید و شوره سر هستید استفاده از آب پیاز برای مو به‌صورت روزانه بخصوص اگر با یکی از این مواد ترکیب شود نتیجه فوق‌العاده‌ای بعد از یک الی دو ماه استفاده ایجاد خواهد کرد.

آیا می‌توان آب پیاز را برای یک‌شب تا صبح روی موها قرار داد؟

بله می‌توانید ماسک‌های آب پیاز برای مو را شب بگذارید و صبح آن‌ها را بشویید. این کار به پوست سر و موهایتان اجازه می‌دهد مواد گوگردی و مفید پیاز را بهتر و بیشتر جذب کند. اشکال این کار این است که احتمال دارد حتی با استفاده از کلاه‌های مخصوص صبح که از خواب بلند شدید بالشتتان لک شود یا بوی پیاز بگیرد.

چند روز استفاده از آب پیاز برای مو برای رویش مجدد موها مناسب است؟

استفاده از آب پیاز برای تقویت مو و روی مجدد موها یک روش درمانی سنتی است. بنابراین نباید انتظار معجزه داشته باشید و بخواهید یک‌شبه یا یک هفته‌ای موهایتان که در طول زمان ریخته مجدداً رشد کند. این روش درمانی نیاز به کمی صبر و حوصله دارد. اما مطمئناً استفاده منظم از آن جواب خواهد داد. نوع واکنش بدن و پوست سر شما نیز در نتیجه کار بی‌تأثیر نخواهد بود.

آیا آب پیاز برای درمان طاسی الگوی مردانه نیز مناسب است؟

طاسی الگوی مردانه عارضه‌ای ایست که بسیاری از مردان بخصوص در نزدیک سنین 50 سالگی با آن روبرو می‌شوند. در سنین جوانی نیز برای برخی افراد به دلیل استرس، ژنتیک و یا ابتلا به برخی از بیماری‌ها اتفاق می‌افتد. متأسفانه هیچ درمانی برای رفع این نوع طاسی تاکنون پیدا نشده و گاهی پزشکان برای جلوگیری از پیشروی آن ماینوکسیدیل تجویز می‌کنند. بنابراین نمی‌توان گفت آب پیاز می‌تواند برای طاسی الگوی مردانه مفید باشد.

سخن پایانی…

استفاده از آب پیاز برای مو بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفه است. تنها عیبی که این ماده برای مو دارد بوی تندش می‌باشد که می‌توانید آن را با روغن‌های ضروری کاهش دهید. زیرا بهترین نتیجه از آب پیاز را زمانی می‌گیرید که 4 الی 5 بار از آن در هفته استفاده کنید. اگر شما نیز این روش را امتحان کردید نتیجه را با ما به اشتراک بگذارید.

‫64 دیدگاه ها

  1. سلام منظور از ساق مو و پوست سر نمی‌فهمم
    مگه میشه به ساق مو برسه اما پوست رو نگیره
    مگه یه تاره که با دقت فقط ساقش رو خیس کنیم

    ممنون از زحماتتون

      1. سلام وقتتون بخیر.اگر اب دوتا پیاز با عصاره سیر باهم مخلوط کنم داخل شامپو بریزم مشکلی نداره از نظر ماندگاری ؟

        1. سلام دوست عزیز. ممکنه ترکیبات شامپو رو خراب کنه. بهتره عصاره را جداگانه در یخچال نگهداری کنید و هربار به اندازه نیاز استفاده کنید یا با مقدار شامپویی که برای همان زمان می خواهید استفاده کنید، مخلوط نمایید.

  2. سلام خسته نباشید برای استفاده از آب پیاز باید قبلش مو تمیز باشه؟اگر اینطوره میتونم قبل از حمام یک آبکشی ساده کنم بعد از آب پیاز استفاده کنم؟

  3. سلاااااام.
    من موهام مختلط و دارم از آب پیاز برای افزایش رشد استفاده میکنم. اما احساس میکنم ساقه موهام یکم خشک و وز میشه.
    آب پیاز میتونه باعث این تغییر بوده باشه؟

    1. سلام مهتاب عزیز. اگر اخیرا تنها از این ماده برای موهای خود استفاده کرده اید بله میتواند نتیجه استفاده از آب پیاز باشد. بهتر است بعد از حمام با چند قطره روغن نارگیل ساقه های موهایتان را در حالی که موها هنوز مرطوب هستند، ماساژ دهید.

  4. سلام من ۱۵ سالمه و خیلی دیر موهام رشد میکنه اصلا بلند نمیشه خیلی توی گوگل سرچ کردم شنیدم اب پیاز خوبه با اب برنج من یه مدت اب پیاز میزدم خیلییییی عالی بود خیلی موهام زود بلند شد ولی بعدش من موهامو گلت کردم و دارم از اب پیاز استفاده میکنم الان اصلا تاپیر خاصی نداره میخوام از این به بعد اب برنج بزنم امیدوارم تاثیر کنه من تا ۴ سال هم شده صبر میکنم و هفته ای دوبار از اب برنج استفاده میکنم الان موهام تقریبا رو شونه هامه امیدوارم تا ۴ سال دیگه موهام تا کمرم بیاد

    1. سلام هدیه ی عزیز. ممنون از اینکه تجربه خودتون رو با دوستانتون در سفیر زیبایی به اشتراک گذاشتین. گاهی ممکنه رشد کم موها ناشی از یک کمبود تغذیه ای در بدن باشد که بهتر است توسط متخصص بررسی شود.

      1. سلام وقت بخیر
        من سه روزه که دارم آب پیاز استفاده میکنم و اینکه انگاری موهام بعضیاشون داره می‌ریزه بنطرتون مشکل چیه
        یا اینکه واسه رشد مجدده و ضرری نداره

        1. سلام ارسلان عزیز. میتونه برای رشد مجدد باشه اما اگر علاوه بر ریزش، خارش، التهاب و موارد این چنینی هم وجود دارد نشان دهنده حساسیت پوست سر شما به ترکیبات پیاز است و باید مصرف آن را قطع کنید. همچنین در صورت ادامه دار بودن ریزش و عدم قطع شدن آن بهتر است روش دیگری را امتحان کنید.

  5. سلام .یک روز در میان میخوام استفاده کنم اونم فقط یکبار نیم ساعت رو سرم باشه مشگلی نداره .چون شبها الوئه ورا به سرم میزنم.واینکه بعد از زدن اب پیاز حتما باید شامپو بزنم یا اب خالی کافیه
    ممنونم اگر جواب بدید

    1. سلام احسان عزیز. خیر مشکلی نیست البته ممکنه تاثیرش رو کمی دیرتر ببینید. در مورد شست و شوی بعد هم مشکلی نداره با آب خالی ولی احتمال اینکه بوی پیاز شما یا اطرافیانتان را آزار دهد وجود دارد و به همین دلیل بهتر است شامپو بزنید.

  6. سلام وقتتون بخیر
    من سالهاست با مشکل ریزش مو درگیرم
    اولایل بخاطر کیست تخمدان بود . بعدا فهمیدم پلی‌کیست هست
    دکترای زیادی رفتم ولی فقط قرص های ویتامین مینوشتن و حدیدا فهمیدم مشکلات هورمونی دارم و میزان هورمون مردانه در بدنم خیلی زیاده
    از طرفی ریزش موهامم شدیدتر
    لطفاً راهنماییم کنید ایا این ماسک برای من مفید هست
    ضمنا بوی پیاز اصلا از موهام نمیره و این ازار دهنده است برای خودم و نزدیکانم

    1. سلام فریماه عزیز. تنها کسی که میتواند در درمان مشکلات هورمونی شما به بهترین نحو به شما کمک کند یک متخصص زنان خبره و کاربلد است که در این زمینه به اندازه کافی تجربه داشته باشد. اگرچه افرادی که مشکلات هورمونی دارند باید حتما بصورت داخلی و توسط متخصص این مشکل را حل کنند ولی درمان های خارجی مانند همین ماسکی که استفاده می کنید هم می توانند کمک بیشتری برای بهبود سریع تر به شما بدهند. در مورد بوی پیاز متاسفانه این مشکل وجود دارد ولی شما می توانید با اضافه کردن چند قطره روغن اساسی مانند نعناع فلفلی، اسطوخودوس و یا رزماری به ماسک خود میزان بوی آب پیاز را کاهش دهید.

  7. سلام خسته نباشید من الان موهام خیلی کم پشت هست و اینکه ریزش شدید هم داره و همیشه چرب هست و بیشتر جلویی موهام ریخته میشه راهنماییم کنید که چی کار کنم چون واقعا دیگه خسته شدم که اینقدر موهام می‌ریزه و چربه لطفاً راهنماییم میشه بکنید

    1. سلام فاطمه عزیز. اگر درمان خاصی انجام ندادید توصیه می کنیم ابتدا به یک متخصص زنان مراجعه کنید و آزمایشات هورمونی را انجام بدید. ممکنه این مشکل به دلیل عدم تعادل هورمونی باشه و در این صورت درمان های خارجی تاثیر چندانی نخواهد داشت. اگر مشکل هورمونی نداشتید میتونید هم از درمان های طبیعی نظیر همین مقاله ای که مطالعه کردید در مورد آب پیاز و بسیاری مقالات دیگر که در سایت سفیر زیبایی آورده شده و هم از درمان های پزشکی با مراجعه به یک متخصص پوست و مو استفاده نمایید.

      1. سلام من ۱۷ سالمه موهام همینطوری دست میکشم توشون کنده میشن یهو روزانه ۵۰ ۶۰ تا شاخه می‌ریزه مال چیه

        1. سلام سپهر عزیز. ریزش مو به صورت روزانه تا 100 شاخه طبیعی است ولی در صورتی که بیش از این مقدار باشد باید علت آن توسط پزشک متخصص بررسی و درمان شود. جهت تقویت موهایتان می توانید از روش های سنتی مانند روغن کرچکمعجزه شگفت انگیز روغن کرچک برای مو ، ابرو و مژه ! استفاده نمایید.

  8. سلام، ببخشید من کف سرم چربه ولی ساقه هاش به شدت خشک و خیلی گره میخوره ، ریزش مو گرفتم مخصوصا جلوی سرم میخواستم بدونم میشه آب پیاز رو خالی بزنم یا روغن زیتونی چیزی بزنم ؟ و اینکه قشنگ به ریشه ی موهام بزنم ؟
    سپاس 🙏🏻🌱

    1. سلام رعنای عزیز. زدن آب پیاز به ریشه موها در صورت کف سر چرب مشکلی نداره ولی از هیچ روغنی روی کف سر استفاده نکنید. برای بهبود ساقه های مو از روغن زیتون یا روغن نارگیل بعد از حمام به مقدار کم روی ساقه های مو بزنید و ماساژ دهید.

  9. سلام بنده دوروزي هست كه از آب پياز استفاده ميكنم ، كف سرم چرب ميشه يه روزه و هر روز غروب از اب پياز استفاده ميكنم؛: سوالم اينه كه ؛ تعدادي پياز رو رنده كردم و ابش رو داخل بطري هاي اب پاش ريختم ؛ و تقريبااندازه يك هفته اب پياز تهيه كردم؛ ميخواستم بدونم از خاصيت آب پياز كم نميشه اين مدلي استفاده كنم ؟؟

    1. سلام سعید عزیز. اگر بتونید بصورت تازه استفاده کنید بهتره اما در صورتی که زمان ندارید میتونید آب پیاز را به مدت 3 الی 4 روز در یخچال نگه داری کنید و بصورت روزانه مصرف نمایید.

      1. سلام خسته نباشید من میخوام شروع کنم اب پیاز رو برای موهام فقط اینکه روزی دو مرتبه به موهام بزنم و بعدش با شامپو بشورم به موهام اسیب نمیزنه شامپو؟

        1. سلام حمید عزیز. مصرف یک بار در روز کافی است. استفاده بیش از حد می‌تواند منجر به حساسیت و تحریک زیاد شود. همچنین اگر هر روز از این روش استفاده می‌کنید در تمام دفعات آب پیاز را به پوست سر نزنید. زدن آب پیاز به پوست سر دو الی سه بار در هفته کافی است و در روزهای دیگر تنها برای ساق مو استفاده کنید.

  10. سلام وقت بخیر
    من چندسالیه که موهام خیلی کم پشت شده .بیشتر از ده ساله. آیا با این ماسک مو و استفاده مداومش، موهام پرپشت میشه.آخه سرم خیلی خالی شده متاسفانه.

    1. سلام سمانه عزیز. با توجه به اینکه دلایل متعدد داخلی و محیطی می توانند منجر به آسیب موها، ریزش موها، نازک شدن و درنتیجه کم حجم شدن موها شوند اگرچه استفاده مداوم از این ماسک و به طور کلی ماسک های طبیعی می تواند تاثیر خوبی داشته باشد اما شما باید توسط یک متخصص پوست و مو نیز ارزیابی شوید تا اگر علت خاصی منجر به این مشکل شده است نیز بصورت تخصصی برطرف شود.

  11. سلام من یک هفته س هر روز اب پیاز استفاده میکنم به این صورت که پیاز رو رنده میکنم آبشو با دست میچلونم و از صافی رد‌میکنم که تفاله ای باقی نمونه و به ریشه ی موهام میزنم و یه پلاستیک میکشم رو سرم بعد از یک ساعت با شامپو بچه میشورم دو ماه دیگه میام نتیجه رو براتون مینویسم

  12. سلام نوید هستم
    من 17سالم و موهایم ریزیش هم دارد و بعضی شون سفید شده چی کنم .متشکرم

    1. سلام نوید عزیز. علت ریزش موها و سفیدی آن ها در سن پایین موارد مختلفی میتونه باشه و شما باید با مراجعه به یک متخصص پوست و موی باتجربه یک سری آزمایشات رو انجام بدین و به طور دقیق مورد معاینه قرار بگیرید تا ابتدا علت این امر مشخص شده و بعد درمان مناسبی را دریافت کنید. از روش‌های تقویت رشد و جلوگیری از ریزش که در مقالات مختلف سفیر زیبایی مانند آب پیاز برای مو توضیح داده شده است نیز می‌توانید به عنوان روش‌های کمک تقویتی استفاده کنید.

  13. سلام
    ببخشید موهای من چند وقته خشک و نازک شده و دچار شوره هم شدن که با دارو و شامپو به طور موقت خوب میشه؛ آب پیاز رو کامل به پوست سر ماساژ بدم و یا فقط به خود موها

    1. سلام فرزاد عزیز. واکنش پوست سر افراد به مواد طبیعی متفاوت هست. بخصوص اینکه شما موهای خشک و نازکی دارید ممکن است پوست سرتان واکنش بیشتری نشان دهد. به همین دلیل ما توصیه می کنیم تنها برای ساق مو از پیاز و مواد تغذیه کننده طبیعی استفاده کنید و درمان های کف سر را از طریق تراپیست های ماهر در این زمینه با روش های احیای مو مانند ویتامینه کردن، پروتئینه کردن و … تحت نظارت افراد کار بلد انجام بدید.

  14. سلام خسته نباشید من از شامپو کاندید برای موهای چرپ استفاده میکنم و فاقد سولفات، پارابن و الکل است. مشکل نداره از این شامپو استفاده کنم یا از شامپو بچه استفاده کنم. (ممنون از سایت خوبتون)

    1. سلام دوست عزیز ممنون از اینکه سایت سفیر زیبایی را جهت دریافت پاسخ خود انتخاب کردید. اگر موهای شما چرب است، این شامپو هم برای شما مناسب است. اما باید این نکته مهم را در نظر داشته باشید که واکنش پوست و موی افراد به محصولات به دلیل تفاوت در نوع پوست و موی هر فرد و ترکیبات متفاوتی که در محصولات به کار رفته است، متفاوت می باشد. بنابراین اگر شما احساس می کنید بعد از استفاده از این شامپو نتایج مطلوب مانند کنترل چربی ایجاد نمی شوند، بهتر است شامپوی خود را تغییر دهید. شامپوی بچه معمولا به این دلیل پیشنهاد می شود که فاقد ترکیبات شیمیایی آسیب زا به مو می باشد، اما روشی قطعی برای کنترل چربی نیست.

      1. سلام جناب. آیا میشه خودپیازو‌‌ به جای آبش برای رشد مجدد موها روی سر مالیدیا خیر؟ و سوال دوم ایا راهی برای سیاه شدن دوباره موهای سفیدشده در سن ۳۵ سالگی وجود داره؟ ممنون.

        1. سلام رضای عزیز. بله مشکلی نداره میتونید از خود پیاز هم استفاده کنید. اما قطعا تاثیر عصاره پیاز به دلیل نفوذ بیشتر بهتر هست. در مورد سفیدی مو باید خدمتتون بگم که علت اصلی سفیدی مو از دست رفتن رنگدانه های تار مو هست. ممکنه با روش هایی یتونید این رنگدانه را برگردونید، اما قطعی نیستند. پیشنهاد میکنیم برای این کار خوددرمانی نکنید و به متخصص پوست و مویی که در این زمینه تجربه داره مراجعه نمایید.

  15. سلام. من جلوی موهام خالی شده طوری که کف سرم پیداست موهامو کوتاه پسرونه کردم که ریزشش کمتر بشه ولی میبینم که اصلا رشد هم نداره.
    اب پیاز میتونه جلوی سرمو پرمو کنه؟ رویش موهام روباره برمیگرده با اب پیاز؟

    1. سلام رویا عزیز. درصورتی که فولیکول‌های مو در ناحیه خالی شده تخریب نشده باشند امکان تقویت و رشد وجود دارد. البته باید بررسی شود که کدام یک از مواردی که منجر به ریزش مو می‌شود اعم از استفاده زیاد از سشوار، ژنتیک، شامپوی نامناسب، تغذیه نامناسب و غیره در مورد شما صدق می‌کند.لذا جهت راهنمایی دقیق‌تر پیشنهاد می کنیم تمامی توضیحات را به صورت جزئی در فرم مشاوره سایت سفیر زیبایی وارد نمایید تا دوستان شما در واحد مشاوره در این زمینه به شما کمک کنند.

  16. سلام ممنون از مطالبتون
    آب پیاز شب تاصبح بمونه روی مو مشکلی داره؟؟؟

  17. سلام ببخشید من موهام چرب نمیتونم از شامپوی مخصوص موی چرب استفاده کنم منظورتون از ملایم چیجور شامپویه

    1. سلام امیر عزیز. منظور از شامپوهای ملایم شامپوهایی است که برای شست و شوی روزانه برای موهای معمولی تولید می شوند. یعنی روی شامپو زده مناسب برای استفاده روزانه و یا مناسب برای موهای معمولی. از شامپوهایی که مواد شیمیایی کمتری دارند و برای کودکان ساخته می شوند نیز می توانید استفاده کنید.

  18. سلام
    خسته نباشید
    فک کنم این سوال خیلی از عزیزان هم باشع
    وقتی اب پیاز بعد یک ساعت رو سر موند واس شست و شو باید شامپو بزنیم؟!یا آب کفایت میکنع!

  19. سلام من موهام خیلی ریزش داره و موخوره هم دارم از آب پیاز چطوری اسفاده کنم و در هفته چند روز این کارو انجام بدم
    ممنون میشم بهم کمک کنید

    1. سلام فاطمه عزیز. برای موخره تنها درمان قطعی کوتاه کردن از یک سانتیمتر بالاتر از موخره و بعد تقویت مو با انواع ماسک ها و محصولات مناسب برای جلوگیری از بازگشت موخره هست. امکان داره ریزش موی شما از چربی زیاد باشه یا خشکی زیاد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم فرم مشاوره موجود در سایت را پر بفرمایید و دقیقا جنس موهاتون و کف سرتون و ترکیبات محصولات مراقبتی و تقویت کننده ای که استفاده می کنید رو در فرم اعلام بفرمایید تا مشاوران ما بتوانند دقیق تر به شما کمک کنند. اما در کل برای استفاده از این ماسک با توجه به عارضه هایی که فرمودین ابتدا یک بار تستش کنید، اگر بعد از 24 ساعت دچار واکنش هایی مثل خارش سر نشدین میتونین هفته ای دو بار استفاده کنید.

  20. سلام.4 یا 5 بار در هفته به ریشه اسیب نمیزنه؟هفته ای یک بار بهتر نیست؟

    1. سلام سمیه عزیز. ممنون از توجهتون. اگر پوست سر حساس نباشد، مشکلی پیش نخواهد آمد. اما در صورتی که پوست سرتان حساس است، از ماسک های ترکیبی آموزش داده شده و 2 بار در هفته می توانید استفاده نمایید.

    2. سلام.
      من از امشب شروع کردم به زدن آب پیاز
      فقط یه چیزی که هست من موهام هم خیلی زود ینی دورزه قشنگ چرب میشه و هم شوره زیاد می‌کنه و نسبت به چند سال قبل کم پشت شدن. طبع م‌گرم ه مثلا تا ماکرانی. تخم مرغ آب سرد تن ماهی خرما میخورم خیلی سریع تر موهام چرب میشه

      چطور آب پیاز رو استفاده کنم
      من با روغن رزماری و نارگیل ترکیب کردم و با اسپره به موهام میزنم

      1. سلام کوروش عزیز. اگر کف سرتون هم چرب هست نباید ترکیبات روغنی مثل روغن نارگیل یا رزماری رو به کف سرتون بزنید. کافیه ماسک مورد نظر رو دو ساعت قبل از حمام روی ساقه های مو بزنید. نکته مهم دیگه این هست که اگر شوره ها حالت خشک و نمکی دارند به دلیل خشکی کف سر هست که باید از محصولات تغذیه کننده یا روش های درمانی مانند ویتامینه کردن مو، پروتئینه کردن و ماسک های دارای این مواد استفاده کنید ولی اگر شوره های سرتون حالت چرب و زردرنگ دارن بهتره برای درمان به یک متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

        1. ممنون از راهنمایی تان.
          مثلا یک روز از حمام که میگذرد با ناخن به پوست سر میکشم زیر ناخن پوسته مرطوب مانند جمع میشود
          و روزهایی که ورزش میکنم
          یا چایی نمی‌خورم و یا لیمو شیرین بیشتر میخورم این شوره ها کمتر میشن .
          چشم آب پیاز تنها رو قبل هر حموم که دو روزی یک بار میروم امتحان میکنم و نتیجه را خواهم گفت.
          ممنون بابت پاسخگویی تان🌹🌹

  21. آیا میشه از پیاز سفید استفاده کرد؟ یا فقط باید قرمز باشه

  22. آیا آب پیاز رو میشه به ساقه مو بزنیم؟یا فقط باید به پوست سر بزنیم؟

    1. سلام دوست عزیز، آب پیاز یک تغذیه رسان و آبرسان خوب است و اگر ساقه موهای شما خشک باشد میتواند مناسب باشد و آن را مقاوم و درخشان می کند. اما در صورتی که ساقه موهایتان چرب است بهتر است برای ساقه مو استفاده نشود.

      1. سلام من مهسان هستم ۱۳ سالمه
        موهای پر پشتی دارم و اندازه موهام تا کمرمه میخوام در عرض ۳ الی ۴ ماه بلند بشه میتونم از اب پیاز استفاده کنم؟؟ برای سنم ضرر نداره ؟؟

        1. سلام مهسان عزیز یک بار تستش کنید اگر واکنش هایی مثل خارش ایجاد نشد هفته ای یک مرتبه بزنید ولی به دلیل نگرانی در مورد سنتون توصیه می کنیم ابتدا با یک متخصص طب سنتی مشورت کنید.

          1. سلام خدمت شما
            من تجربه ی خودم رو میگم.
            من به مدت ۳الی چهارماه،هر روز آب پیاز خام رو میگرفتم و با سرکه سیب مخلوط میکرد،گاهی با خاک رس یا گلاب و به تمام نقاط پشت ساق پا و پاهام ودست هام و صورتم میزدم و وااااقعا کدری پوستم که سالها آزارم میداد رفع شد.
            برای موهام هم با آب پیاز،گاهی عسل،گاهی سرکه سیب و گلاب میزدم که نتایجش قطع کامل ریزش موهام،پرپشت شدن و هایلایت شدن موهام به صورت مشکی خرمایی و تارهایی طلایی شده.وراضی ام واااقعا.
            یه مدت ناشتا یک قاشق آب پیاز رو میخوردم به مدت یک ماه،تا چندسال سالم هستم و پوستم شادابتر و جوانتر شده
            ونکته ی عالیش اینه که خون رو رقیق میکنه که برای من عالیه

            و روی پوست سرم چربی و شوره ی سرم رو کاهش داد چون قطش کردم البته

            باجوش شیرین هم دارم میزنم پوستم و برق انداخته که البته هفته ایی فقط یک بار انجام میدم.
            درکل آب پیاز معجزه است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا